mysan Skrevet 24. mai 2010 #1 Del Skrevet 24. mai 2010 Noen som har noen morsomme? Eller irriterende? Her og nå kommer jeg bare på den ofte brukte: Å gre alle under en kam. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Invicta Skrevet 24. mai 2010 #2 Del Skrevet 24. mai 2010 Han er ikke den smarteste kniven i skuffen. :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kisskissbangbang Skrevet 24. mai 2010 #3 Del Skrevet 24. mai 2010 Skjære alle under én kam, gre alle under én kam, slå alle under én kam. Klippe alle under kammen, kam over alle, dra kammen under enhver ... Feie alle under én kam(!). Det er visst uendelig mange varianter av den der! Rett fascinerende, hvis man ser bort i fra hvor irriterende det er. Ellers har jeg ikke så mye å bidra med, måtte bare blåse ut bittelitt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Micka Skrevet 24. mai 2010 #4 Del Skrevet 24. mai 2010 Tråkke i grøten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 24. mai 2010 #5 Del Skrevet 24. mai 2010 (Det er som)å skjære med kniv i varmt smør . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iah Skrevet 24. mai 2010 #6 Del Skrevet 24. mai 2010 Å brette opp armene for å ta i et tak. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anjelika Skrevet 24. mai 2010 #7 Del Skrevet 24. mai 2010 Ikke den smarteste kniven i skuffen, nei. En ting jeg har merket er at det er litt 50/50 om folk sier femte hjulet på vogna eller tredje hjulet på vogna. Noen som vet hva som er det riktige? Jeg har alltid tenkt femte hjulet, og at de som sier tredje hjulet ofte sier det fordi de faktisk var i en situasjon med tre personer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malum Skrevet 24. mai 2010 #8 Del Skrevet 24. mai 2010 Svogeren min tror han gjør folk en bjørnetjeneste når han har gjort dem en kjempetjeneste. Ganske fornøyelig å høre ham snakke om bjørnetjenestene sine... Har også hørt dem som påstår de har mange baller i ilden. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thorn Skrevet 24. mai 2010 #9 Del Skrevet 24. mai 2010 Ikke den smarteste kniven i skuffen, nei. En ting jeg har merket er at det er litt 50/50 om folk sier femte hjulet på vogna eller tredje hjulet på vogna. Noen som vet hva som er det riktige? Jeg har alltid tenkt femte hjulet, og at de som sier tredje hjulet ofte sier det fordi de faktisk var i en situasjon med tre personer. Femte hjul på vogna er vel riktig? Regner med at tredje hjul kommer fra engelsk, der brukes third wheel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 24. mai 2010 #10 Del Skrevet 24. mai 2010 Jeg har ei venninne som sa at hun ville forsøke å få ordnet ting slik hun ville ved å "sette opp dådyrører." Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 24. mai 2010 Forfatter #11 Del Skrevet 24. mai 2010 Venninnen din er sikkert yndig med dådyrører, Tabris Den med kammen er det mange som sliter med tydeligvis, den har jo utallige varianter. Ellers er det morsomt med smarte kniver også.. Keep'em coming, det er så deilig å le litt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FoxyFish Skrevet 24. mai 2010 #12 Del Skrevet 24. mai 2010 Jeg fikk et velmenende tips en gang vedrørende min tendens til å skue hunden på hodene! Tankene mine fløy umiddelbart over til Harry Potter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blubberella Skrevet 24. mai 2010 #13 Del Skrevet 24. mai 2010 Han er ikke den smarteste kniven i skuffen. :klø: Eller "han er ikke den skarpeste skjeen i skuffen"... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sequax Skrevet 24. mai 2010 #14 Del Skrevet 24. mai 2010 I grevens tid...Hvilken greve er det snakk om og hvorfor er det så viktig med tiden hans ? :klø: Ellers: - som knott i ost....( hvor i all verden kommer det uttrykket fra?) - som fot i hose og hånd i hanske... - det henger ikke på greip..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FoxyFish Skrevet 24. mai 2010 #15 Del Skrevet 24. mai 2010 I grevens tid...Hvilken greve er det snakk om og hvorfor er det så viktig med tiden hans ? :klø: Ellers: - som knott i ost....( hvor i all verden kommer det uttrykket fra?) - som fot i hose og hånd i hanske... - det henger ikke på greip..... Hva er misforstått med disse? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sequax Skrevet 24. mai 2010 #16 Del Skrevet 24. mai 2010 Hva er misforstått med disse? Eh..TS lurte på om vi hadde noen morsomme ordtak...? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FoxyFish Skrevet 24. mai 2010 #17 Del Skrevet 24. mai 2010 Eh..TS lurte på om vi hadde noen morsomme ordtak...? Tråden heter misforståtte ordtak. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sequax Skrevet 24. mai 2010 #18 Del Skrevet 24. mai 2010 Tråden heter misforståtte ordtak. Da beklager jeg virkelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 24. mai 2010 Forfatter #19 Del Skrevet 24. mai 2010 Eh..TS lurte på om vi hadde noen morsomme ordtak...? Morsomme misforståtte. At noe passer som fot i hose eller hånd i hanske er vel ikke så merkelig, synes du vel? Men å henge på greip... aner ikke hva som er tanken bak den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sequax Skrevet 24. mai 2010 #20 Del Skrevet 24. mai 2010 Morsomme misforståtte. At noe passer som fot i hose eller hånd i hanske er vel ikke så merkelig, synes du vel? Men å henge på greip... aner ikke hva som er tanken bak den. Hehe..var nok jeg som ikke skjønte tråden helt og tok det som en liten morsom diskusjon rundt ordtak. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå