Gå til innhold

Nakenbilder på pc-en

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hvor trygt er det egentlig å ha en ekstern hardisk med nakenbilder av seg selv som er zippet med winrar med passord? Er det veldig stor sansynlighet for at andre (hackere, vanlige folk i virkeligheten)kan få tak i det selv om hardisken aldri er tilkoblet pc-en når internett er tilkoblet.

Hardisken står ved siden av pc-en så den kan jo bli stjelt da, men hvor lett er det å løse passordet?

Spørsmål 2

Hvor sikkert blir det om man sletter bildene etter bruk?

F.eks laste opp bilder til pc-en av seg selv, redigere og leke med dem og så slette?

Dette gjelder forresten ei vennine og ikke meg selv.

Videoannonse
Annonse
Gjest Anjelika
Skrevet

Jeg tror nok en dyktig hacker kan få til det meste om han vil, men nå er spørsmålet hvorfor han skulle ville det. Venninna di høres passe paranoid ut.

Skrevet

En hacker får aldri tilgang til en ekstern disk som ikke er tilkoblet maskinen din, så enkelt er det bare. For å sammenligne, klarer du å få lys i en lampe uten at ledningen er i?

Dersom du sletter et bilde fra harddisken din kan det alltids gjenopprettes, men det er ikke noe hvermansen i gata driver med, men en hacker kan nok sikkert få tak i det om han vil, men sjansen for at det skjer er vel heller veldig svært liten...

Skrevet (endret)

Haha, litt av et spørsmål.

Jeg husker jeg hadde zippet inn en del viktige ting og glemte passordet. Det var også winrar. Da var det rimelig enkelt å finne ut passordet ved å bruke diverse programmer.

http://www.rarpasswordcracker.com/ er et eksempel

Men hallo, det er aldri 100% trygt å ha nakenbilder av seg selv.

Det er jo alltids en risk ;-]

Ting som er slettet fra en harddisk kan også fås tilbake. Da en kamerat klarte å slette hele skolemappa på min bærbare, leverte jeg den inn til IT-ansvarlige og de fikset det på en time. Jeg vet ikke hva de gjorde, men det gikk.

Lykke til med gjemmingen.

Litt av en tråd, må nesten le litt

:fnise:

Endret av ts_ts
Skrevet

Mulig at det er en vanlig ting i våre dager, men hvorfor skulle noen ha masse nakenbilder av seg selv på pc`en? Kan jo se seg selv i speilet 24/7 jo...rubbel OG bit! :skratte:

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Mulig at det er en vanlig ting i våre dager, men hvorfor skulle noen ha masse nakenbilder av seg selv på pc`en? Kan jo se seg selv i speilet 24/7 jo...rubbel OG bit! :skratte:

Jeg har lurt på det samme, men har ikke fått noe klart svar fra henne. Men har så vidt jeg vet forstått det slik at hun redigerer bildene og klipper seg inn sammen med andre eller noe.

Skrevet

...eller sender til utvalgte på nett, kanskje? I såfall er det superlite gjennomtenkt. Når de først er levert videre, er de ute av kontroll for evig tid. Huff og huff. :tristbla:

Skrevet

Hvor trygt er det egentlig å ha en ekstern hardisk med nakenbilder av seg selv som er zippet med winrar med passord? Er det veldig stor sansynlighet for at andre (hackere, vanlige folk i virkeligheten)kan få tak i det selv om hardisken aldri er tilkoblet pc-en når internett er tilkoblet.

Hardisken står ved siden av pc-en så den kan jo bli stjelt da, men hvor lett er det å løse passordet?

Vel, det er mulig å få tak i data fra en harddisk som kobles til når PCen er offline. Sannsynligheten er derimot svært liten. Det som skal til er et program som kjører i bakgrunnen hele tiden og sender det mottakeren ønsker ved hver pålogging til internett. Det er tidkrevende å lage og gjør PCen tregere. Dersom du ikke er en viktig person som sitter på hemmeligheter i oljebransjen eller lignende, behøver du ikke være bekymret for at noen skal sende deg et slikt program.

Skrevet

Klipper seg inn sammen med andre.........

:popcorn:

Skrevet

Vel, det er mulig å få tak i data fra en harddisk som kobles til når PCen er offline. Sannsynligheten er derimot svært liten. Det som skal til er et program som kjører i bakgrunnen hele tiden og sender det mottakeren ønsker ved hver pålogging til internett. Det er tidkrevende å lage og gjør PCen tregere. Dersom du ikke er en viktig person som sitter på hemmeligheter i oljebransjen eller lignende, behøver du ikke være bekymret for at noen skal sende deg et slikt program.

Eller "hacking" fra mine tidligere kolleger. Knus et vindu/slå inn døren/dirk opp forsiktig/bruk kopiert nøkkel/ørten andre entringsmetoder, stjel hele boksen/kopier til medbrakt disk, alt etter om det gjør noe at tyveriet oppdages i ettertid. Påloggingspassord i operativsystemet er totalt verdiløst (vi starter ikke ditt OS uansett), BIOS-passord er i verste fall kun en liten forsinkelse.

Skrevet

Venninnen din kan kryptere hele eller deler av den eksterne harddisken og benytte seg av et skikkelig pass-setning. Truecrypt er gratis og åpen-kilde program for å gjøre det :)

http://www.truecrypt.org

Skrevet

Tja, generelt ville jeg vel da ha gått for å kryptere hele USB- eller harddisken med truecrypt eller noe annet tilsvarende.

Om sensitive bilder eller data generelt skal redigeres på en maskin må man være klar over at de fleste programmer mellomlager data (bilder) til disk mens de gjør jobben. Dette blir normalt bare slettet (ikke overskrevet) etter bruke av programmet og kan enkelt rekonstrueres senere av kyndige. Løsningen på dette er å kryptere hele systemet (alle disker).

USB-pinner er forresten blitt så billige nå at om man trenger å ha data på dem en stund som ikke må komme andre i hende så kan man etter etter bruk kort å godt finne frem en hammer isteden for å overskrive innholdet på en god måte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...