sofie777 Skrevet 23. mai 2010 #21 Skrevet 23. mai 2010 Jeg er enig med alle over og så tenker jeg på bildene. Tenk på hans familie, kanskje folk som ikke ser dere ofte og så ser de på bildene av dere sammen med forloverne deres, da kan jo de begynne å lure på hvem som virkelig er bruden... Forresten skal hun sette opp håret hos samme frisør som deg også? Om hun fortsatt insisterer på kjolen, så MÅ frisøren gi dere forskjellige frisyrer, din må selvfølgelig være mange hakk finere enn hennes, spesielt om dere har lignende farge på håret.
kaprifolen Skrevet 23. mai 2010 #22 Skrevet 23. mai 2010 Hadde kjolen vært f.eks rosa eller grønn, kunne min forlover fint få gå i denne i vårt bryllup, men det er fordi min kjole var en veeeeldig mye større prinsessekjole med slep og slør. Men slik denne er, hadde jeg faktisk byttet ut forloveren om hun ikke ga seg. Fordi hun da hadde vist så TOTAL mangel på respekt bog etikette, og slike "venner" vil en ikke ha som forlover. Her må du sette ned foten, TS, selv om det er hun som driter seg loddrett ut, og at du uansett ikke er mulig å ta feil av på en slik dag.
Elensire Skrevet 23. mai 2010 #23 Skrevet 23. mai 2010 seriøst??? gjør folk virkelig sånt?? håper inderlig at det bare er en særdeles dårlig spøk fra hennes side!! en går bare ikke i hvit i et bryllup! og SPESIELT ikke om en er forloveren. Vitner om at hun har ekstremt dårlig respekt for både deg og din mann, og at hun har en trang til å måtte stå i rampelyset hele tiden. En slik vennine hadde jeg ikke villet ha ved min side når jeg skal gifte meg! snakk om mangel på respekt, etikette og rett og slett innhold mellom øra gi henne grei beskjed om at hun ikke er velkommen i det antrekket TS...allier deg med noen venner som kan passe inngangen og be henne forlate lokalet om hun faktisk er frekk nok til å stille i kjolen. Det er DERES dag, ikke hennes...og det må hun virkelig skjønne! maken til "vennine" sier bare jeg.... 1
Gjest Airi Chikako Skrevet 23. mai 2010 #24 Skrevet 23. mai 2010 I og med at den står beskrevet som en brudekjole, burde jo forloveden skjønt at den var ganske utelukket... Tror faktisk jeg ville satt ned foten og sagt at hun bare kunne glemme å være forlover om hun trodde det var det samme som å være brud. 1
gullhjerte Skrevet 23. mai 2010 #25 Skrevet 23. mai 2010 oj da..! Det virker jo nesten som et opprør, at hun ikke unner deg oppmerksomheten? Kjolen ligger jo til og med under kategorien "Uformelle brudekjoler".. Dette synes jeg det lukter stygt av.. Håper det ordner seg for deg
Gjest Smaragd Skrevet 24. mai 2010 #26 Skrevet 24. mai 2010 (endret) Ser det er bare to uker til bryllupet.... Har hun allerede bestillt/kjøpt denne kjolen? Aner ikke hva jeg hadde gjort i denne situasjonen her, men om min fremtidige forlover, som har vert min beste venninne i 25 år hadde dratt et sånt stunt, tror jeg at jeg ikke hadde klart å vere nær henne på leeeeeenge! (Her snakker vi nesten ÅR! ) Det er nesten så jeg håper på at dette er ei du ikke har kjent så veldig lenge. I min bok er dette så hysterisk langt borti natta, at den aller første tanken jeg hadde når jeg leste innlegget, var at dette MÅ bare rett og slett vere Troll! Ingen kan vere SÅ innbari blåst som det hun forloveren din er! Endret 24. mai 2010 av Smaragd
Gjest Blondie65 Skrevet 24. mai 2010 #27 Skrevet 24. mai 2010 Jeg håper du oppdaterer oss trådstarter. Som Piper foreslår er det venninnen din som kommer til å få mest pes dersom hun likevel velger "brudekjole" varianten, så hvis du ikke orker konflikten forstår jeg det. Selv hadde jeg ikke orket å ha henne som forlover så det hadde blitt et ultimatum fra meg: enten finner du en annen kjole som ikke er hvit, eggskallfarget, elfenfarget eller på noen annen måte kan gå for å være en hvit brudekjole eller så spør jeg en annen om å være forlover.
Gjest AnonymBruker Skrevet 24. mai 2010 #28 Skrevet 24. mai 2010 Det må jo bare være en dårlig spøk fra hennes side, kan ikke skjønne noe annet :s
Rosenrød Skrevet 24. mai 2010 #29 Skrevet 24. mai 2010 Hun virker jo ikke helt god, denne forloveren din!
Minttu Skrevet 24. mai 2010 #30 Skrevet 24. mai 2010 Møter hun opp i den, så kan du klippe av litt så den går til knærne... 1
SusanneGullet Skrevet 24. mai 2010 #31 Skrevet 24. mai 2010 (endret) Hu hadde fått "sparken" som forlover hadde dette vært min forlover, dette er DIN dag, IKKE hennes, snakk med henne, hører hun ikke etter, bytt forlover Endret 24. mai 2010 av RoseBedd
Gjest Bianca26 Skrevet 24. mai 2010 #32 Skrevet 24. mai 2010 Hu hadde fått "sparken" som forlover hadde dette vært min forlover, dette er DIN dag, IKKE hennes, snakk med henne, hører hun ikke etter, bytt forlover Enig. Hun høres ut som en bitch som prøver å stjele oppmerksomhet fra bruden. Hadde jeg møtt i et bryllup med en sloik kjole hadde det vært fordi jeg ikke tålte trynet på bruden eller noe. Man gjør ikke sånt mot venner.
Gjest AnonymBruker Skrevet 24. mai 2010 #33 Skrevet 24. mai 2010 Tok en kaffe med henne tidligere. Gikk mildt sagt dårlig. Jeg prøvde å få henne til å skjønne at det kan missforståes, at jeg følte hun ville stjele all oppmerksomheten og at kjolen er faktisk en brudekjole. Det gikk dårlig da hun bortforklarte det med at jeg skulle ha slør og at jeg får oppmerksomheten uansett. Prøvde da å ta av silkehanskene og "beordre" henne til å bruke en annen kjole. Hun satte seg totalt i vranglås og pent nektet. Hun hadde jo tross alt brukt 2500kr på kjolen, og hun ville ikke gå i tap fordi jeg var "sær" som hun pent sa. Tilbø henne å betale for en ny kjole som vi kunne finne sammen og i tillegg betale evt frakt for å levere tilbake kjolen dersom hun kun kjøpte den i adledningen av bryllupet. Det var uaktuellt for hun hadde gledet seg sånn til å bruke kjolen, og den SKULLE hun bruke. Så spurte jeg om vi ikke kunne dra til en skredder så kunne jeg betale for å legge opp kjolen så den blir mye kortere. Men nei, det ville hun heller ikke. Jeg forstår det jo litt, ettersom at hun har stygge arr på beina etter en bilulykke, men da får det være.. Ser ut som om jeg må finne meg en ny forlover (og besteveninne..) 1
Gjest Blondie65 Skrevet 24. mai 2010 #34 Skrevet 24. mai 2010 (endret) Tok en kaffe med henne tidligere. Gikk mildt sagt dårlig. Jeg prøvde å få henne til å skjønne at det kan missforståes, at jeg følte hun ville stjele all oppmerksomheten og at kjolen er faktisk en brudekjole. Det gikk dårlig da hun bortforklarte det med at jeg skulle ha slør og at jeg får oppmerksomheten uansett. Prøvde da å ta av silkehanskene og "beordre" henne til å bruke en annen kjole. Hun satte seg totalt i vranglås og pent nektet. Hun hadde jo tross alt brukt 2500kr på kjolen, og hun ville ikke gå i tap fordi jeg var "sær" som hun pent sa. Tilbø henne å betale for en ny kjole som vi kunne finne sammen og i tillegg betale evt frakt for å levere tilbake kjolen dersom hun kun kjøpte den i adledningen av bryllupet. Det var uaktuellt for hun hadde gledet seg sånn til å bruke kjolen, og den SKULLE hun bruke. Så spurte jeg om vi ikke kunne dra til en skredder så kunne jeg betale for å legge opp kjolen så den blir mye kortere. Men nei, det ville hun heller ikke. Jeg forstår det jo litt, ettersom at hun har stygge arr på beina etter en bilulykke, men da får det være.. Ser ut som om jeg må finne meg en ny forlover (og besteveninne..) Det kan være at hun "kommer til fornuft" om noen timer når hun får tenkt seg om. Personlig synes jeg du har gått langt for å strekke deg, og det hadde ikke vært aktuelt for meg som forlover å gå så i mot brudens ønske, selv om jeg var veldig uenig. Det er brudens dag og hvis bruden insisterer på at kjolen er feil og jeg ikke klarer å bli enig ja da blir det enten å trekke seg eller inngå et kompromiss. jeg tror du skal forberede en eventuell ny forlover nå med det samme om at forespørselen kan komme. Eller hvorfor ikke bare hoppe i det først som sist - skift forlover, mindre stress for deg og kanskje et sjokk for opprinnelige forloveren din, men når hun ikke forstår enkle samfunnsregler er det faktisk på tide at hun får en vekker. Dette var leit - jeg håper det ordner seg for deg og overrekker en stor Endret 24. mai 2010 av Blondie65
Gjest Blondie65 Skrevet 24. mai 2010 #35 Skrevet 24. mai 2010 Kan også si at jeg ikke hadde lagt meg opp i, selv om jeg hadde vært skuffet, hva andre venninner hadde gått med. De får bære problemet med usmakelig valg av antrekk selv. Men akkurat forlover som skal være ved brudens side hele dagen er noe helt annet.
Gjest Marlo Skrevet 24. mai 2010 #36 Skrevet 24. mai 2010 Om hun ikke klarer å sette deg i fokus på din dag, men er rett ut egoistisk og det ikke engang går ann å prate skikkelig med henne, så ville jeg rett og slett bare sagt at hun ikke var invitert lengre og latt fortid være fortid fra da av. Dette er din og din kommende ektemann sin dag, DU skal være egoistisk
Shamira Skrevet 24. mai 2010 #37 Skrevet 24. mai 2010 Jeg syntes dette er et lett valg. Det er en ting som er sikkert, hun er ingen god venninne. Håper du finner deg en annen forlover og venninne. Lykke til.
cdspiller Skrevet 24. mai 2010 #38 Skrevet 24. mai 2010 For et utrolig kjipt menneske. En ting er om hun ikke forstår hvorfor det er et problem, men det at hun tydeligvis ikke gidder å respektere det du ønsker, det sier mye om henne som menneske generelt. Prøv å fokuser på at det er din dag, finn en ny forlover og sørg for at hun IKKE dukker opp i bryllupet ditt med den kjolen, da får du heller si at hun ikke er velkommen i bryllupet. Lykke til!
Darkannie Skrevet 24. mai 2010 #39 Skrevet 24. mai 2010 Jeg har faktisk hatt litt småpanikk med tanke på min forlover-kjole, var redd for at alt som var litt lyst var for lyst! Jeg endte opp med å velge mørk lynglilla bare for å være på den sikre siden! ALLE vet jo at den kjolen der er det største NO NO i et bryllup! Hun må jo gjøre dette på pur faenskap!!!! Seriøst, send henne denne linken så får hun lese selv, DU KAN IKKE BRUKE DEN BRUDEKJOLEN I DIN VENNINNES BRYLLUP, DET ER HUN SOM ER BRUDEN, IKKE DU!!!!! 2
Gjest AnonymBruker Skrevet 24. mai 2010 #40 Skrevet 24. mai 2010 Ser alle her tar det som en selvfølge at alle kan normer ang hva man skal ha på seg i ett bryllup. Det er faktisk ikke noen selvfølge at ALLE vet det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå