Gå til innhold

Antall ord vs antall sider i en oppgave

Gjest AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker

Hvis det står både antall sider og antall ord på formelle krav for en hjemmeeksamen, kan jeg levere en oppgave som overskrider antall sider, men ikke antall ord?

Det står på oppgavekrav at oppgaven skal være '10-15 sider (3500-5000 ord)'.

Jeg har 15 og trekvart sider, men 4806 ord. Vi har krav om 13 punkt skrift, hadde jeg endret til 12 hadde det vel blitt nærmere 15.

Skal levere på tirsdag og det er såklart ingen på kontoret i dag/i morgen.

Noen som har vært borti problemstillingen før, eller som har en klar formening?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor mange sider en oppgave kommer på avhenger blant annet av overskrifter og avsnitt. Jeg tviler sterkt på at du vil bli trukket fordi du så vidt har overskredet antall sider, når du er godt innenfor ordkravet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spinell

Som Iah skriver, overskrifter og avsnitt gjør jo sitt for plassen du bruker.

Jeg ville gjort mitt beste for å forsøke å komme innenfor maksimalt antall sider. Hvis du ikke allerede har gjort det kan linjeavstander etter linjeskift og overskrifter krympes. Det samme kan høyre-, venstre-, topp- og bunnmarg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Iah skriver, overskrifter og avsnitt gjør jo sitt for plassen du bruker.

Jeg ville gjort mitt beste for å forsøke å komme innenfor maksimalt antall sider. Hvis du ikke allerede har gjort det kan linjeavstander etter linjeskift og overskrifter krympes. Det samme kan høyre-, venstre-, topp- og bunnmarg.

På min skole står det spesifisert hvor mye venstre-, høyre-, topp- og bunnmarg skal være. I tillegg står det spesifisert hvilken skriftstørrelse man skal bruke, og hvilken linjeastand. Så hos oss kan dette ikke justeres på. Vi har dog antall sider, ikke ord.

Ellers har jeg ikke noe råd til TS, men man kan ikke ta det for gitt at man kan gjøre om på margene uten å vite om det er akseptert :)

Endret av Green Lady
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Ja, vi har spesifikke krav til alle marger, linjeavstand og skriftstørrelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mari kontrari

Jeg vil tro at det er antall ord som teller, og at antall sider er mer veiledende. Hos oss er det i hvertfall ord som teller, det reflekterer jo i større grad mengden av innhold. Men er du virkelig usikker og tror de kan trekke deg for en siden for mye ville jeg forsøkt å krympe teksten, om du har tabeller el. er det kanskje mulig å gjøre disse mindre.

Men som sagt, det virker urimelig at det skal ha noe å si så lenge du er innenfor ordgrensen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...