Gjest AnonymBruker Skrevet 26. mai 2010 #41 Del Skrevet 26. mai 2010 herlighet så kjedelig og praktisk kjærligheten har blitt da, når man lar slikt bli bestemmende Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pooo Skrevet 26. mai 2010 #42 Del Skrevet 26. mai 2010 Har kun datet menn med førerkortet og har det selv - kom til å tenke på nå som jeg dater en mann uten førerkort: hvordan kan han være i stand til å ta vare på sin familie, om han ikke kan kjøre?! Kjøre barn til og fra aktiviteter, og i ferier?! Må si jeg ikke liker det.. Hva mener dere? han er da i stand til å ta vare på familien sin likevel. hvis du tenker over det så er det mange som har lappen, men ikke bil. det er ingenting i veien med å bosette seg nærmere skole/barnehage og bruke sykkel. det er mange som er litt miljøvenlige å velger en 10 min sykkeltur fremfor 2 min kjøring. er det virkelig så ille om han ikke har førerkort? jeg kjenner en alenemamma uten lappen og selvf. uten bil. er hun da ikke i stand til å ta vare på barnet sitt bare fordi hun velger å bo sentralt å gå til barnehage, jobb og butikken? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stor&Sterk Skrevet 26. mai 2010 #43 Del Skrevet 26. mai 2010 Har kun datet menn med førerkortet og har det selv - kom til å tenke på nå som jeg dater en mann uten førerkort: hvordan kan han være i stand til å ta vare på sin familie, om han ikke kan kjøre?! Kjøre barn til og fra aktiviteter, og i ferier?! Må si jeg ikke liker det.. Hva mener dere? Det er ikke førerkortet som forteller noe om hvordan livspartner og familiefar han blir.... Og hvordan er du å kjøre bil ? Har hørt at kvinner bak rattet.... Hvordan er kvinnelige sjåfører i stand til å ta vare på sin familie ? Hjelper ikke med førerkort når man kjører uaktsomt.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ciara* Skrevet 26. mai 2010 #44 Del Skrevet 26. mai 2010 Absolutt ikke avgjørende, men positivt hvis han har det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mikako Skrevet 26. mai 2010 #45 Del Skrevet 26. mai 2010 Hadde vi bodd i en by, enten liten eller stor, så hadde det ikke vært noe problem.. Da hadde heller ikke jeg tatt billappen, men syklet eller brukt kollektivtrafikken.. Men her vi bor, i en liten bygd med store avstander, uten tog, trikk eller noe særlig til annen kollektivtrafikk(det går forbi en buss kanskje to-tre ganger daglig, til ugunstig tidspunkt, med ugunstig rute, og gjør slik at man bruker tredobbel så lang tid på å komme seg dit man skal), er førerkort og bil en nødvendighet(det er også uvanlig å ikke ha det her). Nærmeste sentrum er 30 minutt unna med bil, og en hverdag uten lappen hadde her vært særdeles upraktisk, både for personen uten lappen og den personen som eventuelt måtte ha fraktet ham rundt. Så mitt svar er: I byen - ja, jeg kunne datet en uten førerkort, uten problem. På bygda - nei, det ville vært veldig upraktisk. (Alle regler har selvsagt unntak, og jeg ville ikke dumpa noen om de ikke kunne ta lappen av medisinsk årsak, som f.eks epilepsi. Jeg ville heller ikke dumpa noen som har ambisjoner om å ta lappen i nærmeste fremtid, men ikke har kunnet hittil av praktiske årsaker) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 26. mai 2010 #46 Del Skrevet 26. mai 2010 Ville ha dumpet fyren om han ikke ville ta førerkort... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ynskje Skrevet 27. mai 2010 #47 Del Skrevet 27. mai 2010 Selvfølgelig ville jeg ikke brydd meg om han har førerkort eller ei! Jeg har lappen, og samboeren min har ikke, men siden vi faktisk ikke har bil er jo ikke dette et problem. Nå har det seg sånn at kollektivtilbudet der vi bor er greit nok, vi bor tilnærmet i sentrum, og der er det jo mer stress å ha bil enn å ikke ha bil. Sånn som min/vår situasjon er nå, er dette ingen problem! Men! Jeg ser vanskelighetene til de som bor steder der man ikke alltid kan hoppe på en buss, eller man skal ha med seg flere enn bare seg selv. Mange tenker på fremtiden og ser for seg hvordan denne kan bli med mannen de dater/er sammen med. Unger, barnevogner, handleposer, ryggsekker etc er nok ikke barebare å drasse rundt på når man bytter buss etter buss, og hvis damen er den eneste som har sertifikatet, blir det jo naturlig mye mer arbeid på henne (levere/hente i barnehage, handle, kjøre til og fra fritidsaktiviteter.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 28. mai 2010 #48 Del Skrevet 28. mai 2010 Og hvordan er du å kjøre bil ? Har hørt at kvinner bak rattet.... Hvordan er kvinnelige sjåfører i stand til å ta vare på sin familie ? Hjelper ikke med førerkort når man kjører uaktsomt.... Det er menn som har forsørgerrollen og beskyttergenet overfor familien sin. Jegere og sankere - har du hørt om de? Menn - du vet slike som har testosteron? Sikkert et fremmedord i Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 28. mai 2010 #49 Del Skrevet 28. mai 2010 Jeg har ikke førerkortet som et absolutt krav hos en mann, om han ellers skulle vise seg å ha gode kvaliteter. Men jeg vil si at det absolutt er å foretrekke. Hadde tidligere en kjæreste som ikke hadde lappen, og jeg må si at det var temmelig ugreit. Men så var det ikke bare hans manglende førerkort som var ugreit, for hele mannen var jo helt håpløs. Men det er en annen sak. Jeg ble jo hans privatsjåfør. Og siden denne tullingen ikke kunne fordra å være hjemme alene, måtte jeg drasse rundt på ham samme hvor jeg enn skulle. Hver gang jeg skulle ut av huset, ville han være med. Jeg fikk jo aldri noe privatliv! Men hadde han hatt lappen, kunne det ha gjort livet LITT enklere i allefall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FantasDick Skrevet 31. mai 2010 #50 Del Skrevet 31. mai 2010 Lappen er ikke avgjørende - lagt i fra, men siden bil/bilsport er en av mine store interesser (legger altså igjen både en del tid og penger her) hadde det selvsagt vært greit om han delte (litt av) interessen han også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 31. mai 2010 #51 Del Skrevet 31. mai 2010 Har kun datet menn med førerkortet og har det selv - kom til å tenke på nå som jeg dater en mann uten førerkort: hvordan kan han være i stand til å ta vare på sin familie, om han ikke kan kjøre?! Kjøre barn til og fra aktiviteter, og i ferier?! Må si jeg ikke liker det.. Ja, den viktigste delen av å ta vare på barna sine er å kjøre dem til fritidsaktiviteter og i ferier, ikke å gi dem mat, et hjem med en seng de kan sove i, kjærlighet, kunnskap, oppdragelse osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 2. juni 2010 #52 Del Skrevet 2. juni 2010 Hadde vi bodd i en by, enten liten eller stor, så hadde det ikke vært noe problem.. Da hadde heller ikke jeg tatt billappen, men syklet eller brukt kollektivtrafikken.. Nah, du skal ikke så langt utenfor sentrum i Norges eneste store by, før kollektivt begynner bli tungvindt om man ikke har så flaks at man bor ved t-banen og skal til et annet sted langs den. Det tar ofte mye tid, om en skal bytte litt mellom bane, buss og trikk. Sykling i by er jo livsfarlig, spesielt om vinteren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trine19 Skrevet 2. juni 2010 #53 Del Skrevet 2. juni 2010 Kjærlighet gjør blind, men i lengden er det tungt å drive å kjøre på alle andre som ikke har bil eller førerkort... Men ingenting er jo som en trent sprek mann? :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå