Gå til innhold

Fridd til etter 2 uker...

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

En venninne (barnløs) i 30-årene ble nylig fridd til på Danskebåten av en mann hun hadde kjent i 2 uker.

Bør familie og venner advare her? Har aldri hørt makan...alle andre i omgangskretsen har kjent hverandre i mange år før forlovelse og barn.

Videoannonse
Annonse
Gjest Prøvekandidat
Skrevet

En venninne (barnløs) i 30-årene ble nylig fridd til på Danskebåten av en mann hun hadde kjent i 2 uker.

Bør familie og venner advare her? Har aldri hørt makan...alle andre i omgangskretsen har kjent hverandre i mange år før forlovelse og barn.

Og så... må man gjøre som alle andre da?

Det går som regel litt tid fra frieri til vielse og hvis dette ikke er ment å vare så finner de det nok ut innen vielsen tar til. Du får bare stole på at venninnen din er voksen nok til å takle slikt selv.

Skrevet

Advare? Hvorfor det? Er hun ikke voksen nok til å forstå et frieri selv? 2 uker er lite, men sier hun ja, så er det faktisk hennes problem!

da får familie og venner bare stille opp å hjelpe henne med bryluppsplanlegginga :enig::hjerter_rundt:

Gjest Airi Chikako
Skrevet

Noen feil må man gjøre selv for å lære av dem. Dere kan, og har vel sikkert gitt utrykk for at dere synes det er tidlig, men til syvende og sist er det hun som velger det. Og et bryllup er jo ikke noe som bare skjer, det må jo planlegges.

Skrevet

Når hun er såpass voksen så skulle en tro hun er i stand til å vurdere selv. Personlig er jeg enig i at 2 uker er lovlig kort bekjentskapstid for et frieri, men venninnen din må selv få bestemme hvordan hun skal forholde seg til et slikt hurtigfrieri. I utgangspunktet er det hennes problem og forhåpentlig er hun fornuftig nok til å se at det kanskje er litt vel tidlig å forplikte seg.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg forlovet meg etter å ha vært sammen med mannen min IRL i 2 uker. Vi hadde kjent hverandre i 9 måneder da.

Hvis de ikke gifter seg med en eneste gang vil hun/han vil tiden vise om de er ment for hverandre.

Du/dere kan jo iallefall lufte at dere syns det går litt raskt frem, og at du/dere synes de bør være forlovet en stund først, sånn at både hun og du/dere kan bli kjent med mannen. Men si det på ordentlig måte, ikke vri slik at det høres ut som om dere syns hun er gal. Det kommer ikke til å gjøre noe annet enn å drive henne bort.

Vi har snart 5 års bryllupsdag. :)

Skrevet

Forlovet oss etter 5 dager.. Men "hemmelig".. -Gjorde det offentlig 3mndr senere... Giftet oss og fikk barn 3 år etter det..

Så det er ikke umulig:-)

Skrevet

Hvorfor det? Hun klarer vel å tenke selv regner jeg med? Det er hennes liv, ikke ditt.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Søsteren til ei venninne forlovet seg med sin kjæreste etter to-ukers bekjentskap. Selv syntes vi som var venninner med søsteren at dette var absolutt galskap, men 1 år etterpå giftet de seg. Såvidt jeg vet er de gift enda (dette var for rett under 2 år siden).

Nå skal det nevnes at den familien er ekstremt kristne og rett og slett litt sær. Så familien mente at det var Gud som hadde bestemt at de skulle gifte seg. Vi rundt dem bare lo (og jeg gikk på kristen skole, så for oss var(er) det faktisk normalen å gifte seg ung), men som sagt, de er fortsatt gift.

Din venninne er voksen, så hun burde kunne ta egne valg? Er det noen grunn til at hun ikke skal klare det liksom? Går det galt så går det galt.

Skrevet

Mannen min og jeg bestemte oss for bryllup etter noen få ukers bekjentskap. Vi giftet oss etter 6 mnd, og har snart vært gift i 19 år! Vi grep sjansen og lot det stå til. Har aldri angret. Noen ganger er det smart å lytte mer til egne følelser/magefølelse enn til alle fornuftige venner/familie som synes det er best å følge "normalitetsprinsippet".

Gjest Dhanu
Skrevet

Kan ikke helt se hensikten med å blande seg inn i voksne samtykkende menneskers kjærlighetsliv.

Skrevet

Jeg vet du mener det godt TS, men jeg blir irritert av sånne som deg. Ja, to uker er kort tid. Nei, dere skal ikke blande dere. Til syvende og sist er det kun dem to som vet hva de har, uansett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...