Gå til innhold

Forloveren min skal bruke en "alternativ brudekjole"!

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal gifte meg om 2 uker og forloveren min viste meg kjolen sin ista.

http://www.divakjoler.no/diva/index.php?route=product/product&path=36&product_id=2060

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Hun kan jo ikke gå i den! Den ligger jo i "alternative brudekjoler" til og med! Og den ligner på brudekjolen min!

Jeg har prøvd å prate med henne om det og si at jeg ville foretrukket om hu kunne bruke noe som ikke ser ut som en brudekjole og er så hvit. Hun svarer med at hun kan jo bruke hvilken kjole hun vil, og alle vil jo se på meg uansett..

Jeg trenger noen råd, jeg er helt fortvilet..

Gjest AnonymBruker
Skrevet

trodde "alle" visste at du ALDRI skal bruke en hvit/kremfarget kjole..

vet jo ikke helt hvordan jeg ville taklet dette selv, men har store planer om å være med forloveren min å handle kjole slik at jeg slipper denne problemstillingen.

men tilbake til problemet, du må bare "sette foten ned" jeg hadde vel egentlig ikke godtatt det.

Skrevet

hadde kjolen vært kort hadde jeg synes det var ok, men siden den er såpass lang og så lik en brudekjole så synes jeg det bare er å si nei..men om hun ikke tar den beskjeden så er det vel litt vanskelig.

Spør om hun ikke kan farge den i en annen farge da?

synes det blir veldig på kanten siden den er hvit...den ser jo faktisk ut som en brudekjole!

Skrevet

Den kjolen synes jeg lignet altfor mye på en brudekjole.

Skrevet

:sjokkert:

Jeg føler meg langt i fra som noen bridezilla, men hadde det vært min forlover så hadde jeg seriøst vurdert å bytte henne ut! :frustrert:

• Liker 4
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Er det virkelig mennesker som ikke har fått med seg at man IKKE skal bruke hvitt i bryllup? :kjefte:

• Liker 2
Skrevet

Hun kan da ikke bruke denne kjolen?! Det ser jo ut som en brudekjole!

Synes ikke at en forlover skal ha så lang kjole, og ikke en kjole som er helt hvit.

Du må nok bare si fler ganger at hun ikke kan bruke denne kjolen, det er jo respektløst om hun går med den når du ikke vil.

Se om du finner noen kjoler du kan tenke deg at hun bruker, og hvis henne dem f.eks.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Har ikke noe råd å gi deg, men må bare si meg enig med deg, det var jo en nydelig kjole som jeg ville brukt til brudekjole om jeg skulle giftet meg! Det er ikke en forloverkjole.

Om du får mange svar her, som er enige med deg, så kan du jo vise henne de?!

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ganske enkelt sagt "Oh heeeell no!" ;)

• Liker 3
Gjest Bianca26
Skrevet

Jeg skal gifte meg om 2 uker og forloveren min viste meg kjolen sin ista.

http://www.divakjoler.no/diva/index.php?route=product/product&path=36&product_id=2060

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Hun kan jo ikke gå i den! Den ligger jo i "alternative brudekjoler" til og med! Og den ligner på brudekjolen min!

Jeg har prøvd å prate med henne om det og si at jeg ville foretrukket om hu kunne bruke noe som ikke ser ut som en brudekjole og er så hvit. Hun svarer med at hun kan jo bruke hvilken kjole hun vil, og alle vil jo se på meg uansett..

Jeg trenger noen råd, jeg er helt fortvilet..

Herremin. Det der, bortsett fra beltet ser jo nøyaktig ut som en brudekjole. Hun kan jo ikke bruke den. Kan hun ikke få den i en annen farge i det minste?

Skrevet

Jeg hadde latt henne bruke den, for det er da virkelig henne det vil gå ut over. De fleste vil reagerer på at hun bruker den kjolen, og hun kommer nok til å få flere kommentarer på den i løppet av dagen. Det er hun som tabber seg ut.

Men ejg syns det er litt merkelig at hun ikke har mer respekt for deg enn det hun viser, så kanskje du burde revurdere hele valget av forlover?

Skrevet

Jeg ville satt foten ned. Det er selvfølgelig kjedelig å måtte være "streng" med forloveren sin, men å møte opp i ditt brullyp med den kjolen er bare respektløst. Si at det er uaktuelt, og at hvis hun dukker opp i den, kommer hun til å bli eskortert rett ut igjen.

• Liker 1
Gjest Bianca26
Skrevet

Jeg syns hun virker litt frekk når du sier du helst ikke vil at hun bruker den at hun svarer som en trassig unge: "Jeg kan ha på meg hva jeg vil, såh.." Dårlig gjort. Hun kan da bruke en million andre kjoler enn akkurat DEN liksom.

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde sagt i fra, det ligner jo helt på en brudekjole!

Mvh Yvonne :heiajente:

Gjest Blondie65
Skrevet

:sjokkert:

Jeg føler meg langt i fra som noen bridezilla, men hadde det vært min forlover så hadde jeg seriøst vurdert å bytte henne ut! :frustrert:

Dette ville faktisk fått frem Bridezillaen i meg og ...

Trådstarter: si til henne at du ikke vil se henne i den kjolen i den fargen. Hvis hun ikke forstår denne beskjeden så får du si til henne at da må du finne en annen forlover.

Det der går ikke an.

Annonse
Skrevet

..Må bare si meg enig med alle de andre -- det der ser jo ut som en brudekjole!! Merkelig oppførsel av ei så god venninne/forlover... Hadde nok sagt ifra jeg og, selv om det sikkert blir ubehagelig..

Lykke til med praten, keep us posted!;)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

At det går an! :nei:

Forslaget til Piper er egentlig ganske godt, jeg hadde ihvertfall reagert kraftig om jeg var i et bryllup og forloveren var kledd slik. Jeg ser på det som naturlig å unngå alt som er lysere enn beige, spesielt om det er i brudekjolestoff. Jeg håper inderlig at ikke bestevenninna mi kan finne på noe slikt, hun har tidligere gått i bryllup i ivory blondekjole med hvitt tilbehør... Den var riktignok kort (til knærne), men likevel...

Skrevet

Enig med alle andre, denne kan hun bare ikke bruke!!

Hadde satt foten kontant ned og nekta! Den kjolen= jeg velger en annen forlover.

Ingen går i et bryllup i hvitt, iallefall ikke damer.Så enkelt er det.

Vi henne denne tråden, så kanskje hun skjønner at det er ikke du som er innsnevret i tankegangen din, men hun. Synes det vitner om en total mangel på respekt for deg som brud.

Lykke til, håper det ordner seg :klemmer:

Skrevet

Jeg hadde fått sjokk hadde min forlover valgt denne kjolen!

Men så har vi vært sammen og funnet kjole til henne, så det er ikke noe problem hos oss :)

Hadde jeg vært deg hadde jeg sagt rett ut at "tar du den kjolen finner jeg meg en ny forlover, for slik gjør man bare ikke!"

Trodde det var vanlig at forlover valgte kjole i samarbeid med bruden.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg har faktisk vurdert å bytte henne ut hvis hun nekter.. Jeg har grått mye idag, jeg syntes det er så dårlig gjort av henne.. Jeg sa jo til henne når jeg sa at hun kunne ha på seg det hun syntes var fint, at det ikke kunne være hvitt hvis det ikke var kort. Helst ikke hvitt i det hele tatt..

Nei jeg får prate med henne igjen i morgen.. Jeg har litt vanskeligheter for å være streng, er litt redd konflikter og hun er en hissig type.. Men er vel ikke stort annet enn å sette foten ned og håpe hun gidder å høre på meg. Jeg kommer ikke til å takle det hvis hun kommer i den kjolen på MIN og gubbens dag..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...