Gjest Starya Skrevet 20. september 2003 #1 Skrevet 20. september 2003 Noen som vet om det er mulig å velge en mappe for opplasting i ftp? Jeg har en mappe med masse bilder, og vil nødig velge ett av gangen...
Gjest Lea Skrevet 20. september 2003 #2 Skrevet 20. september 2003 Jeg har aldri fått til å velge en hel mappe. Men jeg oppretter først mappa manuelt i ftp, så merker jeg alle bildene som skal lastes opp og sender dem av gårde. Du kan merke alle bildene i en mappe ved å Ctrl nede mens du klikker på ett og ett bilde.
Gjest Starya Skrevet 20. september 2003 #3 Skrevet 20. september 2003 Hmm, jeg får fikle videre.. Starya -novisen
Gjest Starya Skrevet 20. september 2003 #4 Skrevet 20. september 2003 Vent litt.. Jeg prøvde å dra mappa inn i ftp vinduet, og det ser ut til å funke. Kanskje..
Gjest Starya Skrevet 20. september 2003 #5 Skrevet 20. september 2003 Ok, jeg har lastet opp en prøveside med ftp før, men det er en stund siden. Nå sitter jeg her og ser meg blind på verktøylinja -hvor var det egentlig jeg lastet opp til området mitt? :oops:
Gjest Lea Skrevet 20. september 2003 #6 Skrevet 20. september 2003 Vanskelig å svare på.. Hvilktet ftp-program og sånt er det du bruker da?
Gjest Starya Skrevet 20. september 2003 #7 Skrevet 20. september 2003 Smartftp -nettopp lastet ned.. Tenke jeg skulle la det hjemmesideområdet mitt hos telenor komme til nytte.
Gjest Lea Skrevet 20. september 2003 #8 Skrevet 20. september 2003 Fint, da har vi samme opplegg. Oppsett av ny konto Opprette mappen www_docs
Gjest Starya Skrevet 20. september 2003 #9 Skrevet 20. september 2003 Den docsmappa har jeg alt. Jeg hadde fikla litt på telenorsida med den håpløse generatoren deres, så da jeg kobla til med ftp-programmet sletta jeg det jeg tidligere hadde lasta opp dit.
Gjest Lea Skrevet 20. september 2003 #10 Skrevet 20. september 2003 OK.. da dobbeltklikker du på www_docs. Så laster du opp index-fila og andre sider som ikke skal ligge i en mappe. Høyreklikk i bildet når du har åpnet www_docs og velg Upload - Direct -Select files. Etterpå oppretter du mappene du trenger (Høyreklikk i bildet New - folder) Husk riktig navn på mappene. Så åpner du mappene og laster opp alle filer som skal ligge der.
Gjest Lea Skrevet 20. september 2003 #11 Skrevet 20. september 2003 Og hvis du fikk til å dra hele mapper inn i Smart-ftp, så vil jeg gjerne vite hvordan...
Gjest Starya Skrevet 20. september 2003 #12 Skrevet 20. september 2003 Eh, jeg har oppe vinduet for lokale mapper, så da dro jeg bare inn den mappa med bilder.
Gjest Lea Skrevet 20. september 2003 #13 Skrevet 20. september 2003 OK, men blir den borte fra lokale mapper da eller? *skjønner ikke dette her*
Gjest Lea Skrevet 20. september 2003 #14 Skrevet 20. september 2003 Jippi! Har prøvd og fikk det til! Så mye arbeid jeg har gjort til ingen nytte! Takk for opplysningen, Starya!
Gjest Starya Skrevet 20. september 2003 #15 Skrevet 20. september 2003 Nei, den ble kopiert. *skjønner mindre* Sliter med den opplastinga, jeg. Jeg har bakgrunn på nettsiden alt, courtesy of telenor.. Og det kun bildene jeg vil ha opp. Men, selv om mappa med bilder er kopiert over i ftp kan det se ut for at jeg må velge opplasting av hvert bilde manuelt? *forvirra* Akk ja sann.
Gjest Starya Skrevet 20. september 2003 #16 Skrevet 20. september 2003 Neida, da jeg prøvde det fikk jeg beskjed om at bildefilen fantes fra før.
Gjest Lea Skrevet 20. september 2003 #17 Skrevet 20. september 2003 Jeg tror ikke at jeg skjønner helt hva du prøver på jeg Har egentlig fiklet til min egen lille fremgangsmåte tror jeg. Så lenge det fungerer, så er jeg fornøyd. Men om filen finnes fra før, så er den vel lastet opp da? Hva om du klikker på mappa du har dratt over og titter inni denne. Ligger det filer der (altså bildefilene som du skal laste opp)? Hvis de ligger der, så er de vel lastet opp og ligger ute.
Gjest Starya Skrevet 20. september 2003 #18 Skrevet 20. september 2003 Jeg tror ikke jeg skjønner det så mye bedre, for å være ærlig.. Bildefilene ligger der, men vises ikke på nettsiden. Jeg kan vel tenke meg at det ikke lar seg gjøre å kombinere opplasting av filer med ftp og det å også bruke telenors generator for å redigere bakgrunn og oppsett? Jeg har ingen program på maskinen for å redigere nettsider, annet enn vanlig office-dokument. det går, men blir dårlig. Tenkte jeg skulle slette alt som var på telenor-sida og begynne fra scratch (ny www_doc-mappe osv). Men da har jeg et annet problem: Lager jeg en ny side må jeg likevel sitte og sette inn bilde for bilde -for her går det vel ikke an å velge å sette inn flere bilder om gangen. Ser for meg en støl pekefinger etter klikking, klikking og klikking... :-?
Gjest Lea Skrevet 20. september 2003 #19 Skrevet 20. september 2003 Er du sikker på at bildene ligger riktig i forhold til det du har lokalt på disken din? Om du har en side som heter index.htm for eksempel og legger inn bilder på denne. Så har du en mappe som heter bilder, der bildene ligger. Når du legger dette inn i ftp-programmet, så må mappa hete nøyaktig det samme og ligge på samme sted i forhold til index-siden (og andre sider) Eh.. for å forklare litt nærmere. Lokalt på disken din har du en mappe som f.eks kan hete HJEMMESIDE I denn mappen ligger alle filene du skal bruke (du må legge dem der selv). Feks: I mappen "hjemmeside": index.htm bilder.htm Mappen "bilder" bilde1.jpg bilde2.jpg bilde3.jpg Dette må ligge på samme måte i Smart-ftp Men her heter jo mappen www_docs I denne mappen skal altså alt innholdet i "hjemmeside" lastes over, slik at det blir helt likt. Er jeg helt på jordet nå eller? Jeg ville nok prøvd å legge inn bildene på nytt i den lokale mappen, slettet alt som er lastet opp og prøvd helt på nytt. Det kan bli utrolig mye rot når man mister oversikten.
Gjest Starya Skrevet 20. september 2003 #20 Skrevet 20. september 2003 Joda, jeg er obs på alt dette, men siden jeg opprettet index-siden med telenors generator har jeg altså ikke kunnet "sette inn" bildene der. (Nå ble jeg også usikker på om indexfilen var der, får åpne ftp og sjekke..). Om jeg sletter og gjør det på nytt kommer alt på rett sted. Det ser uansett ut for at jeg ikke slipper unna å måtte sette alle bildene inn på siden (som jeg må lage på ny i office) manuelt. Æsj ass.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå