Gå til innhold

Har du oppskift på Hjemmelaget brus.

Anbefalte innlegg

Gjest green tea
Skrevet

Har du oppskift på Hjemmelaget brus.

Er ikke intrisert i feris brus eterlignigen for mye salt smak.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Har du brusmaskin med gasspartoner? Man må vel ha det for å få gass i brusen, og da følger det vel sikkert med noen oppskrifter i et hefte :spise:

Gjest SmallTalk
Skrevet

Har du CO2-gass? I såfall så er det vanskelig uten.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg mener forresten å huske at jeg laget noe brus-aktige greier med natron da jeg var yngre, men jeg synes ikke det smakte særlig godt. Her er det en side hvor det står oppskrift på natronbrus hvis du vil prøve

http://kulesider.glemsk.net/barn/brus.html

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hvis du prøver å lage natronbrus må du fortelle her hvordan den smakte, da jeg var barn brukte jeg ikke oppskrift så jeg har sikkert ødelagt brusen ved å ha altfor mye natron oppi. :gjeiper:

Gjest Airi Chikako
Skrevet

Det går an å lage kullsyre med gjær også. Har ikke prøvd, men har SodaStream og kan anbefale den. Bruker å lage meg ingefærøl, blandt annet.

Gjest Invicta
Skrevet

Sodastream anbefales av meg også! Har så langt bare brukt de pulverne som fås kjøpt, men det går sikkert an å lage egne også.

Skrevet

Jeg forstår ikke hvorfor man skal lage sin egen brus egentlig.

Har smakt sånn sodastream-brus. Jeg tror heller jeg bruker pengene mine på Coca-cola.

Særlig økonomisk er det heller ikke.

Gjest Airi Chikako
Skrevet

Jeg har i alle fall allerede spart inn penger på å bruke sodastream i stedet for å kjøpe meg farris. En gasspatron koster vel ca. 70 kr, og den holder til 40 liter. Vet ikke hvor dyr sirupen som man kan lage brus med koster, men den er vel heller ikke så dyr?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...