Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Annette
Skrevet

Jeg har i ett år vært veldig knyttet til en gutt. Vi er ikke kjærester, og blir nok ikke det. Vi er for ulike. Men vi holder ikke på med noen andre, og vi er ganske "kjærestete".

I dag var vi og to kompiser av han ute. Traff ei jente han ikke har sett på lenge, og to venninner av henne. Avtalte at alle skulle gå ut og ta en drink sammen i kveld. Jeg skal til tannlegen tidlig i morgen, og vil være opplagt da, så jeg spurte hvor lenge han trodde de ble værende. Jeg sa at jeg var litt sliten, og må opp tidlig i morgen, så jeg bli hjemme. Han sa han ville at jeg skulle være med. Du blir ikke irritert/sjalu vel? spurte han. Og det blir jeg virkelig ikke, det tror jeg han egentlig vet.

Men så sa han at hvis det hadde vært omvendt hadde han ikke likt at jeg dro. Det likte jeg ikke å høre... Hvis jeg ville hatt med han ut sammen med noen gamle kjenninger og han var sliten/ikke kunne.. Så ville jeg dratt uten han. Kommer litt an på situasjonen såklart. Sånn som den var i dag f.eks... Ser ikke noe galt i at han dro uten meg, men vil at ting skal være likt. Fikk litt klaus da han sa at han ikke hadde likt at jeg gikk ut med andre gutter, selv om jeg også hadde med meg venninnene mine.

En annen ting jeg fikk litt ekkel følelse av, var at han "inviterte seg selv" til en familiebegivenhet hos slekta mi. Jeg sa at ja, det hadde bare vært koselig om han kom. I dag spurte jenta han ikke har sett på lenge, om han hadde noen planer en spesiell tid på året, hvor det hadde vært helt naturlig å nevne det han har snakket om at han vil være med meg og slekta. "Vet ikke", svarte han. Jeg nevnte begivenheten. "Ja, hun sa at hun gjerne vil ha meg der da. Vi får se. Er en stund til ennå så.." sa han til henne da.

Som om jeg var veldig gira, men han var litt "whatever, samme for meg". La også merke til at han ikke var like fysisk "på" meg da jenta og venninnene hennes var i nærheten. Å stå å tafse og nusse foran gud og hvermann er ikke noe jeg vil altså, men litt stryking, holde rundt hverandre osv gjør vi som regel ofte ellers.

Vi er jo ikke sammen, ikke kommer vi til å bli det. Jeg er egentlig ikke sjalu, men begynner å lure litt når han er sånn med meg når det er andre jenter der. Når vi er alene så er han veldig kosete og sier hvor mye han har lyst til å være sammen med meg på ditt og datt i fremtiden. Jeg er mer avslappet. Når vi er blant venner er vi også kosete... Men med andre jenter har jeg merket litt at han er annerledes. Når jeg snakker med gutter er det ikke sånn at jeg føler for å nevne han med en gang. Men hvis samtalen dreier inn på kjærestegreier, sier jeg det som det er. Har ikke kjæreste, men har en som jeg er veldig kjærestete med. Legger ikke skjul på det eller er mindre kosete når han er tilstede samtidig som andre gutter også er der.

Og dette med at han synes han selv fint kan stikke ut med andre jenter uten meg (og det har jeg absolutt ingen problemer med), men han ikke hadde likt om jeg hadde gått ut med andre gutter.... Det er det verste jeg har hørt på en stund! Visste ikke hva jeg skulle si der og da, men det er noe vi må ta opp kjenner jeg.

Hva er det han vil tror dere? Vil ha meg for seg selv, men siden vi ikke er kjærester vil han også være åpen for andre jenter?

Nå går ingen av oss mye ut med det motsatte kjønn uten at den andre er med, men hvis det skulle skje, og det gjør det nok.... Så bør vi stå helt likt.

Jeg synes ikke han burde avlyse i kveld fordi jeg ikke ble med, men jeg synes at hvis det hadde vært motsatt, så burde han ikke hatt noen problemer med at jeg dro uten han.

Synspunkter?

Videoannonse
Annonse
Gjest Micka
Skrevet

Kan du ikke skrive et nytt, litt kortere innlegg?

Gjest Micka
Skrevet

Gjest brutal_mann
Skrevet

Du er kjæreste med en fyr uten å være kjæresten hans? Hva tror du? At han holder seg til bare deg? Hvorfor skulle han det? Du får jo "klaus" av han. fatter ikke at han gidder mer en å bare pule deg jeg.

Skrevet

Kan ikke du heller lære deg å lese?

Skrevet (endret)

Les ditt eget innlegg en gang til, så ser du hvor grautete struktur det er på forholdet deres, og da skjønner du også litt bedre hvorfor sex før ekteskapet frarådes i mange miljøer.

Dere oppfører der til tider som et ektepar, og til tider som bare venner.

Det er helt normalt å ønske seg den dama man er glad i alene og ekslusivt, og det er også mange som ønsker litt flere kosedamer på si. De som vil ha litt pose og sekk kan bli minst like sjalu på partnerens ekstramenn som det andre blir.

Jeg tror egentlig gutten din vil ha deg, helt alene, muligens med åpning for litt fremmedkos for seg selv. Han er nok forelsket i deg. Uten at det sperrer han fra å bli glad i andre damer.

Med andre ord. Han vil ha deg , alene. Og kanskje litt fler. Det er helt normalt og menneskelig. Men hvis du tar deg en ekstraelsker , så vil du såre han.

En ting er hva som er rettferdig, en annen ting er hva som gjør dere glade og lykkelige begge to.

En tredje ting er hva dere vil, vil dere spille på lag? På hvilket nivå? Innerst inne så vil dere kanskje forskjellige ting.

Oppgradering av kommunikasjonen er mitt råd. Snakk sammen. Ta en hel dag i senga og bare snakk.

Endret av I Grosny
Skrevet

Dette "forholdet" er virkelig et sammensurium av hummer og kanari, og dere trenger virkelig en prat om hvor dere er, og hvor dere skal. Først når dere er enig om hvor dere er, kan dere finne ut av om dette er "bare" vennskap eller om det er forkledd kjærlighet!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...