Gjest Jack Skrevet 24. mai 2010 #1 Skrevet 24. mai 2010 Er inne i en rettstvist i forbindelse med en skilsmisse. Dette er ikke mot ektefelle. Kan noen vise til forskning/kompetente betraktninger om viktigheten av at barna ved en skilsmisse kan bo deler av tiden i barndomshjemmet?
liv Skrevet 24. mai 2010 #2 Skrevet 24. mai 2010 Tviler jeg på at finnes... Det du kan finne er noen uttalelser om kontinutet. Viktigheten av å ha rammer.
Gjest Gjest Skrevet 24. mai 2010 #3 Skrevet 24. mai 2010 Det er overhodet ikke viktig at de bor akkurat i barndomshjemmet, men det kan om nødvendig legges vekt på at de ikke bør bytte miljø men fortsette i samme skole, barnehage mv. Akkurat hvilket hus de bor i spiller uendelig mindre rolle enn at de faktisk opplever trygghet og skjermes fra konflikter. I noen tilfaller kan den med hovedomsorgen for barna tilkjennes bruksrett til boligen, men må da regne med å kjøpe ut den andre parten evt betale vanlig markedsleie. Det er ikke snakk om en rett til å bo gratis for barnas skyld. Enhver voksen person må anses å kunne forsørge seg selv, og samværsforelder betaler sin del av underholdet i form av barnebidrag.
ts_ts Skrevet 24. mai 2010 #4 Skrevet 24. mai 2010 Jeg er enig i det gjest sier, samtidig leste jeg en ganske lang greie for et par måneder siden da jeg skrev en oppgave. Den finne du her, http://www.ub.uit.no/munin/bitstream/10037/2362/1/thesis.pdf Det står utrolig mye forskjellig der, kanskje du finner noe om akkurat dette hvis du blar litt der? (.pdf-dokument)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå