Gå til innhold

Forloveren min skal bruke en "alternativ brudekjole"!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg får litt sånn Katherine vs Susan fra Frustrerte Fruer følelse av denne forloveren, jeg! :fnise:

Har hun hatt et forhold til brudgommen, kanskje? :lete:

Skrevet

Så bra, nå synes jeg du var sterk, TS :5:

Håper du får et nydelig bryllup :)

Skrevet

synd at "venninen" din ikke ville ta til fornuft, men jeg må si at du kan ærligtalt være stolt over deg selv! du strakk deg langt for å imøtekomme henne, og til syvende og sist lot du deg ikke herse med, og du stod opp for deg selv og gav grei beskjed om at oppførselen hennes ikke er akseptabel! :klemmer: tviler strengt tatt på at hun kommer seirende ut av det på noen måte om hun forsøker å slenge drit eller forsøker å stille opp i bryllupet ditt likevel i det antrekket. da vil alle se hvor tåpelig og smålig hun er :fnise:

kos dere masse med videre planlegging, og kos dere masse på dagen deres! glem venninen din og tenk heller på at du er heldig som har gode venner og familie som stiller opp for deg, og ikke minst at du har en fantastisk mann som du snart skal gifte deg med! ikke la henne ødelegge mer for dere nå ;)

Skrevet (endret)

Da jeg leste hovedinnlegget, reagerte jeg med spontan latter, da dette nesten høres ut som en spøk fra forlovers side. Men jeg innser at dette ikke er noe morsomt for ts, og det høres like greit ut med ny forlover. Jeg syns hvit forloverkjole kan være helt uproblematisk, med det virker bare merkelig at å ville velge en hvit og lang en som ser akkurat ut som en vanlig brudekjole. Uansett, poenget her er jo at bruden ikke ønsker det, og det virker som om forloveren syns dette er mer hennes dag enn brudens.

Og jeg syns en del bruder i bryllupsforumet kan være sære og ha spesielle ønsker, men dette syns jeg er langt innenfor grensene av hva jeg syns er greit å reagere på. Spesielt tatt i betraktning reaksjonene i den siste telefonsamtalen.

Endret av Vera Vinge
Skrevet

Flott, TS! :5:

Et sånt kvinnfolk klarer du deg uten på din store dag! Helt utrolig at løsningen hennes var at hun fikk viljen sin, for deretter klikke vinkel når du valgte 'feil' alternativ. Der har du ei venninne som tydligvis tror at hun har all makt over deg. Sånn kan det gå når man setter ultimatum! :biggrin:

Skrevet

Håper TS har skamvett til, når hun nå velger søsteren til forlover, å ikke gå tilbake på det hvis venninna kommer som en angrende synder, med et alternativt kjoleforslag.

For det betyr mye å bli gitt tillit som forlover. Og for de fleste vil det virke himmelropende urettferdig å bli frarøvet dette vervet. - Særlig hvis du ikke har gjort noe for å fortjene å få sparken.

Stå ved denne avgjørelsen. "Venninna" di kan ikke klage, hun sa selv opp stillingen, med sitt steile ultimatum.

Og ellers takk for en underholdende tråd.

Gjest Airi Chikako
Skrevet

TS her.

Her var det aktivt. Takk for alle svar og synspunkter.

Jeg fikk en (meget) ubehagelig telefon av henne ista. Hun startet med å si at hun hadde tenkt mye og at hun hadde kommet fram til en løsning. Jeg tenkte først at endelig hadde hun kommet til fornuft, men den gang ei..

Hun fortalte meg at enten skulle hun bruke forloverkjolen sin ellers nektet hun å være forlover. Hun hadde jobbet så mye med talen sin og hun hadde hjulpet meg med diverse, og da var det på sin plass at hun skulle bruke den kjolen hun følte for i mitt bryllup, ihvertfall når hun hadde en så stor rolle i bryllupet, for da måtte hun se perfekt ut siden alle kom til å legge merke til henne(no shit..)

Jeg sa tilbake at jeg ikke ville ha henne som hverken forlover eller venn, og at hun er uønsket i bryllupet. Hun fløy i taket og kalte meg ord jeg ikke viste fantes engang. Men hun om det..

Jeg orker det ikke. Det er så mye og gjøre om dagen, og det var siste dråpe etter flere konflikter med henne ang bryllupet.

Kanskje jeg "dumper" henne for lett, men det ble dråpen rett og slett. " Enten bruker jeg en brudekjole i ditt bryllup, ellers så vil jeg ikke være forloveren din". Jeg banner skjeldent, men hva FAEN er det?

Jeg er så sint at jeg koker. Min kommende mann har vært ufattelig grei med meg idag, og jeg har en annen forlover i bakhånd (min søster som også er en forferdelig god venninne).

Hun er veldig effektiv og kald i hodet, så jeg tror hun vil klare å forberede seg iløpet av to ukene.

Jeg er ufattelig sliten, og lei meg, så nå håper jeg hun gir seg. Kommer til å si ifra til de nermeste at hun ikke er velkommen, for hun kan fint finne på å dukke opp, i kjolen, på trass.

Utrolig hvordan en 27år gammel jente(ikke kvinne nei..) kan oppføre seg slik..

Det hørtes ut som en fin løsning :) Søsteren din kjenner deg nok bedre og kan holde en bedre tale en hun som var mest opptatt av å få oppmerksomheten i ditt bryllup. Jeg pleier å holde meg unna kommende bruder sine klagetaler her inne, men sånt som dette er å gå langt over streken fra forlover sin side. Så stå på, og lykke til. Det blir sikkert en flott fest :)

Skrevet

Det er stygt å le, for jeg skjønner det må ha vært utrolig frustrerende for deg! Godt du fikk ordnet opp i det så du kan fokusere på deres dag. :)

Når det er sagt... Så ler jeg meg skvett ihjel over at det går an å finne på noe sånt?? :skratte: Føler det blir litt som når lillesøster også vil ha en liten krone fordi storesøster har en så veldig fin en på sin bursdag... Bare 1000 ganger verre. :fnise:

Skrevet

Håper TS har skamvett til, når hun nå velger søsteren til forlover, å ikke gå tilbake på det hvis venninna kommer som en angrende synder, med et alternativt kjoleforslag.

Veldig enig med Katzen!

Er veldig glad for at min forlover har gitt med ansvaret for å velge ut kjole, denne situasjonen var jo helt grusom!

Så sterk og modig du er :klem:

Skrevet

Veldig synd at du hadde en forlover som ikke eide respekt for deg. Og så så nærme bryllupet! Men jeg synes du gjorde det eneste riktige og jeg håper det ordner seg med søsteren din og at dere får en aldeles FANTASTISK bryllupsdag med kun en brud =o)

Skrevet

Synes forlover viste sitt sanne jeg ved den siste telefonen. Flott at du stod opp for seg selv, og sa akkurat det du mente. :klemmer:

Ufattelig at det går an å være så barnslig som denne "veninna" er.

Godt du har en søster som kan steppe inn på kort varsel.

Kos deg masse på dagen din, og konsentrer deg om bryllupet og ikke denne tåpelige jenta.

• Liker 1
Skrevet

Det er jo en uskrevet regel at ingen andre enn bruden skal gå i hvitt i bryllupet. I hvert fall ikke din forlover! :flekke:

Gjest Vilma
Skrevet

Snakk om å ha nerver av stål når du forlanger å få stille i brudekjole i en annens bryllup :ler:

Skrevet

Snakk om å ha nerver av stål når du forlanger å få stille i brudekjole i en annens bryllup :ler:

Ikke sant! At noen i det hele tatt tør å oppføre seg sånn i sammenheng med bryllup!

Skrevet

men folkens. tenk for en døråpner det her kunne ha vært da.

hva skal man liksom gjøre med brudekjolen etter man har gifta seg... jo, kanskje bruke den i bryllup til noen andre. så slipper man å lete etter ny kjole :P

håper dere får et fantastisk bryllup :)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Huff...

Det er noen forloverzillaer der ute!

Men fint at det ordnet seg! :klemmer:

Skrevet

Huff...

Det er noen forloverzillaer der ute!

Tydligvis! Hadde ikke hørt om dette før jeg begynte å henge på bryllupsforumet her inne.

Er så inderlig glad min forlover er min kjæres søster, som er lesbisk, laidback, hippie-nordlending! Hun er så lite dramatisk man kan være, og gir meg frie tøyler i forhold til antrekk og lignende!

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Kan jeg låne henne mon tro? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...