Gjest Airi Chikako Skrevet 24. mai 2010 #1 Skrevet 24. mai 2010 Hei Jeg reiser snart på ferie, og trenger en badedrakt i den anledning. Fant en bra link her inne på forumet, nærmere bestemt på "Velge bikini for dama?" det var visst Hikari som la den ut. http://www.unique-vintage.com/lolita-girl-1940s-with-black-white-polka-dots-sailor-betty-bathingsuit-p-7126.html Jeg ville virkelig følt meg bra i en sånn badedrakt! Problemet er at jeg ikke rekker å kjøpe den på nett, så jeg lurte på om noen vet om butikker som har lignende vintage-badedrakter, fortrinnsvis i/rundt Oslo? Jeg har forøvrig ikke spurt kjæresten min om det er greit at jeg er på stranda alene, eller fått ham til å godkjenne valget, men jeg regner med at det skal gå bra...
Gjest Eurodice Skrevet 24. mai 2010 #2 Skrevet 24. mai 2010 Hei Jeg reiser snart på ferie, og trenger en badedrakt i den anledning. Fant en bra link her inne på forumet, nærmere bestemt på "Velge bikini for dama?" det var visst Hikari som la den ut. http://www.unique-vintage.com/lolita-girl-1940s-with-black-white-polka-dots-sailor-betty-bathingsuit-p-7126.html Jeg ville virkelig følt meg bra i en sånn badedrakt! Problemet er at jeg ikke rekker å kjøpe den på nett, så jeg lurte på om noen vet om butikker som har lignende vintage-badedrakter, fortrinnsvis i/rundt Oslo? Jeg har forøvrig ikke spurt kjæresten min om det er greit at jeg er på stranda alene, eller fått ham til å godkjenne valget, men jeg regner med at det skal gå bra... Hvis kjæresten din heter Steinar, skal du ikke se bort fra at han nedlegger veto
Thorn Skrevet 24. mai 2010 #3 Skrevet 24. mai 2010 Sant de er lekre? Jeg aner ikke hvor de har slikt i Oslo, men i fjor så jeg noen 40-tallsinspirerte badedrakter på Netty (undertøysbutikk) i Bergen, så kanskje du kan prøve på slike butikker? Ellers har jeg også sett slike på butikker for gothere, men igjen, aner ikke om slikt finnes i Oslo... Var visst ikke mye hjelp i meg, gitt...!
Thorn Skrevet 24. mai 2010 #4 Skrevet 24. mai 2010 (endret) Sånn, kanskje? Edit: utsolgt og muligens utdatert link... Endret 24. mai 2010 av hikari
LilleBille Skrevet 24. mai 2010 #5 Skrevet 24. mai 2010 Drothe Skappels "Bettie" - ble solgt hos Steen & Strøm i Oslo i fjor, så det kan være verd et forsøk.
*Numi* Skrevet 25. mai 2010 #6 Skrevet 25. mai 2010 (endret) Du kan jo også prøve Trabant Clothing eller Los Lobos, f.eks. Nå vet ikke jeg om disse fører badetøy, men de har ihvertfall en del 40-50-talls klær. Endret 25. mai 2010 av *Numi*
Gjest Airi Chikako Skrevet 25. mai 2010 #7 Skrevet 25. mai 2010 Takk for tipsene, folkens Sjekker ut Trabant Clothing og Los Lobos i alle fall, vil ikke ha på meg noe som kan assosieres med Dorthe Skappel. Da blir jeg gjort til latter i "gjengen" *le*
Gjest Airi Chikako Skrevet 25. mai 2010 #9 Skrevet 25. mai 2010 Åh ja! Den skal bestilles om jeg ikke finner noe i de nærmeste traktene! Så får det bli fjorårets slitne bikini på stranda neste uke.
Auri Skrevet 25. mai 2010 #10 Skrevet 25. mai 2010 Det finnes flere vintage-inspirerte badedrakter og bikinier i vanlige butikker nå, har sett hos både Kappahl, Lindex, Change, Triumph... http://www.kappahl.com/no/products/dame/dame/Bad/Pretty-50S/ Retro er en av de hotteste bademotetrendene som er i år.
Nyxe Skrevet 26. mai 2010 #11 Skrevet 26. mai 2010 Mener at Spar Kjøp faktisk tar inn bade drakter i den fasongen. Vet nå ikke om de er så fine da :gjeiper:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå