smalls Skrevet 23. mai 2010 #1 Skrevet 23. mai 2010 Jeg har en vennine som nesten aldri kommer på tiden. Hun er alltid forsinket. Det kan være fra 5 min til 60 min forsinkelse. Kommer hun på tida blir jeg helt sjokkert. Wow kommer du på tida? På fredag skulle vi trene sammen. Vi skulle møte hverandre utenfor trenigsstudioet. Jeg kom først. Bombe. Jeg sto å ventet på henne. Hun kom ikke. etter å ha ventet i minst 20 min sendte jeg henne en melding. Hun sa hun var der snart. Jeg ventet og ventet. Hun dukket ikke opp. Etter å ha ventet i en time, så sendte jeg henne en melding å sa at jeg bare gikk inn å begynte å trene, så får hun komme når hun kommer. Jeg var drit lei av å vente derfor bare gikk jeg inn. Jeg begynte å trene og hun var fremdeles ikke kommet. Da jeg var ferdig med treningen dukket hun opp. Jeg møtte henne på utsiden. Hun sa. Så fint der er du. Kom så går vi å trener. Mens hun dro meg i armen. jeg sa. Fikk du ikke meldinga mi? Hun nei jeg har ikke sjekket moblen. Åssen det? Så forklarte jeg til henne at jeg var lei av å vente på henne. (siden jeg kom til trengisstudioet hadde det gått over 2 timer) Hun ble da pottesur på meg. Ja unnskyld meg for at jeg ikke ville stå å vente på henne i 2 timer liksom. Hun dultet borti meg og gikk hun og smalt igjen døren. Jeg gadd ikke å gå etter henne. Derfor bare gikk jeg hjem. Siden fredag har jeg ikke hørt noe mer fra henne. Jeg har prøvd å ring men hun tar ikke tlf. Kanskje det var dårlig gjort av meg å bare begynne trene uten henne, men er det så rart jeg gjorde det? Jeg hadde jo stått å ventet på henne i evigheter. Så jeg ble lei rett og slett. Så nå bare lurer jeg på hvor lenge hun skal være sint på meg. Synes dere hun har grunn til å være sur på meg?
Jerle Skrevet 23. mai 2010 #2 Skrevet 23. mai 2010 Synes dere hun har grunn til å være sur på meg? Nei, i grunn ikke. La henne ta kontakt med deg.
loppekasse Skrevet 23. mai 2010 #4 Skrevet 23. mai 2010 Ser overhode ingen grunn til at hun skal være sur på deg. Hvem faen gidder å vente i to timer? Kommer hun for seint er det ris for egen ræv! Ville tatt det opp med henne og sagt at det er tåpelig at hun skal bli sur for noe sånt når hun presterte å komme to timer etter avtalt tidspunkt. Be henne kjøpe seg en klokke og en syvende sans så hun kan skrive ned ting hun må huske og ting hun skal gjøre så kanskje hun klarer å komme tidsnok. Jeg hadde IKKE funnet meg i noen sure miner fra henne om den saken der hvertfall!
Gutt87 Skrevet 23. mai 2010 #6 Skrevet 23. mai 2010 Det sier seg jo selv at hun ikke har noen grunn til å være sur på deg. Du har derimot god grunn til å være oppgitt over henne!
marylinm Skrevet 23. mai 2010 #7 Skrevet 23. mai 2010 hahahaha! Nei! hun har ingen grunn til å være sur på deg. jeg misliker sterkt upresise mennesker, så jeg hadde vært sur på hun. hun viser deg ingen respekt med å komme 2 timer for sent. å når hun i tilegg blir sur, nei da er hun bare idiotisk. Jeg hadde ikke giddet ha avtaler med en slik person i det heletatt!
Plutseliten Skrevet 23. mai 2010 #8 Skrevet 23. mai 2010 Nei, vet du hva.. Latterlig å bli sur for noe sånn
Gjest Invicta Skrevet 23. mai 2010 #9 Skrevet 23. mai 2010 Nei, det var ikke dårlig gjort av deg å begynne treningen uten henne. Hun visste jo at du allerede var kommet. Det er hennes feil at hun var sein. Ikke ha dårlig samvittighet!
Gjest AnonymBruker Skrevet 23. mai 2010 #10 Skrevet 23. mai 2010 Kanskje det hadde skjedd noe spesielt..? du kan jo spørre om hvorfor hun var sååå sen. Men om hun alltid er det så er det vel ingen god grunn
Gjest Linda sofie Skrevet 23. mai 2010 #11 Skrevet 23. mai 2010 Når noen er så forsinket som det venninen din var,så kan man ikke forvente at personen som man skal møte gidder å stå å vente på deg. Jeg hadde heller ikke giddet å stått der i 2 timer. Hun har ingen grunn til å bli sur! Er det noen som skal være sure så er det deg. Hun oppfører seg respektløst syne jeg. Det er jo helt latterlig at hun ikke forstår hvorfor du gikk inn å trente. Kjøp en klokke til henne!!! Kanskje hun kan komme på tiden da.
Piper Skrevet 23. mai 2010 #12 Skrevet 23. mai 2010 Jeg hadde aldri stått og ventet i en hel time, og regner med at hun kommer så seint fordi hun vet at du venter på henne. Hun har ingen grunn til å bli sur, og jeg hadde ikke giddet å bry meg med henne.
smalls Skrevet 23. mai 2010 Forfatter #13 Skrevet 23. mai 2010 Venninen min er en sånn person som er langsint. Hun kan være sur på deg i ukesvis pga en liten bagatell. Så jeg får vel bare vente på at hun kontakter meg da. Det blir sikkert en stund til tenker jeg. Jeg blir såå overgitt. Ho blir jo sur for ingen ting.
Ego Skrevet 23. mai 2010 #14 Skrevet 23. mai 2010 Jeg hadde ikke orket å bruke tid på en sånn person. Om hun absolutt føler for å være sur, så la henne være det - og finn heller andre folk å henge med.
Gjest AnonymBruker Skrevet 23. mai 2010 #15 Skrevet 23. mai 2010 Jeg HATER folk som ikke kommer på tiden. Har aldri skjønt hvorofor det skal være så forbanna vanskelig? Det er ikke vanskelig. Virker som de ikke har klokke? Hadde en slik vennine før. Hun var alltid sein. Gud så plagsomt altså. Som andre sier her så ikke gidd å bruk noe mer tid på henne. La henne være sur.
Gjest Iah Skrevet 23. mai 2010 #16 Skrevet 23. mai 2010 Slike venner er det bare to ting å gjøre med. A) Kutte ut vennskapet. B) Slutte å lage avtaler med.
Gjest Blondie65 Skrevet 23. mai 2010 #17 Skrevet 23. mai 2010 Helt alvorlig trådstarter, har din venninne forstått at du stod og ventet utenfor treningsenteret? Eller trodde hun at du var en annen plass. Hvis hun forstod at du stod utenfor treningssenteret og likevel ikke melder fra når hun har tenkt å komme og i tillegg er sur ja da vet ikke jeg om jeg hadde giddet mer. Men dette er også litt din feil, og det var kanskje på tide at det fikk konsekvenser at hun var sen. Har det fått konsekvenser tidligere? Jeg foreslår at du infører 15 minutters regelen for alt som ikke er nøyaktig på minuttet (kino, spinningtime, etc. - slikt som begynner et bestemt klokkeslett). For alt annet gjelder: man kommer innen 15 minutter fra den tiden man skal være der eller så er avtalen avlyst. Dvs. at man går - enten hjem eller gjør noe annet ëtter 15 minutter. Da vil hun forstå - hvis hun kan - at hun må holde tiden.
Thorn Skrevet 23. mai 2010 #18 Skrevet 23. mai 2010 Men at du lar henne behandle deg slik? Selvfølgelig lar hun deg vente om du alltid venter, det har jo ingen konsekvenser for henne! Nei, hun har ingen rett til å bli sur på deg, overhodet ikke. Men du må gi henne beskjed om at du ikke gidder å bruke din tid på å vente på henne, spesielt ikke om hun ikke gir beskjed om at hun blir forsinka. Det er bare vanlig folkeskikk, forsinka blir jeg rett som det er, men da gir jeg alltid beskjed med en gang og kommer så fort som mulig. Og da snakker vi fem minutter forsinka, ikke to timer! Og la henne ta kontakt med deg.
kaprifolen Skrevet 23. mai 2010 #19 Skrevet 23. mai 2010 Du er en dårlig venninne! Som ikke har lært henne konsekvensen av slik oppførsel før!
Djungelvrål Skrevet 23. mai 2010 #20 Skrevet 23. mai 2010 Jeg hadde ei venninde som var lik men i tillegg hendte hun ikke dukket opp i det hele tatt til avtaler uten å gi beskjed. Jeg kuttet henne ut, gadd ikke mer. Hu her hadde mangel på ansvar og empati og skjønte aldri hvis jeg ble sur. Drittkjerring!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå