Cawarra Skrevet 20. september 2003 #1 Skrevet 20. september 2003 Sambo og jeg hadde en interessant samtale i går. Vi pratet om hvor nærgående vi synes det er greit at andre personer av motsatt kjønn er mot vår kjære. Sambo jobber sammen med ei som er veldig sånn til å ta på andre mennesker når hun prater og for henne faller det f eks helt naturlig å gå helt opp i ansiktet på mennene på jobben for å knyte slipset deres, rette på skjortekraven osv. Jeg liker ikke at hun eller andre kvinner er såpass nærgående på min mann. (Sambo er heller ikke komfortabel med at hun er sånn.) Jeg liker heller ikke at andre kvinner f eks setter seg på sambos fang på fest. Nå er ikke sambo noen danseløve, men jeg hadde ikke likt at han danset tett med en annen kvinne. (Pardans innebærer nødvendigvis kroppskontakt, men det er den tette, "slow'e" dansen jeg ikke hadde likt.) Dette har ikke noe med at jeg er spesielt sjalu av meg eller at jeg har dårlig selvtillit osv. Men det er jo sånn at man for seg selv har en intimsone for hvor nærme man er komfortabel med at andre kommer en. Jeg føler det på en måte som at jeg har innhyllet sambo i min egen intimsone, jeg hadde f eks ikke vært komfortabel med at mine mannlige kollegaer hadde kommet helt oppi ansiktet mitt for å rette på skjortekraven min. Hvor går din grense?
Gjest Madam Felle Skrevet 20. september 2003 #2 Skrevet 20. september 2003 Slowdansing har jeg ikke noe problemer med, for jeg liker ikke å danse, og vil han danse må han få lov til det. Nå står han ikke og klemmer dem helt inntil seg heller da, med ansiktet gravd ned i halsen dere, men vanlig dansing Ellers hadde jeg ikke akseptert at en annen dame sto og knøt slipset på min kjære, og holdt på å rette på skjortekragen hans i ett sett heller. men det er mannen sin jobb å fortelle dette til de damene som eventuelt prøver på noe slikt. jeg synes det virker som om den damen på hans jobb flørter vilt med mennene på jobben, eller gjør hun det samme mot de kvinnelige ansatte?
Cawarra Skrevet 20. september 2003 Forfatter #3 Skrevet 20. september 2003 Hun flørter nok litt, men hun er en sånn type som er rask til å klappe andre for det minste uansett kjønn.
Barbie Skrevet 20. september 2003 #4 Skrevet 20. september 2003 Jeg har nok en slappere grense enn deg. Jeg synes det er helt greit om mannen min danser "Slow" med en annen kvinne. Så sant det ikke går over streken da,selvfølgelig. Slik som Madam Felle sier. Når det gjelder og knyte slipset,så har jeg aldri opplevd dette. -Men jeg kan ikke se at det heller skulle bli noen problem. Hvis noen fikser slips eller skjortekrage,så er det sikkert fordi det trengs. Jeg er fint lite sjalu,og kan heller ikke være det, siden mannen min har den jobben han har. (Han kjører taxi) Jeg har ikke tall på alle historiene han forteller meg når han kommer fra jobb i helgene. Drita kvinnfolk som ber ham med hjem på "kaffe" osv.. Han blir oppringt av fulle damer som vil ha hans taxi når de skal hjem. Jeg har hørt om tilbud som får håret til å reise seg på hodet mitt! Hadde jeg vært av en annen type,så hadde jeg sikkert fått dilerium av å høre ham fortelle.. :-? Eneste gangen jeg faktisk følte at ei dame gikk for langt,var når hun stakk handa si nedi skjorta hans, fordi hun ville kjenne på brystkassa! Jeg satt ved siden,og ble en tanke irritert da. :evil:
Achmed Skrevet 20. september 2003 #5 Skrevet 20. september 2003 Hva i all verden er galt med å knyte slips på andre?
Ursula Skrevet 20. september 2003 #6 Skrevet 20. september 2003 Så lenge jeg er der og ser hva som skjer så har jeg fint lite problemer med hva andre damer måtte finne på av eventuell tafsing på min mann. Men om det skjer bak min rygg derimot, når jeg ikke har full kontroll over hva som skjer,da er saken en helt annen
Gjest Lea Skrevet 20. september 2003 #7 Skrevet 20. september 2003 Det kommer helt an på hvem denne personen er (altså den som er nærgående og knyter slips). Hvis det er en person jeg kjenner litt eller kjenner godt, så hadde jeg ikke brydd meg om det. Men om det er en ukjent person som plutselig legger beslag på sambo, så hadde jeg kanskje reagert. Jeg er ikke særlig sjalu og tror vel helst det beste om folk, så det skal mye til før jeg reagerer. Sambo får danse med hvem han vil, han får klemme hvem han vil og snakke med hvem han vil. Om ei jente hadde satt seg på fanget hans, så hadde jeg heller ikke reagert. Heller ikke om noen hadde fiklet med slipset hans. Noe lenger enn dette hadde heller ikke han latt andre jenter gå. Han hadde sagt i fra selv.
Gjest Anonymous Skrevet 21. september 2003 #8 Skrevet 21. september 2003 Min lille pus har aldri lært seg å knyte slips, selv om han bruker det støtt og stadig i jobbsammenheng, så litt hjelp hadde jeg sett takknemlig på! Ellers er jeg en stor tilhenger av et klapp på skuldern el. lign. for å øke samhodet på jobben, og i andre sammenhenger. Fysisk kontakt er viktig og sunt for alle mennesker. Når det kommer til mannen min, så er jeg ikke alene om å synes han er rasende kjekk, og direkte glansbildepen (må få skryte litt da). Men han vet å sette grensene selv, er slettes ingen flirt, og at jenter på jobben gir han oppmerksomhet innimellom syns jeg bare er "koselig". La Flaca
Gjest Tex Skrevet 21. september 2003 #9 Skrevet 21. september 2003 For meg er grensa helt klar: Det han ikke vil / kan gjøre sammen med mor si er uakseptabelt at han gjør med andre hunkjønn.
Gjest Poirot Skrevet 21. september 2003 #10 Skrevet 21. september 2003 For meg er grensa helt klar: Det han ikke vil / kan gjøre sammen med mor si er uakseptabelt at han gjør med andre hunkjønn. Jeg synes det er en veldig bra "regel". Når det gjelder dansing kunne jegkanskje mislikt det litt hvis han danset masse med en annen. Ikke fordi jeg er sjalu (for det er jeg ikke), kun fordi han aldri danser, så jeg føler at jeg bør stå langt oppe på listen mht hvem han skal danse med.
Kosejente Skrevet 21. september 2003 #11 Skrevet 21. september 2003 Så lenge jeg er der og ser hva som skjer så har jeg fint lite problemer med hva andre damer måtte finne på av eventuell tafsing på min mann. Men om det skjer bak min rygg derimot, når jeg ikke har full kontroll over hva som skjer,da er saken en helt annen ...kunne ikke sagt det bedre selv...
Gjest Tex Skrevet 21. september 2003 #12 Skrevet 21. september 2003 ...kunne ikke sagt det bedre selv... ....så hvis en fremmed jente tar med seg mannen din på dansegulvet, vrikker seg innpå og gjør sitt aller ytterste for at han skal bli tent på henne.... sitter dere to godt tilbakelent i en stol og bare småsmiler...???? *tillater meg å tvile*
Kosejente Skrevet 21. september 2003 #13 Skrevet 21. september 2003 Selvsagt går det en grense en plass....men jeg har vært i situasjoner nogenlunde sånn som du beskriver (Tex) og ikke "gått av skaftet" for det.....
Gjest Brunhilde Skrevet 22. september 2003 #14 Skrevet 22. september 2003 For meg er grensa helt klar: Det han ikke vil / kan gjøre sammen med mor si er uakseptabelt at han gjør med andre hunkjønn. Var ikke spørsmålet hva du tillot at ANDRE gjorde med mannen DIN? Ikke hva han gjorde...eller? Og at en mor retter på sønnens krave eller slips er vel helt normalt?
Fakse Skrevet 22. september 2003 #15 Skrevet 22. september 2003 Synes den andre kvinnens intensjoner er veldig viktig her. Er hun ute etter min mann, ser jeg heldst at han prater mindst mulig med henne, langt mindre danser eller klapper/koser/retter på slips. Men er det gode felles veninner som ikke er ute etter noe må han gjerne både danse, tulleflørte og ha dem på fanget. Litt gøy må man jo få ha det på en vennefest eller liknende. På jobb blir saken en litt annen, men de jentene kjenner jeg heller ikke, og da blir det vanskelig å forholde seg til. Er egentlig ganske liberal når det kommer til dette, har sikkert noe med det å gjøre at jeg stoler 100% på min mann. Tror jeg tillater han å gjøre mere enn han selv er komfortabel med å gjøre
Cawarra Skrevet 22. september 2003 Forfatter #16 Skrevet 22. september 2003 Var ikke spørsmålet hva du tillot at ANDRE gjorde med mannen DIN? Ikke hva han gjorde...eller? Og at en mor retter på sønnens krave eller slips er vel helt normalt? Jo, det var det som var poenget.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå