Gå til innhold

Hjelp mot kviser??!!

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Har noen gode råd mot kviser?? Som ikke koster så mye... Mange av disse kremene er jo så dyre. Spiser sundt og drikker mye vann, men jeg får stadig utbrudd, spes. i forb. med eggløsning og mens. Må jeg bare leve med det??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Heisann icon_smile.gif

Gå til legen din og be om resept på middelet Dalacin. jeg begynte med dette for ca to mnd siden, og har ikke hatt en kvise siden. Utrolig deilig, føler nesten at jeg har fått et nytt liv! Men siden det er Antibiotika i dette stoffet som smøres på huden,kan det bare brukes over en viss periode. Men man slipper kanskje å få kvisene tilbake etterpå! En flaske koster over 200 kroner,men den varer lenge! Min er nå halvfull etter to mnd bruk morgen og kveld!

Lykke til icon_smile.gif

Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei igjen!

Ja basiron er billigere,men virker også desto dårligere og tørker ut huden. Det på resept VIRKER, men skal jo bare brukes av de som virkelig er plaget........ikke om du bare får noen menskviser innimellom!

Klem og lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tristessa

Basiron fungerer helt fint så lenge du ikke bruker det hele tiden, da mister den virkningen. Så hvis du lar være å bruke den mer enn en uke i måneden og tar helt pause noen ganger inn i mellom, fungerer den fint. Body Shop har og en kvisekrem som er litt mer skånsom mot huden og som kan brukes oftere. Godt fornøyd med begge to!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Virvel

Hm. Husker du hva den fra Body Shop heter? Er ikke så plaget av kviser lenger, takk gud, men det hender det popper opp noen icon_rolleyes.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

det er ikke meningen at du skal smøre basiron i hele fjeset, såklart du får tørr hud hvis du gjør det. du har en ørliten dråpe rett på kvisa/kvisene, og fortsetter til de(n) er borte. basiron har ikke noen særlig forebyggende effekt, så det er ingen grunn til at du skal bruke den i hele fjeset hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg har brukt Clearasil dekkstift en del - er basiron mer effektiv? Hva med bodyshop kremen? Er disse kremene dekkende også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

basiron er mer effektivt enn clearasil, det er helt forskjellige virkestoffer. clearasil satser på salicylsyre, mens basiron er basert på benzoylperoksid, som virker på en helt annen måte. basiron slipper oksygen ned i kvisa, og oksygen kverker kvisebakterier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er heller ikke plaget med kviser, men får selfølgelig noen i ny og ne icon_frown.gif

Basiron synes også jeg er bra. Den koster ca. 77 kr. på apoteket. 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Luna

Aberela er også noe som virker. Fåes på resept, er ikke noe antibiotikagreier, og virker heller ikke forstyrrende på hormonbalansen og hvem vet hva.

Skal brukes i 8-10 uker, jeg har nå brukt den i 8, og nesten alle kvisene er borte! Hurra! icon_wink.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prøv tea tree serien fra body shop! Ikke spesielt dyrt, såpen jeg bruker koster 36,-, og er super for min hud. I tillegg kan du ta Zink-Vita, som er et multivitaminkompleks som inneholder mye sink, c, og a vitaminer. Dette er helt uskadelig og kan brukes over lang tid i motsetning til antibiotika. Fåes på apotek til ca 80,- for hundre tabl.

Gå til hudpleier to ganger i halvåret, da blir ikke dette så dyrt. Og noe som er helt gratis icon_smile.gif : Kok opp vann, og ha i eddikk. Kvern opp en håndfull riskorn til det blir mel, men uansett er dette grovt nok til å ha en skrubbende effekt! Gi ansiktet ditt et dampbad, det åpner porene, og eddiken virker rensende. Bland så risen med kald yoghurt naturel, og skrubb ansiket godt. Siden yoghurten virker avkjølende kan du la dette ligge på en stund.... Så vasker du av med lunkent vann. Er jo ikke helt gratis da, bare om du har ris, yoghurt og eddik fra før icon_smile.gif Funker som BARE det, håper det ordner seg for deg! Ps: Ikke gjør dette mer enn èn gang i uken icon_smile.gif

icon_biggrin.gif

-Mina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg prøvde en krem fra det franske firmaet "ROC". En tube koster 99,- og fåes kjøpt på Cubus. Den er bare super. Kvisene er borte på 2 dager!

J.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...
Gjest Anonymous

Hei,

Dersom du har problem med kviser og urein hud kan du prøve å ta tilskudd av B5 (pantotensyre). http://www.coenzyme-a.com har eit spesialprodukt med b5, biotin, niacin og molybdenum i en kapsel, men det er forferdelig dyrt. Det billigaste er å kjøpe B5 frå utlandet (f.eks http://www.rosemaryshealthfoods.co.uk) B5 er med å lage coenzyme-a, et enzym i kroppen som tar seg av fettprosessering og anna. Sjekk http://groups.google.com/groups?hl=en&lr=&...t.skincare.acne og søk på B5.

B5 er for mange like effektivt som accutane,med ingen kjente bivirkningar.

helsing Mads

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...