Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Louis Theroux besøker USAs mest hatede familie

Jeg glemte å se på denne da den gikk på tv, men fikk den med meg nå i kveld... og sitter her med alvorlig hakeslepp. :hakeslepp:

Er det mulig? Kan man virkelig være så hatefull, så sinna og allikevel fullt og helt mene at man er kjærlig og bare vil det beste for andre mennesker? Manglende selvinnsikt er et av symptomene på schizofreni, og schizofreni kan vel gjerne være arvelig.

Burde de legges inn, hele gjengen?

Jeg blir egentlig ikke så lett sjokkert, men disse klarte det. Med toppkarakter.

Videoannonse
Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Er det de som ødelegger begravelser og slikt?

Ja, jeg tror ikke det hadde skadet så mye å legge de inn. Leste i går eller om noen som truer med å ødelegge begravelsen til en rockestjerne, tror det var Dio han het.

Skrevet (endret)

Jeg er ikke sjokkert. De mener det samme som mange andre, de er bare hakket mer ekstreme og politisk ukorrekte. Om man skal gå etter bibelen så har de jo rett i mye av det de sier. Så lenge de ikke skader noen synes jeg det er greit å ha en motvekt til moralsk forfall.

Det eneste som sjokkerte meg var de som kjørte forbi og kastet ting på barna. Synes heller de burde vært tvangsinnlagt, for man er ikke mye tilregnelig når man kaster noe på mennesker bare fordi de har en annen mening.

Endret av Antlers
Skrevet

Syke, respektløse mennesker! For en boble de lever i! :haar:

Skrevet

De må gjerne ytre sine meninger og tro hva de vil. Men det å ødelegge begravelsene til andre, det blir for drøyt. Blant annet var familien Phelps på stedet under begravelsen til Matthew Shepard. Shepard var en ung homofil mann som ble drept pga at han var homofil. Under begravelsen stilte Phelps seg opp med plakater med uttrykk som: "Matt Shepard rots in Hell", "AIDS Kills Fags Dead" and "God Hates Fags."

Venner til Shepard og andre, kledde seg ut som engler og stilte seg mellom Phelps og gravfølget, slik at de skulle bli mest mulig skjermet fra det hatet som familien Phelps ytret.

Her er en

som viser litt om hvordan de oppførte seg ved denne begravelsen.
Skrevet

Jeg har sett så og si alle dokumentarene til Louis Theroux, har stor sansen for ham. Vel, nå var det litt på siden, men, ja, disse sjokkerer også meg. Hvordan er det mulig å bære på så mye hat?

Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg har sett så og si alle dokumentarene til Louis Theroux, har stor sansen for ham. Vel, nå var det litt på siden, men, ja, disse sjokkerer også meg. Hvordan er det mulig å bære på så mye hat?

Det er fordi at man aksepterer for mye i religionens navn. Er det noen virkelig forskjell mellom det disse gjør og det muslimer som ikke tillater muhammedtegninger gjør? Nå snakker jeg om de som brenner flagg, og verre ting, ikke de som SIER at de ikke liker det.

Når man tillater hatefulle, ytterliggående og diskriminerende ytringer som er i strid med loven så får man dette som resultat.

I U.S.A. har de hatt dette problemet med abortmotstandere også. Vern det ufødte liv, drep en abortlege. Hva slags logikk er det at man kan drepe noen etter eget forgodtbefinnende når man ellers mener at livet er hellig?

Det var en som sa at det er bare å lese Bibelen så vil man se at man finner belegg for dette der. Mitt spørsmål blir da: tror dere Jesus ville gjort det der? Var det ikke nettopp det motsatte han gjorde - tok til seg de utstøtte fra samfunnet og forsvarte dem? Kan du se for deg Jesus og de 12 disiplene hans med plakater forstyrre et gravfølge?

Ikke jeg heller.

Jesus var klar på en ting: Det er oppptil Gud å dømme. Hvorfor opphever disse sjarlatanene seg til dommere over sine medmennesker på denne måten?

Man må gjerne få føle at homofili er synd. Men så lenge dette er tillatt i landet/staten man bor har man ikke noe med å ytre seg diskriminerende mot det. Det er her vårt lands myndigheter er for svake, men i U.S.A. er det jo enda mer mørke.

Skrevet

Jeg er ikke sjokkert. De mener det samme som mange andre, de er bare hakket mer ekstreme og politisk ukorrekte. Om man skal gå etter bibelen så har de jo rett i mye av det de sier. Så lenge de ikke skader noen synes jeg det er greit å ha en motvekt til moralsk forfall.

Det eneste som sjokkerte meg var de som kjørte forbi og kastet ting på barna. Synes heller de burde vært tvangsinnlagt, for man er ikke mye tilregnelig når man kaster noe på mennesker bare fordi de har en annen mening.

Ok, du trenger også å få sjekket hodet ditt hvis du mener at de ikke skader noen med hvordan de holder på! JA, jeg er også sjokkert over at barnet ble truffet av noe, men jeg er mest sjokkert fordi foreldrene utsetter barna sine for slike ting. Et pappkrus i hodet er ingenting sammenlignet med hva disse hatefulle folka gjør mot mennesker som nettopp har mistet en de elsker. Og Gud hjelpe den som er homofil blandt disse gærningene, for det er jo ikke snakk om at alle i denne familien er hetero, sjangsen er utrolig liten! Her er vel selvmord en nærliggende "løsning". Så mye skam og selvhat de pålegger uskyldinge mennesker som forelsker seg i samme kjønn, det er bare ekstremt lite gudelig å spre så mye ondskap!

Hvis det finnes en gud, har han skapt oss alle og ingen er noe verre enn andre på grunnlag av forelskelse i samme kjønn! Gud vil i såfall at vi skal leve i fred og harmoni og ikke plage hverandre.

Hvordan det er mulig å hate noen som ikke gjør andre noe vondt, det er helt ufattelig og tyder ikke på et sunt perspektiv på livet. Hva har fått disse menneskene til å hate så mye?

Han Besten er sikkert skaphomse, forresten!

Skrevet

Hva mener du forresten med "moralsk forfall"??? At mennesker kan leve åpent, fritt og lykkelig, fremfor deprimerte, skamfylte i skapet?

Dessuten; bibelen er en bok skrevet av mennesker, alle som tolker denne for å kunne undertrykke andre mennesker er dårlige mennesker som burde flyttet til en øde øy og latt andre mennesker få være i fred.

Min bestefar var en "stor" person i en vanlig kristen menighet og jeg ble sjokkert over talen til en av de andre "store" gubbene, snakker om å gjøre folk ille til mote med alt snakket om syndighet og helvetesgreier. Jeg ble så provosert at jeg nesten ikke klarte å ikke ta han for meg etterpå, hadde det vært i dag hadde jeg ikke klart å la være, men da var jeg bare 17 år.

Min mamma sa nettopp at hun ikke ønsket en prest i sin begravelse, og etter bestefar sin begravelse er jeg veldig enig.

Men nå skal det sies at det finnes mange flotte prester uten disse tordentaletendensene!

Gjest strykebrett
Skrevet

"Dersom jeg hadde blitt overkjørt av en bil og drept hadde pappa blit glad" sa hun ene jenta. Hun trodde at dersom noen døde en unaturlig dd så hadde de syndet og det var guds dom at de døde. Og man skulle alltid glede seg over guds dom, så derfor ville faren hennes blitt glad dersom hun ble drept i trafikken.. Makan til gærninger har jeg skjeldent sett.

Det som også var veldig spesielt syns jeg, er at i slike sekter har de som regel en veldig karismatisk og veltalende leder, men han "bestefaren" i den her sekten var jo ikke det i det hele tatt. I stedet for å svare på spørsmål sa han ja bare "det skjønner ikke du uansett, for du er for dum" og sånne ting. Han virket jo rett og slett usympatisk og brysk.

Gjest Blondie65
Skrevet

"Dersom jeg hadde blitt overkjørt av en bil og drept hadde pappa blit glad" sa hun ene jenta. Hun trodde at dersom noen døde en unaturlig dd så hadde de syndet og det var guds dom at de døde. Og man skulle alltid glede seg over guds dom, så derfor ville faren hennes blitt glad dersom hun ble drept i trafikken.. Makan til gærninger har jeg skjeldent sett.

Det som også var veldig spesielt syns jeg, er at i slike sekter har de som regel en veldig karismatisk og veltalende leder, men han "bestefaren" i den her sekten var jo ikke det i det hele tatt. I stedet for å svare på spørsmål sa han ja bare "det skjønner ikke du uansett, for du er for dum" og sånne ting. Han virket jo rett og slett usympatisk og brysk.

Man skal huske at vedkommende har et annet publikum enn det helt opplagte: Det publikummet som befinner seg innad i menigheten. Og for dem fremstår han garantert som både modig og tøff og veltalende. For oss andre blir han bare teit.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Fred Phelps er nok selv en homofil (noe som selvsagt ikke er galt). Står på wikipedia (så trenger ikke være sant) at barna har anklaget han for mishandling. Det står også at han er arrestert en rekke ganger og risikerte en dom på 5 år tror jeg det var, men har ikke sittet i fengsel.

Med andre ord, jeg synes han høres mer ut som en kriminel enn en som "jobber for Gud".

Skrevet

Ok, du trenger også å få sjekket hodet ditt hvis du mener at de ikke skader noen med hvordan de holder på! JA, jeg er også sjokkert over at barnet ble truffet av noe, men jeg er mest sjokkert fordi foreldrene utsetter barna sine for slike ting. Et pappkrus i hodet er ingenting sammenlignet med hva disse hatefulle folka gjør mot mennesker som nettopp har mistet en de elsker. Og Gud hjelpe den som er homofil blandt disse gærningene, for det er jo ikke snakk om at alle i denne familien er hetero, sjangsen er utrolig liten! Her er vel selvmord en nærliggende "løsning". Så mye skam og selvhat de pålegger uskyldinge mennesker som forelsker seg i samme kjønn, det er bare ekstremt lite gudelig å spre så mye ondskap!

Hvis det finnes en gud, har han skapt oss alle og ingen er noe verre enn andre på grunnlag av forelskelse i samme kjønn! Gud vil i såfall at vi skal leve i fred og harmoni og ikke plage hverandre.

Hvordan det er mulig å hate noen som ikke gjør andre noe vondt, det er helt ufattelig og tyder ikke på et sunt perspektiv på livet. Hva har fått disse menneskene til å hate så mye?

Han Besten er sikkert skaphomse, forresten!

Så det du egentlig sier er at jeg trenger å få sjekket hodet mitt hvis jeg ikke mener sånn ca det samme som deg? ;)

De skader faktisk ingen. Om de sårer noen er en annen sak, men der mener jeg at det ikke kan såre nevneverdig at en liten gruppe kristne demonstrerer, med mindre menneskene selv føler de har gjort noe galt og derfor frykter Guds vrede. Ingen blir tvunget til å være en del av menigheten, og enkelte har brutt ut. Jeg synes ikke det er en ideell oppvekst for barn, men på den annen side synes jeg det er fint at de opplever samholdet i menigheten, og at foreldrene faktisk forsøker å oppdra dem i den kristne tro. Synes alltid det er godt å se at barn respekterer sine foreldre.

De har ikke mer imot (praktiserende)homofile enn andre syndere, men som de sa så er det nettopp det som er elefanten i rommet - det som ingen tør å ta tak i. De våger å stå på for det de tror på, og aksepterer ikke at bibelen skal omskrives bare fordi flertallet plutselig synes noe bør være tillatt. De sprer det de mener er Guds budskap, og som de sier "Det er Gud som skal dømme, ikke vi". Synes en del av de virket som koselige mennesker, om du klarer å se forbi skiltet som får folk til å fokusere på sak, ikke person.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Det er lite i den relgiøse verden som kan sjokkere meg lengre. Men når et ser et slikt karismatisk og mektig menneske ("grandpa") misbruke sin innflytelse til de grader, så mister jeg litt troen på menneske. I en stund i vert fall.

Skrevet (endret)

Hva mener du forresten med "moralsk forfall"??? At mennesker kan leve åpent, fritt og lykkelig, fremfor deprimerte, skamfylte i skapet?

Dessuten; bibelen er en bok skrevet av mennesker, alle som tolker denne for å kunne undertrykke andre mennesker er dårlige mennesker som burde flyttet til en øde øy og latt andre mennesker få være i fred.

Min bestefar var en "stor" person i en vanlig kristen menighet og jeg ble sjokkert over talen til en av de andre "store" gubbene, snakker om å gjøre folk ille til mote med alt snakket om syndighet og helvetesgreier. Jeg ble så provosert at jeg nesten ikke klarte å ikke ta han for meg etterpå, hadde det vært i dag hadde jeg ikke klart å la være, men da var jeg bare 17 år.

Min mamma sa nettopp at hun ikke ønsket en prest i sin begravelse, og etter bestefar sin begravelse er jeg veldig enig.

Men nå skal det sies at det finnes mange flotte prester uten disse tordentaletendensene!

Med moralsk forfall mener jeg ting som skilsmisse på grunnlag av at "vi har vokst fra hverandre", utroskap over en lav sko, både kvinner og menn synes det er helt ok å ha sex med tilfeldige mennesker uten å engang føle noe for dem, barn kler seg utfordrende med foreldrenes tillatelse, det å lyve er ikke så farlig etc, etc... De sunne, gode verdiene har blitt skjøvet til side til fordel for en tanke om at vi har rett til å gjøre hva vi vil.

Jeg er ikke kristen annet enn i navnet, så jeg er selv et av de menneskene som er dømt til å havne i helvete, ifølge familien Phelps. Jeg sympatiserer dog veldig med kristendommen, og hadde den ikke blitt så til de grader utvannet er det godt mulig jeg hadde vært personlig kristen i dag. Mor og far døpte meg i kirken og lovet å oppdra meg i den kristne tro, noe de slett ikke gjorde - for det er jo bare noe man sier nå til dags. Jeg synes kristne stort sett har gode verdier, og skulle ønske det var mer naturlig å følge disse reglene i dag. Man kan selvsagt være et godt menneske uten å være kristen, det er bare mye vanskeligere når man ikke trenger å tenke på moralske konsekvenser, eller har noe som tydelig forteller deg hva som er rett og hva som er galt. Det du kaller tordentale er (eller var) en naturlig del av kristendommen. Man har ikke godt av å bare høre om det positive, man må høre om det negative også, slik at man vet hva man skal unngå. Synes det er viktig med en god balanse her.

Endret av Antlers
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg får vondt i hjertet når jeg ser at det finnes slike mennesker i verden. Det river.

Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Jeg syntes hun jenta som lo av at reporteren kommer til helvete var veldig intressant.

Hun virka veldig usikker rundt reporteren, litt angst for det motsatte kjønn kanskje?

Som om hun ble redd for å kjenne på begjær.

Dessuten er det ganske sprøtt at de tør å legge ord i Guds munn, for å si det sånn.

Å dra den slutningen at Gud hater en hel nasjon på grunnlag av hva regjeringen har bestemt blir feil,

da det blir presisert i religionen at alle skal bli dømt for sine egne handlinger, og ikke andres.

Jeg ble dårlig av måten Phelpsfamilien snakket med reporterne og andre. De utøvde klassisk herseteknikk - avbryter, kaller dem de snakker med for både stygge ting og "kjære" og "lille deg" i samme setning, og blir agressive.

Jeg tror også, som reporteren, at dette er mennesker som er mye mer opptatt av hva andre gjør enn hva de selv gjør - og bryr seg mer omm menneskers feil enn guds rettferdighet.

ÆSJ.

Skrevet (endret)

Er det de som ødelegger begravelser og slikt?

Ja, jeg tror ikke det hadde skadet så mye å legge de inn. Leste i går eller om noen som truer med å ødelegge begravelsen til en rockestjerne, tror det var Dio han het.

Ja, det er disse.

Det kan vel ha vært nokså tilfeldig at det var et barn de traff. En bil i fart er ikke det beste sted å kaste noe fra, og et pappkrus med ett eller annet i er neppe det letteste å sikte med fra en bil i bevegelse heller.

De kastet antakelig kruset mot flokken, ikke mot noe enkeltindivid. Ellers er jeg enig at det å kaste ting på folk ikke er den smarteste løsningen, men jeg skjønner også hvordan de blir provosert av denne familien. Vi har sett dette ene programmet om dem, de som bor i nærmiljøet har dem antakelig på maten hver dag.

De skader faktisk ingen. Om de sårer noen er en annen sak, men der mener jeg at det ikke kan såre nevneverdig at en liten gruppe kristne demonstrerer, med mindre menneskene selv føler de har gjort noe galt og derfor frykter Guds vrede. Ingen blir tvunget til å være en del av menigheten, og enkelte har brutt ut. Jeg synes ikke det er en ideell oppvekst for barn, men på den annen side synes jeg det er fint at de opplever samholdet i menigheten, og at foreldrene faktisk forsøker å oppdra dem i den kristne tro. Synes alltid det er godt å se at barn respekterer sine foreldre.

De har ikke mer imot (praktiserende)homofile enn andre syndere, men som de sa så er det nettopp det som er elefanten i rommet - det som ingen tør å ta tak i. De våger å stå på for det de tror på, og aksepterer ikke at bibelen skal omskrives bare fordi flertallet plutselig synes noe bør være tillatt. De sprer det de mener er Guds budskap, og som de sier "Det er Gud som skal dømme, ikke vi". Synes en del av de virket som koselige mennesker, om du klarer å se forbi skiltet som får folk til å fokusere på sak, ikke person.

De sjikanerer folk, og det burde vel strengt tatt ikke være lov. De burde arresteres for oppførselen sin - ikke for å demonstrere i seg selv, men når de gjør det til en personlig sak og sjikanerer begravelsesfølger, og skriker til pårørende at deres avdøde kommer til helvete, så blir det noe annet.

Når det kommer til samholdet i menigheten så er denne tuftet på hat og selvgodhet, jeg skjønner ikke at du kan synes det er bra. Det samme gjelder det med å høre på sine foreldre. De ungene der tør ikke annet av frykt for å komme til helvete, og de tør ikke tenke egne tanker heller, ergo er ikke dette god barneoppdragelse. Det er hjernevask ved bruk av trusler og frykt.

Og til sist: de har ikke noe mer i mot homofile enn andre syndere. Nei... mulig det, men saken er at de ser på ALLE andre enn dem selv som syndere. ALLE er dømt til helvete av denne familien, og de koster dem ikke en cent å dømme hverandre heller om de synder.

Syk syk gjeng!

Endret av mysan
Skrevet

De skader faktisk ingen. Om de sårer noen er en annen sak, men der mener jeg at det ikke kan såre nevneverdig at en liten gruppe kristne demonstrerer, med mindre menneskene selv føler de har gjort noe galt og derfor frykter Guds vrede.

Jøss, så du hadde virkelig ikke latt deg påvirke av at noen sto å ropte utenfor begravelsen til noen du var glad i, at vedkommende fortjente å dø og ville brenne i helvete? Det tror jeg rett og slett ikke på. I en slik situasjon er man svært sårbar. Og det denne familien gjør er å sparke de som ligger nede.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jøss, så du hadde virkelig ikke latt deg påvirke av at noen sto å ropte utenfor begravelsen til noen du var glad i, at vedkommende fortjente å dø og ville brenne i helvete?

Neida, er bare koselig å ha ekstra gjester i mors/fars/søskens/bestevenners begravelse, om de så skriker ting om den avdøde kommer til helvete og er hatet. :roll:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...