Gå til innhold

Når passer det å skaffe seg hund?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt et ønske om hund i mange år nå, grunnen til at jeg ikke har skaffet meg det er fordi jeg vet at jeg ikke har tid til å ta vare på en hund. Jeg har heller ikke planer om å skaffe meg en hund i morgen, årsaken til det er fordi jeg skal studere iallefall de tre neste årene. Men etter studietiden har jeg veldig lyst på hund.

Men selv med en hund i heimen må man jo jobbe o.l, hvordan blir hverdagen når en har en hund + arbeid/familie/fritid(for min del ville jo den eventuelle hunden blitt en stor del av min fritid)?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har tid til å få deg hund når du har tid til å få deg baby. Ville nok selv ikke anskaffet meg en hund dersom jeg visste at jeg skulle studere i noen år framover. Men for all del, du har gjerne tid til det. Men jeg antar at du har jobb i tillegg til studiene? Hund i forhold til familie/fritid er vel ikke noe problem, hunden ER jo familien din og vil bli den du er med på fritiden din :)

Skrevet

Som jeg skrev i hovedinnlegget, noen hund skal jeg ikke ha nå når jeg studerer :) Jeg er 100% sikker at å skaffe seg hund nå eller underveis i studiene ikke er lurt, hovedsaklig fordi inntekten er minimal, store deler dagene blir brukt på studiested/pendling (pendler mest sannsynlig 2-3 timer daglig fra høsten av) osv.

Når jeg har tid til å få baby...hm, da var det bare å finne ut når man har tid til baby :ler:

Skrevet

Hehe, okei ;)

Ja, ikke sant.. Det var det da ;) Men selvsagt, VIL du ha hund så skulle du jo klare å få det til. Men du merker nok når tiden er inne tenker jeg :)

Skrevet

Jeg har hatt et ønske om hund i mange år nå, grunnen til at jeg ikke har skaffet meg det er fordi jeg vet at jeg ikke har tid til å ta vare på en hund. Jeg har heller ikke planer om å skaffe meg en hund i morgen, årsaken til det er fordi jeg skal studere iallefall de tre neste årene. Men etter studietiden har jeg veldig lyst på hund.

Men selv med en hund i heimen må man jo jobbe o.l, hvordan blir hverdagen når en har en hund + arbeid/familie/fritid(for min del ville jo den eventuelle hunden blitt en stor del av min fritid)?

Hei!

Det er bra at du tenker deg godt om før du skaffer deg en hund. Det vil jeg gi deg ros for!

En hund kan lære å være alene hjemme i de timene du er på jobb.

Det er jo mange som har hund, og som samtidig har jobb, så det er ikke nødvendigvis et stort problem. Hvis du har en god venn som er hjemmeværende (og som kan mye om hunder), går det jo an å få hundepass de timene du er på jobb også.

En hund er mye ansvar, og tar opp mye av fritiden. Og så kan det være vanskeligere å reise bort på ferie o.l.

Det å ha en hund blir på en måte en hobby som vil ta opp nesten all fritiden din. Mange hunder elsker oppmerksomhet, og gjør alt for å få nok!

Noen hunder har behov for å gå lange og mange turer, andre hunder klarer seg med mindre.

Hvorfor vil du ha en hund? For å gå tur, for å trene agility o.l, for å gå på utstilling, eller vil du bare ha en venn?

Det er et viktig spørsmål å stille når man skal velge hunderase. Men alle hunder trenger å gå turer og de trenger stell, så uansett vil jo en hund oppta mye av fritiden din :)

Hverdagen når en har en hund vil jeg si er givende. Det er alltid en som er glad for å se deg, og du har alltid en turkamerat. Hvis en er glad i slike ting, er det gøy å ha hund.

Det er både negative sider og positive sider ved det å ha hund, men jeg vil si at det er flere positive sider enn negative :D

Beklager hvis det ble et litt rotete svar.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...