Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Airi Chikako
Skrevet

Argh. Er inne i en irriterende periode nå rundt eksamen; kjæresten min tilbringer alt for mye tid foran PCen, med den unnskyldningen at han må lese til eksamen. Så er bare problemet at han når han ikke leser, spiller han. Han sier dette er for å koble av. Det fører til at vi ser mindre til hverandre, og at dagligdagse gjøremål blir nedprioritert fra ham. Nå bruker han dagene på å lese og på å spille. De siste gangene vi har avtalt at jeg skal overnatte, sitter han og spiller når jeg kommer. Han gir meg et kort nikk og sier at han snart er ferdig, men bruker ofte flere timer før han endelig klarer å løsrive seg. Da er begge trøtte, og vi legger oss til å sove, etter noen nytteløse forsøk på litt nærhet fra min side...

Det første han gjør om morgenen, når jeg sover over, er å gi meg et raskt kyss på kinnet for så å kaste seg opp og skru på PCen. Han kunne vel i det minste ventet til jeg var ute av huset? Merker at dette tærer på selvfølelsen, at jeg blir tilsidesatt fordi han heller vil spille... Sexlivet skranter, og jeg føler meg ganske oversett. Tips eller innspill? Jeg skulle ønske at kjæresten min hadde brukt litt mer energi på å være kjæresten min...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vent til eksamensperioden er over og se om det bedrer seg da.

Jeg er dessverre litt på samme måte selv. Bruker all min energi på å lese til eksamen, og når jeg tar pauser har jeg lyst å gjøre noe "hjernedødt" som ikke krever noe av meg og mannen blir dessverre nedprioritert. Det har ingenting med ham å gjøre, og flaks for meg er han sånn selv. I eksamensperiodene har vi dager der vi ikke ser hverandre annet enn i senga, og vi bor sammen.

Skrevet (endret)

Min samboer er inne i en periode hvor han har problemer med å løsrive seg fra PCen, det er også eksamensperioden. Det er ikke så ille som du beskriver, for han innser at han blir dratt med i spillet, men det kan iblant ta flere timer fra jeg spør om vi skal finne på noe fra "jeg er straks ferdig, gi meg to minutter" til han faktisk er ferdig med hva enn han driver med. Jeg forstår at han liker å koble av med PCen, men man må sette grenser.

Jeg har ikke spesielt gode tips, men det hjelper med samboeren min å få han ut av huset, hvor han ikke har tilgang til PCen. Vise han at man kan koble av med andre ting? Kanskje.. se en serie hvor man ikke trenger å bruke hjernen så mye? Ellers hjelper det alltid å si akkurat det du føler når du føler deg tilsidesatt. Da går det nok opp et lite lys for han :)

Endret av ninuska_
Skrevet

Jeg er dessverre litt på samme måte selv. Bruker all min energi på å lese til eksamen, og når jeg tar pauser har jeg lyst å gjøre noe "hjernedødt" som ikke krever noe av meg og mannen blir dessverre nedprioritert. Det har ingenting med ham å gjøre, og flaks for meg er han sånn selv. I eksamensperiodene har vi dager der vi ikke ser hverandre annet enn i senga, og vi bor sammen.

Signerer! Eksamensperioden for meg betyr unntakstilstand. Så lenge dette ikke er et problem ellers, hadde jeg ikke hengt meg opp i dette.

Gjest Airi Chikako
Skrevet

Signerer! Eksamensperioden for meg betyr unntakstilstand. Så lenge dette ikke er et problem ellers, hadde jeg ikke hengt meg opp i dette.

Uff, jeg vet det :) Takk for innspill. Vi hadde akkurat samme situasjonen forrige eksamensperiode, bare at da holdt det på å gå skikkelig galt. Nå er jeg bare oppgitt, men skal ikke gjøre noe drastisk. Jeg vil jo fremdeles ha fyren. Det er bare så vanskelig når det pågår, det er så fort gjort å tenke at man ikke er bra nok. Så hvordan overbeviser jeg meg selv om at jeg er bra nok, når han heller vil pleie forholdet sitt med diverse rollespill?

Skrevet

Eksamensperiodene er jo forholdsvis korte perioder i løpet av et år, så kan du ikke "aktivisere" deg selv litt? Bare tenke at han ikke mener noe med det, sånn er det bare, og det må man leve med. Skjønner at det er kjipt hvis du ikke er sånn selv, men det ville jo vært dumt om et bra forhold skulle ryke fordi han er litt "dust" noen mndr i året.

Skrevet

Uff, jeg vet det :) Takk for innspill. Vi hadde akkurat samme situasjonen forrige eksamensperiode, bare at da holdt det på å gå skikkelig galt. Nå er jeg bare oppgitt, men skal ikke gjøre noe drastisk. Jeg vil jo fremdeles ha fyren. Det er bare så vanskelig når det pågår, det er så fort gjort å tenke at man ikke er bra nok. Så hvordan overbeviser jeg meg selv om at jeg er bra nok, når han heller vil pleie forholdet sitt med diverse rollespill?

Pust med magen, ikke forvent noe i denne perioden, men sørg for at du selv har det bra gjennom å f. eks finne på noe på egen hånd. Benytt anledningen til å være sammen med venninner som du ikke ser så ofte osv. Eksamenstid er slitsomt og du må ikke legge så mye i atferden hans akkurat nå. Dette går bra! Lykke til med eksamen for kjæresten din!

Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Må bare si at jeg har det akkurat som deg for tida.

Typen min har slutta å åpne døra for meg, og kun noen ganger sier han hei.

Men han spiller alltid bare runden ferdig da, så det tar maks en halvtime til han er ferdig.

Men han responderer heller ikke på mine forsøk på nærhet og sex.

Jeg har sagt til ham at jeg setter hardt mot hardt neste gang han ikke hilser på meg eller gir meg et kort nikk. Da snur jeg i døra og finner meg noe bedre å gjøre!

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Du forklarer at dette gidder du ikke, hvis han ikke ser det, så er det time to move on.

Gjest Airi Chikako
Skrevet

Du forklarer at dette gidder du ikke, hvis han ikke ser det, så er det time to move on.

Resultatet da er jo at det blir kroken på døra. Om han må velge mellom meg og dataspillingen, så velger han dataspillingen. Fordi da kommer jeg med krav som han ikke venter av meg, og om ting som jeg ikke føler jeg har rett til å kontrollere. Jeg kan be ham kutte ned, han har gjort det også etter at vi ble sammen, men jeg må akseptere at den er en viktig del av livet hans. Det har faktisk mye med det sosiale å gjøre også; han driver mye på med PC sammen med kompisene, og de spiller sammen og sånt. Det er rett og slett ikke et alternativ å gå fra ham på grunn av dette, og jeg vet det er et problem som kommer til å være over om noen uker. Fram til da får jeg bare prøve å slippe ut litt damp på andre fora. Kvinneguiden fungerer fint til sånt, så takk for det ;)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Resultatet da er jo at det blir kroken på døra. Om han må velge mellom meg og dataspillingen, så velger han dataspillingen. Fordi da kommer jeg med krav som han ikke venter av meg, og om ting som jeg ikke føler jeg har rett til å kontrollere. Jeg kan be ham kutte ned, han har gjort det også etter at vi ble sammen, men jeg må akseptere at den er en viktig del av livet hans. Det har faktisk mye med det sosiale å gjøre også; han driver mye på med PC sammen med kompisene, og de spiller sammen og sånt. Det er rett og slett ikke et alternativ å gå fra ham på grunn av dette, og jeg vet det er et problem som kommer til å være over om noen uker. Fram til da får jeg bare prøve å slippe ut litt damp på andre fora. Kvinneguiden fungerer fint til sånt, så takk for det ;)

Men da ser jeg ikke problemet.

Gjest Airi Chikako
Skrevet

Må bare si at jeg har det akkurat som deg for tida.

Typen min har slutta å åpne døra for meg, og kun noen ganger sier han hei.

Men han spiller alltid bare runden ferdig da, så det tar maks en halvtime til han er ferdig.

Men han responderer heller ikke på mine forsøk på nærhet og sex.

Jeg har sagt til ham at jeg setter hardt mot hardt neste gang han ikke hilser på meg eller gir meg et kort nikk. Da snur jeg i døra og finner meg noe bedre å gjøre!

Jeg synes at det verste er at han ikke responderer eller tar initiativ lenger, alt annet hadde vært greit om han hadde hatt litt overskudd til meg også, i det minste. Han vil jo gjerne ha meg der 24 timer i døgnet, men det betyr ikke at han har lyst til å faktisk sørge for at jeg har en grunn til å være der 24 timer i døgner. Det er litt sånn at jeg føler meg tatt for gitt... Men jeg skjønner jo at dette er noe som kommer til å gå over, og at vi sikkert har det skikkelig bra om et par uker...

Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Det sier min også

"jeg vil gjerne at du skal være her altså." men så ser jeg jo personlig ikke noen grunn til å være hos en som bare spiller rundt og ikke tar initiativ.

Veit ikke hva som er best:

1) Holde seg helt unna til eksamenstida er over? (for min kjæres del er det en depresjon)

2) Klamre seg fast og håpe en selv ikke blir helt loco?

Skrevet

Helt enig! Dette er en periode hvor det ikke hjelper å bli sur på kjæresten. Det gjør ting bare verre hvis det er en stressende periode med mange eksamner etter hverandre.

Håper det går over når eksamen er over!!

Gjest Ciara*
Skrevet

Eksen min var også sånn. Det var bare det at eksamensperioden aldri tok slutt...

Hvis han kun er sånn i eksamensperioden, tror jeg at jeg hadde latt ham få "den avkoblingstida", selv om det er kjipt. Prøv heller å komme deg ut og finne på ting med venninner framfor å irritere deg over ham. For ja, det er definitivt dødsirriterende når de sier at de "skal lese", og bruker all tida på spilling...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...