Gå til innhold

Forloveren min skal bruke en "alternativ brudekjole"!

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hvor mange sider av denne saken finnes det? Forloveren tenker å bruke BRUDEKJOLE når hun er GJEST i bestevenninnens BRYLLUP. Jeg er veeeldig interessert i høre hva slags forklaring hun kunne hatt som ville gjort dette ok.

to sider og vi har bare hørt den ene.

Skrevet

Jeg mener som regel alle parter skal få uttale seg, men jeg tror vi her har funnet unntaket som bekrefter regelen. Man møter ikke opp i andres brullup i brudekjole, sånn er det bare.

• Liker 1
Skrevet

Uansett hvilke syn forloveren har på saken så forandrer det ingenting. Det finnes ingen god grunn til å gå med brudekjole i noen andres bryllup.

Og atpåtil nekter hun å gå med noe annet. Det er såpass hensynsløst at jeg ikke kan se noen grunn til at ts skal prøve å spare vedkommendes følelser ved å ikke vise henne tråden. Hun har jo tross alt prøvd snakking, men det funket ikke.

Skrevet

Uavhengig av tradisjoner om fargevalg i bryllup, og denne tåpelige, uskrevne regelen om kun 1 brudekjole per bryllup, så er da virkelig naturlig (spesielt som forlover) og ta visse hensyn når det blir bedt om det!

Hvis kjolen er så jævla fin, så vil man da bruke den mer enn en gang. Men om det var slik at forloveren brukte masse penger på en kjole hun kun hadde planer om å bruke en gang, så er det hennes tap.

Hvis det er så innmari trist så får hun innføre den som pysj eller vanlig slakke-outfit, slik at hun får brukt den litt, selv om hun ikke får brukt den i bryllupet til ts.

Skrevet

ikke i dette tilfellet nei. Forloveren kunne ha fått et utall andre nydelige festkjoler for summen hun brukte på BRUDEKJOLEN, men hun valgte å kjøpe en brudekjole, og hun velger å bruke den selv om bruden sier klart i fra at det er uakseptabelt. jeg kan virkelig ikke skjønne hvilken side det er vi har gått glipp av her? at forloveren vil stjele rampelyset fra brudeparet (noe hun absolutt oppnår i det antrekket), at hun er ufølsom, og virkelig lite omtenksom ovenfor bruden, at hun mangler etikkete, eller at hun er en elendig forlover??

det er ingen side nr 2 til dette. Hun sa hun skulle bruke kjolen, punktum. hun er rett og slett bare ufølsom ovenfor bruden!

Gjest AnonymBruker
Skrevet

ikke i dette tilfellet nei. Forloveren kunne ha fått et utall andre nydelige festkjoler for summen hun brukte på BRUDEKJOLEN, men hun valgte å kjøpe en brudekjole, og hun velger å bruke den selv om bruden sier klart i fra at det er uakseptabelt. jeg kan virkelig ikke skjønne hvilken side det er vi har gått glipp av her? at forloveren vil stjele rampelyset fra brudeparet (noe hun absolutt oppnår i det antrekket), at hun er ufølsom, og virkelig lite omtenksom ovenfor bruden, at hun mangler etikkete, eller at hun er en elendig forlover??

det er ingen side nr 2 til dette. Hun sa hun skulle bruke kjolen, punktum. hun er rett og slett bare ufølsom ovenfor bruden!

beklager men uansett hva dere babbler i vei om så mener jeg fortsatt det er en side 2...så vennligst ikke fortell meg hva som er "riktig" svart

Gjest Smaragd
Skrevet

Og bare for å ha sagt det så syns jeg ikke dette er å vere "Bridezilla" i det hele tatt.... :sjenert:

Syns det hele vitner til en venninne med ekstremt lite omtanke for andre, og jeg tar meg selv i å lure på hvordan denne damen er ellers i vennskapet med TS..... :sukk:

Syns så ufattelig synd på TS som må stresse med dette så tett oppi bryllupet sitt! :klem:

.

Skrevet

Den andre siden av saken er sånn ca:

En stk forlover som synes bruden er svært urettferdig som mener at det kun kan være en brudekjole per bryllup. Og at det egentlig er bruden som burde skifte kjole, ettersom det er bruden som mener det er et problem at de har nesten like kjoler. Man må også huske at forloverens kjole er en alternativ brudekjole og dermed ikke akkurat det samme som brudens brudekjole.

Hvor ligger problemet liksom?

Jeg er så klart på forloverens side.

:Nikke: :Nikke: :Nikke: :Nikke:

Gjest AnonymBruker
Skrevet

beklager men uansett hva dere babbler i vei om så mener jeg fortsatt det er en side 2...så vennligst ikke fortell meg hva som er "riktig" svart

Okay, okay. Det KAN være en side 2 i denne saken. Venninnen til TS er uhelbredelig syk, vil aldri komme til å få gifte seg og dette er den eneste muligheten til å få bruke en brudekjole. Hun vil ikke ødelegge dagen til TS ved å fortelle om sykdommen sin, så derfor vet ikke TS om at forloveren hennes er dødssyk.

:filer:

Gjest Blondie65
Skrevet

Klart det er en side 2. :filer:

Og det er selvsagt at det er ...

... dyrt å kjøpe kjole som man ikke får brukt.

... teit å ikke fortelle om regler for forloverkjole FØR kjolen er kjøpt.

... ingen bestemmer hva forloveren skal gå i lissom ...

.... <insert reason here> ...

Egentlig så holder jeg litt på den at det er teit at det ikke får være mer enn en brud ...

... ekjole pr bryllup. Hvem har funnet på det lizzom. :filer:

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Klart det er en side 2. :filer:

Og det er selvsagt at det er ...

... dyrt å kjøpe kjole som man ikke får brukt.

... teit å ikke fortelle om regler for forloverkjole FØR kjolen er kjøpt.

... ingen bestemmer hva forloveren skal gå i lissom ...

.... <insert reason here> ...

Egentlig så holder jeg litt på den at det er teit at det ikke får være mer enn en brud ...

... ekjole pr bryllup. Hvem har funnet på det lizzom. :filer:

azza. :filer:

Gjest AnonymBruker
Skrevet

TS her.

Her var det aktivt. Takk for alle svar og synspunkter.

Jeg fikk en (meget) ubehagelig telefon av henne ista. Hun startet med å si at hun hadde tenkt mye og at hun hadde kommet fram til en løsning. Jeg tenkte først at endelig hadde hun kommet til fornuft, men den gang ei..

Hun fortalte meg at enten skulle hun bruke forloverkjolen sin ellers nektet hun å være forlover. Hun hadde jobbet så mye med talen sin og hun hadde hjulpet meg med diverse, og da var det på sin plass at hun skulle bruke den kjolen hun følte for i mitt bryllup, ihvertfall når hun hadde en så stor rolle i bryllupet, for da måtte hun se perfekt ut siden alle kom til å legge merke til henne(no shit..)

Jeg sa tilbake at jeg ikke ville ha henne som hverken forlover eller venn, og at hun er uønsket i bryllupet. Hun fløy i taket og kalte meg ord jeg ikke viste fantes engang. Men hun om det..

Jeg orker det ikke. Det er så mye og gjøre om dagen, og det var siste dråpe etter flere konflikter med henne ang bryllupet.

Kanskje jeg "dumper" henne for lett, men det ble dråpen rett og slett. " Enten bruker jeg en brudekjole i ditt bryllup, ellers så vil jeg ikke være forloveren din". Jeg banner skjeldent, men hva FAEN er det?

Jeg er så sint at jeg koker. Min kommende mann har vært ufattelig grei med meg idag, og jeg har en annen forlover i bakhånd (min søster som også er en forferdelig god venninne).

Hun er veldig effektiv og kald i hodet, så jeg tror hun vil klare å forberede seg iløpet av to ukene.

Jeg er ufattelig sliten, og lei meg, så nå håper jeg hun gir seg. Kommer til å si ifra til de nermeste at hun ikke er velkommen, for hun kan fint finne på å dukke opp, i kjolen, på trass.

Utrolig hvordan en 27år gammel jente(ikke kvinne nei..) kan oppføre seg slik..

• Liker 1
Skrevet

TS, jeg tror du har gjort et riktig valg utifra det du har forklart her inne, og jeg ser ikke helt hvordan man kan være uenig med deg.. Det var synd du måtte oppleve dette så nært bryllupet, men vær likevel glad det skjedde nå, og ikke 2 dager før :) Jeg skjønner ikke helt hva "venninnen" din tenker på, jeg synes hvertfall ikke fremtoningen hennes er særlig logisk..

Nesten litt deilig å være kvitt henne? Hadde det ikke vært (brude)kjolen hadde det vært noe annet. Jeg synes egentlig det at hun var forlover og ikke kunne føye seg etter dine ønsker er én ting, men sånt oppfører man seg vel ikke mot en venninne? Jeg er sjokkert..

Skrevet
:5: Fantastisk bra, jeg er stolt av deg!
  • Liker 1
Skrevet

Etter den telefonsamtalen kom du nok frem til den beste løsningen.

Håper du få et herlig bryllup! :)

Annonse
Skrevet

Nå synes jeg at du var skikkelig sterk :5:

Det beste er å la være å tenke på henne i det hele tatt før bryllupet nå, kos deg og ha et kjempefint bryllup når det kommer. Kos deg! :smilyblomst:

• Liker 1
Skrevet

Du gjorde det rette!! Som andre sier, sjokkert over opførselen til venninna di!!!

Håper dere får et helt fantasitsk bryllup, med alle nære og kjære, som unner dere det beste, tilstede!:):klemmer:

Skrevet

Kanskje din søster får kjøpe forloverkjolen billig, nå som venninna di har sagt opp stillingen? :fnise:

Vær glad til. Eier hun ikke folkeskikk på dette området, våger jeg ikke å tenke på hvordan hun ville blitt med fire-femten drinker innenfor brudekjolen. Hun kan da virkelig ikke ha vært noen god venninne for deg?

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Kanskje din søster får kjøpe forloverkjolen billig, nå som venninna di har sagt opp stillingen? :fnise:

Vær glad til. Eier hun ikke folkeskikk på dette området, våger jeg ikke å tenke på hvordan hun ville blitt med fire-femten drinker innenfor brudekjolen. Hun kan da virkelig ikke ha vært noen god venninne for deg?

Hehe helt sinnsykt, hadde aldri falt meg inn å ta på meg en brudekjole i et bryllup. Hva i alle dager er det slags tenkemåte, som får det til å bli rett liksom :P Alle damer gleder seg vel til den dagen de skal ta på seg en brudekjole, men for min del må jeg si at det blir på MIN bryllupsdag, ikke venninna min sin dag hihi. Mange innpå her skriver de holder med forloveren, men må bare si det. Glad dere ikke kommer i mitt bryllup, jeg hadde blitt helt sjokkert om en tulling i brudekjole sto i kirka sammen med meg :P Syns virkelig du gjorde det helt rette med å si neitakk, jeg finner meg ny forlover i stede! BRA!

Skrevet

:5::klemmer:

Bra gjort av deg TS!!

Grusomt at du måtte oppleve noe slikt så nært opptil bryllupet, men samtidig er det vel like greit å bli kvitt denne personen først som sist. Hun ville nok ikke vært verdt å ha i livet sitt senere uansett.

Håper det blir en fantastisk dag!

:roser:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...