Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 37 år og har tørr hud med noen små kviser innemellom. Jeg har brukt Dermalogica produkter i noen år, og tenkte å bytte til MD formulations for å bli kvitt problemet.

Så jeg begynte med følgende produkter i kombinasjon med Dermalogica, og endte med hvite og røde små nupper på panne, og kinnene.Jeg er virkelig VELDIG lei meg, og vet ikke hva som kan ha skjedd med huden min. Har aldri vært sånn før. Nå har jeg ikke brukt noe i 3 dager, men ser fortsatt de nuppene som irreterer meg.

Her kommer oversikt over de produktene som jeg har vekslet mellom:

MD formulations:

Facial Cleanser

Facial Lotion

Face & Body Scrub

Moisture Defense Antioxidant Crème

Dermalogica:

Essential Cleansing Solution

Daily Microfoliant

Super Rich Repair

Trenger all tips og råd som kan være til hjelp for å få en ren hud fri for rødhet og nupper. Håper noen hudpleiere her leser innlegget mitt. Skal snart på ferie og vil gjerne være fornøyd med huden min

Videoannonse
Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Det kan være du reagerer på et av produktene. Derfor bør man helst bare legge til et produkt om gangen i rutinen så man vet for sikkert hvilket har skylden.

Skrevet

Jeg brukte de samme MD produktene som deg, bortsett fra den sistnevnte, en periode for en stund siden når jeg var litt ekstra plaget med kviser. Jeg opplevde da en forverring før det ble bedre, det kan godt hende at det er noe det samme som har skjedd deg? Når det er sagt, så skal det vel egentlig ikke være noe problem å bruke produkter fra to forskjellige merker...Hvis det ikke blir bedre, burde du kanskje bare bytte tilbake til dermalogica, hvis det funket fint for deg i utgangspunktet :)

Gjest Heidila
Skrevet

Jeg fikk vite av hudspesialist at MD var for sterk for huden min pga fruktsyrene (aha syrene) Jeg har tørr,fuktfattig hud. Så stor mulighet for at de er for sterke for deg også :)

Skrevet

Face and body scrub er ganske brutal for mitt ansikt og gjør vondt værre om jeg bruker den for ofte. Peeler nå kanskje en gang annenhver uke og da går det greit. Hvis du i tillegg bruker Dermalogicas daily microfoliant så vil jeg tro du peeler for mye. Det er vel syrer i MD rensen i tilllegg og da har den også en mild eksfolierende effekt.

Skrevet

Tusen takk jenter for svarene deres. Det er godt mulig at dette skyldes MD produkter som var sterke for huden min, men lurer på hva jeg kan bruke av alle de flaskene som jeg sitter med nå. Huden min er fuktfattig ( det sa hudpleien til meg sist gang jeg var hos henne)

Tips til oppskrifter på masker som gir masse fuktighet?

Huden min må ha en dag krem, skal jeg bruke Super Rich Repair eller Moisture Defense Antioxidant Crème?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...