Gjest Gjest Skrevet 24. mai 2010 #1 Skrevet 24. mai 2010 Jeg har en kusine som er veldig falsk. I fjor sommer var hun så snill mot meg, og det var bare fordi hun ville låne penger... Etter at jeg sa nei til å låne henne penger, så har hun nesten ikke brydd seg om meg og barnet mitt. Nå i det siste har hun igjen begynt å skrive til meg, men jeg svarer henne ikke. Jeg orker rett og slett ikke involvere meg i henne igjen, hun såra meg veldig mye i fjor. Jeg la ut en tråd her på kvinneguiden om denne kusinen, men finner dessverre ikke innlegget igjen. Men er det dårlig gjort av meg å ikke svare henne? Hun er som sagt veldig falsk, og er flink til å baksnakke folk. Vet hun har baksnakka meg. Kan jo fortelle litt om det som skjedde i fjor. En dag sa hun til meg: "Du trenger ikke kjøpe så mange bøker til ungen din, du kan arve av oss", og neste dag sier hun "Nei.Du har jo så mye penger, så du kan jo kjøpe selv". Jeg var på besøk hos henne en uke. Og etter at jeg kom hjem skrev hun til meg på msn. Hun er veldig feig som ikke torde si det ansikt til ansikt mens jeg var hos henne. Hun skrev noe sånt som: "I sommer da jeg rydda hos dere så fant jeg en kontoutskrift, jeg visste ikke at du hadde så mye penger i banken. Jeg må si jeg er skuffa over deg, at du ikke kunne hjelpe meg i sommer da jeg trengte penger." og noe sånt. Husker ikke alt. Tenk at hun er så frekk at hun hadde vært og snoket i mine/våre private papirer, og senere innrømmer det og nærmest bruker det som "utpressing". Hun sløser med penger, og hun har lånt penger hos mange andre folk før, og de fleste av de har aldri fått tilbake pengene, så jeg ble frarådet å "gi" henne penger, for de hadde jeg nok aldri sett igjen... Er ikke mitt ansvar å gi henne penger... Jeg trenger pengene mine selv til å forsørge meg og mitt barn (jeg er alenemor).
Nique Skrevet 24. mai 2010 #2 Skrevet 24. mai 2010 Den kusinen hadde jeg droppet uten problemer. Og helt riktig, det er ikke ditt ansvar å gi henne penger.
Gjest Gjest Skrevet 24. mai 2010 #3 Skrevet 24. mai 2010 Fant mitt gamle innlegg, til dere som vil lese: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=435109&st=0&p=7229239&hl=kusine&fromsearch=1&#entry7229239
Thorn Skrevet 24. mai 2010 #4 Skrevet 24. mai 2010 Husker den tråden. Jeg syns ikke det er dårlig gjort av deg å ikke svare henne. I et vennskap, uansett om det er mellom slektninger eller ei, må man både gi og ta. Det skal være likeverdig. Er det ikke det, må det være lov å kutte vennskapet. Når hun til og med presterer å snoke i private papir for så å bli sint for at du ikke lånte henne penger hun mente ikke var farlig om hun betalte tilbake, hadde jeg droppet hele dama. Slike mennesker klarer ihvertfall jeg meg uten i livet mitt.
Gjest Syringa_Lilac Skrevet 24. mai 2010 #5 Skrevet 24. mai 2010 Den kusinen hadde jeg droppet uten problemer. Og helt riktig, det er ikke ditt ansvar å gi henne penger.
Gjest Blondie65 Skrevet 24. mai 2010 #7 Skrevet 24. mai 2010 Det jeg ikke forstår trådstarter er hvorfor du i fjor og i år må ha bekreftelse fra vilt fremmede mennesker på et forum om det er rett å ta avstand fra et menneske som kun utnytter deg. Lider du av et "Mor Theresa" kompleks der du føler deg forpliktet til å bli utnyttet og må ha andres bekreftelse på at det er rett å si nei til fortsatt utnytting?
Gjest Gjest Skrevet 24. mai 2010 #8 Skrevet 24. mai 2010 Det jeg ikke forstår trådstarter er hvorfor du i fjor og i år må ha bekreftelse fra vilt fremmede mennesker på et forum om det er rett å ta avstand fra et menneske som kun utnytter deg. Lider du av et "Mor Theresa" kompleks der du føler deg forpliktet til å bli utnyttet og må ha andres bekreftelse på at det er rett å si nei til fortsatt utnytting? Jeg trenger ikke bekreftelse fra folk.. Men det er godt å få luftet tankene sine og vite hva andre folk tenker om ting og hva de eventuelt ville gjort hvis det var dem.
ts_ts Skrevet 24. mai 2010 #9 Skrevet 24. mai 2010 Slike personer er utrolig kjipe, det er ofte ikke lett å bare kutte dem ut heller. Jeg har alltid hatt en del "sparepenger" på bok, og så fort folk fant ut av dette vil jo folk låne i hytt-og-pine. Hvis jeg sier nei så er jeg plutselig "kjip" og "smålig", men det er jo ikke bare-bare å ta ut penger fra fond og høyrentesparekontoer for å låne vekk penger. Det er sikkert veldig vanskelig ettersom hun er familie i tillegg, men jeg ville enten sluttet å svare henne eller bare fortalt henne at du ikke er ei veldedig forening.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå