Gjest AnonymBruker Skrevet 23. mai 2010 #1 Del Skrevet 23. mai 2010 Har kun datet menn med førerkortet og har det selv - kom til å tenke på nå som jeg dater en mann uten førerkort: hvordan kan han være i stand til å ta vare på sin familie, om han ikke kan kjøre?! Kjøre barn til og fra aktiviteter, og i ferier?! Må si jeg ikke liker det.. Hva mener dere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest strykebrett Skrevet 23. mai 2010 #2 Del Skrevet 23. mai 2010 Ville ikke tenkt over det. Det er joganske vanlig at folk fra strre byer ikke har førerkort. Dersom det blir en hindring går det jo alltids an å ta lappen seinere, det er ikke sånn at fristen går ut når man fyler 19 liksom. Syns det var en veldig merkelig ting å tenke på i datingfasen må jeg si.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 23. mai 2010 #3 Del Skrevet 23. mai 2010 Vel, de klarte seg nå i alle de årene før bilen ble oppfunnet, ja, til og med etter bilen ble oppfunnet. Selv har jeg faktisk aldri tenkt på dette, men tror det skulle godt. Kjører nå selv så og i min verden så er det ingen regel på at mannen skal ta seg av familien, der er det begge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 23. mai 2010 #4 Del Skrevet 23. mai 2010 Ser på det som et aldri så lite handicap..en MANN MÅ HA BIL. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissStiles Skrevet 23. mai 2010 #5 Del Skrevet 23. mai 2010 Jeg har ikke førerkort og mange av vennene mine har det heller ikke. Eksen min hadde heller ikke førerkort. Tenkte aldri så mye på det. Siden jeg bort i en storby så er det mange som ikke har bil selvom de har førerkort, så da tenker jeg ikke over det ene eller andre. Så for meg spiller det ingen rolle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Airi Chikako Skrevet 23. mai 2010 #6 Del Skrevet 23. mai 2010 Min kjæreste har ikke førerkort, det har ikke jeg heller. Foreløpig bor vi jo i Oslo, med gode kollektivmuligheter, og har ikke planlagt noen familieforøkelse med det første. Så lenge vi bor i Oslo, blir det vel en råd med det, sykkel har vi jo begge to. Vi har så vidt snakket om å flytte til litt mer landlige strøk når vi er ferdig med utdannelse og slikt, da vil jo problemstillingen bli litt mer aktuell. Noe stort minus er det jo uansett ikke, i verste fall får en/begge ta lappen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 23. mai 2010 #7 Del Skrevet 23. mai 2010 Det er virkelig ikke et avgjørende kriterie! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Antlers Skrevet 23. mai 2010 #8 Del Skrevet 23. mai 2010 Jeg synes egentlig det er synd at mennesker (meg selv inkludert) har gjort seg såpass avhengige av alskens mekaniske og elektriske hjelpemidler, så jeg synes det er helt greit om mannen ikke har førerkort. Jeg har ikke førerkort selv, men min partner planlegger det i fremtiden. Skjønner tankegangen når det gjelder familie, men det er jo ikke noe problem om han tar tog, trikk, beina fatt osv, så lenge barna kommer seg dit de skal. Bruker han mangelen på bil som en unnskyldning for å slippe unna ville jeg derimot ikke akseptert det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xiomara Skrevet 23. mai 2010 #9 Del Skrevet 23. mai 2010 Jeg har aldri spurt en date om det, og jeg hadde ikke droppet en jeg likte fordi han ikke hadde førerkort. Skulle det være behov for førerkort, så har jeg det, og skulle han ha behov for det, så kan han ta det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hapzen Skrevet 23. mai 2010 #10 Del Skrevet 23. mai 2010 (endret) Jeg må innrømme at jeg kunne ikke vært sammen med en mann uten lappen. Jeg har aldri vært oppi en slik situasjon heldigvis. Grunnen er at jeg driver med både MC og bilsport (der er også der jeg har truffet tidligere og nåværende kjæreste). Kjenner jeg synes det er kjipt at ikke kjæresten min har MC-lappen, for nå har jeg satt den hobbyen litt på vent. Vi driver bare med bilsport nå... kjenner når jeg skriver at jeg savner virkelig MCen =( Like før jeg spanter lappen på han, hehe! Ellers så vil jeg alltid bo i utkanten av bygrensene, så bil er en nødvendighet når jeg stifter familie. Om ikke han hadde hatt lappen da ville ting vært litt for vanskelig. Men nå er det litt forskjell her: MIN verden dreier seg bare om BIL! Og derfor blir det slik for MEG! Endret 23. mai 2010 av Hapzen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
light Skrevet 23. mai 2010 #11 Del Skrevet 23. mai 2010 Jeg synes egentlig det er synd at mennesker (meg selv inkludert) har gjort seg såpass avhengige av alskens mekaniske og elektriske hjelpemidler, så jeg synes det er helt greit om mannen ikke har førerkort. Jeg har ikke førerkort selv, men min partner planlegger det i fremtiden. Skjønner tankegangen når det gjelder familie, men det er jo ikke noe problem om han tar tog, trikk, beina fatt osv, så lenge barna kommer seg dit de skal. Bruker han mangelen på bil som en unnskyldning for å slippe unna ville jeg derimot ikke akseptert det. jeg er veldig enig med deg, måtte akkurat gitt fra meg bilen, siden jeg ikke har råd til forsikring og div lenger. Og merker hvor mye jeg savner å være uavhengig i når jeg kan dra og når jeg kan komme meg hjem. nå bor jeg ikke langt fra noen ting så hadde ikke vært et problem nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjesten Skrevet 23. mai 2010 #12 Del Skrevet 23. mai 2010 Må si det er fælt hvor mange grunner folk har til å dumpe potensielle partnere. JA, jeg ville datet en fyr uten førerkort. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 23. mai 2010 #13 Del Skrevet 23. mai 2010 Jeg er 20 og student, har ennå ikke somlet meg til lappen - men skal ordne det etter sommerjobbsutbetalingen overføres min konto. Hvis dette skulle vært et avgjørende kriterium ville dama vært rimelig uaktuell uansett. Bil som student når alt er i gangavstand er uhorvelig uøkonomisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kontorstol Skrevet 23. mai 2010 #14 Del Skrevet 23. mai 2010 Jeg vil helst ha en mann med lappen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 23. mai 2010 #15 Del Skrevet 23. mai 2010 Er dette virkelig en problemstilling? Kjæresten har ikke førerkort, og det har ikke jeg heller. Ikke noe jeg har bevilget en eneste tanke. Mvh Yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minienthe Skrevet 23. mai 2010 #16 Del Skrevet 23. mai 2010 for meg er en mann uten førerkort utelukket. har vært i et forhold med lappløs mann før og aldri i livet om jeg vil oppleve det konstante maset om å kjøre hit og dit i ett sett en gang til. bussen var visst så tungvint når jeg kunne kjøre hadde jeg bodd midt i byen så hadde det sikkert stilt seg annerledes men jeg trives best godt utenfor kjernen og da blir man avhengig av bil/buss. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 23. mai 2010 #17 Del Skrevet 23. mai 2010 (endret) Det er utrolig hva man venner seg til egentlig. Selv flyttet jeg fra Oslo til et tettsted rett utenfor Oslo da jeg var 16. Bodde der fram til jeg var 22, og i mellomtiden fant jeg jo meg en kjæreste. Joda, det har vært tungvindt, siden bussen ikke går søndager, fram til klokka 14:00 på lørdager og hver time om man er heldig i ukedagene, men allikevel har f.eks lappen aldri vært et savn. Man lærer seg også å tilpasse seg, selv om jeg synes det er deilig å nå bo mer sentralt. Mvh Yvonne Endret 23. mai 2010 av Yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Konservativ Mann Skrevet 24. mai 2010 #18 Del Skrevet 24. mai 2010 (endret) Hvis fyren er voksen og ikke har klart å kløne seg til et førerkort er det all grunn til å stille seg spørsmål om hvorvidt vedkommende har det minimum av ambisjoner og kognitive evner som TS ser etter hos en mann. Jeg vet jeg nå skyter meg selv i foten ved å presumere at TS ønsker seg noe mer enn et babyfjes med kukk, da de nevnte fortrinn erfaringsmessig synes å vøære mer enn nok til å tilfredsstille den jevne norske kvinne. Allikevel er det åpenbart at en kvinne som er i en alder der hun bør tenke ekteskap og barn (19-25) bør vurdere sine beilere nøye for å avdekke hvorvidt de har den intelligensen, utdannelsen, personligheten, lojaliteten, selvdisiplinen og arbeidskapasiteten som en bra mann må ha. Hvis ikke er det liten grunn til å blande gener med vedkommende. Endret 26. mai 2010 av Konservativ Mann Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
annemette Skrevet 24. mai 2010 #19 Del Skrevet 24. mai 2010 Ser på det som et aldri så lite handicap..en MANN MÅ HA BIL. enig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iah Skrevet 24. mai 2010 #20 Del Skrevet 24. mai 2010 (endret) Førerkort er ikke et kriterium jeg stiller for potensielle kjærester. Endret 24. mai 2010 av Iah Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå