Gå til innhold

Velkjent naboproblem

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Vi bor i blokk. Naboene våre under oss har vært en kilde til nesten konstant frustrasjon siden vi flyttet inn for flere år siden. De er hyggelige nok, men er noen ekstreme festløver (hver helg, flere ganger har de fest både fredag og lørdag). De er i trettiårene, og man skulle tro de var over den verste festealderen, men slik er det altså ikke. Festene deres varer langt ut i de små timer, flere ganger hører jeg fremdeles allsang om kl. halv åtte om morgenen. Vi får aldri nabovarsel (vi burde vel heller fått varsel om de IKKE skulle hatt fest). Vi har sagt ifra flere ganger, og de sier de skal skru ned, men så gjør de akkurat det samme neste helg.

Vi har tolerert dette lenge (jeg har sovet med ørepropper), men nå har vi fått baby og vi trenger mer fred og ro. Det står 23-07 stilletid i kontrakten til borettslaget. Er det noe vi kan gjøre her, uten å måtte ty til politiet og den type ubehagelige skritt?

De driver også med boring og banking i vegger om kvelden, ikke etter kl. 23.00, men lenge etter babyens leggetid. Vi har spurt om det er mulig å ta den typen oppussing om dagen, og har stort sett kommet til enighet, men nå nettopp begynte boringen igjen. Jeg blir bare så eitrande sinna, jeg synes de er så hensynsløse! Er jeg urimelig her? Jeg vet de ikke kan ta ansvar for at vi har fått baby, men kan man ikke ta litt hensyn?

Videoannonse
Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Har du prøvd å klage til styret?

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Har du prøvd å klage til styret?

Nei, jeg anser det også som "ubehagelig" ;) Men du har jo rett, det nytter ikke å være konfliktsky her. Er det lurt å sende brev eller e-post?

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg anser det også som "ubehagelig" ;) Men du har jo rett, det nytter ikke å være konfliktsky her. Er det lurt å sende brev eller e-post?

Hvis du skal gå rundt å være konfliktsky kan du bare ha det så godt. Her må det sterk lut til, de kommer ikke til å forandre seg med det første hvis de ikke har gjort det enda! Det er deg eller dem, en må ut.

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg ville skrevet en skriftlig klage til styreleder. Har selv vært styreleder og har god erfaring med klager som går via styre, spesielt til de som leier leilighet.

Vi har selv hatt lignende problem (eier leiligheten, og han leide) etter div muntlige klager som ikke fungerte, sendte vi skriftlig og formell klage til styret+eieren av leiligheten, etter det har det blitt totalt stille.

Forstår at det kan være litt ekkelt, men hva blir alternativet? Bo i støy, eller flytte? Det er verdt et forsøk ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...