Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har tips til en god mineralfoundation som er det motsatte av matt, at den med andre ord gir masse glød og litt skinnende effekt? Gjerne en som kan bygges opp til full dekkevne. Bryr meg ikke så mye om den inneholder bismuth, da jeg ikke merker noen forskjell, men det må være 100% mineraler og ikke selges på h&m ;) Noen gode forslag?

Videoannonse
Annonse
Gjest Heidie
Skrevet

Jeg liker veldig godt BareMinerals SPF15 Foundation :) Den har god dekkevne, og gir fin glød. Min favoritt mineralfoundation :)

Skrevet

Jeg liker veldig godt BareMinerals SPF15 Foundation :) Den har god dekkevne, og gir fin glød. Min favoritt mineralfoundation :)

Hvordan er den i forhold til vi som lett blir blanke i T-sonen? Er den noe matt på samme tid? Har aldri testet mineralfoundation fra Bare Minerals, men vet jo at de også har et mattene produkt, stemmer ikke det?

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Enten er den blank, eller så er den matt. For de som blir blanke i ansiktet, vil blank foundation gjøre dette enda tydeligere.

Forstår forøvrig ikke hvordan noen kan ønske seg blank foundation. Det er ikke særlig flatterende å gå rundt og skinne i ansiktet. Har man ikke fet hud, så ser det i hvertfall ut som om man har det.

Skrevet

Hvordan er den i forhold til vi som lett blir blanke i T-sonen? Er den noe matt på samme tid? Har aldri testet mineralfoundation fra Bare Minerals, men vet jo at de også har et mattene produkt, stemmer ikke det?

Du kan bruke mineral veil over, den gjør at foundationen sitter bedre og matter ned der man har tilløp til å bli fet.

Baremineral har også en foundation som er matt, den inneholder ikke bismuth - virker som om den er et elsk/hat produkt for de fleste,

Skrevet

Da er den ikke noe særlig, orginalen er ikke matt samtidig som den er skinnende, nei. Men de har en matt variant også, og den er helt super :) Som noen over sier kan du med fordel bruke mineral veil over om du pleier å bli blank utover dagen. Orginalen inneholder en del mica, som gjør at den blir veldig skinnende/glødende, mens i den matte varianten står mica kun oppført som "may contain", på samme måte som det står "kan inneholde spor av nøtter" på noen sjokolader. Det er altså kun snakk om et spor av mica, om det er noe i det hele tatt.

Som en over her nevner inneholder ikke matte-varianten bismuth. Dette er bra for dem som lett reagerer på stoffer, det er mange som opplever kløe, nupper osv av dette stoffet. Jeg reagerer ikke på bismuth selv, men foretrekker likevel denne matte varianten fremfor orginalen, både fordi den føles bedre på huden, ser mer naturlig ut, samt det at man slipper å se ut som en diskokule ;) Dersom du har synlige porer vil orginalen fremheve dette.

Her kan du lese om den matte:

http://www.bareescentuals.com/Large%20Matte%20Spf%2015%20Foundation%20-%20Medium%20Beige/mastermatte,default,pd.html

Og her kan du lese om orginalen:

http://www.bareescentuals.com/bareMinerals%20SPF%2015%20Foundation/MasterSPF15Found,default,pd.html?start=2&cgid=BE_SUB_FOUNDATION

Skrevet

Takk for noen tips, skal prøve ut ID sin :)

Du som ikke skjønte hvordan noen kan ønske seg en skinnende mineralfoundation - det finnes jo en mellomting! Sånne type produkter gir en fin glød til min tørre hud, den stråler rett og slett mer. Det er bare å være litt forsiktig med å bruke det i panna og på nesa, så blir det superbra, veldig "fuktighet-er-det-siste-huden-min-trenger"-look ;)

Skrevet

Har du prøvd Everyday Minerals sin Original Glo? Har ikke testet den mer enn en gang, men den er ihvertfall mer glowy enn de matte. Det skader jo ikke å teste ut noen samples :) De er jo billigere enn ID (Går utifra at du skal kjøpe de på nett uansett om du velger ID eller noe annet!)

Skrevet

Har du prøvd Everyday Minerals sin Original Glo? Har ikke testet den mer enn en gang, men den er ihvertfall mer glowy enn de matte. Det skader jo ikke å teste ut noen samples :) De er jo billigere enn ID (Går utifra at du skal kjøpe de på nett uansett om du velger ID eller noe annet!)

Denne er super:) elsker den=)

Skrevet

Denne er super:) elsker den=)

signerer den!

Skrevet

Har prøvd original glo fra EDM jeg også, veldig glowy og fin, men selv holder jeg meg til intensive. Har brukt EDM i snart 2 år. helt fantastisk. Har bare prøvd solpudderet til ID, og det har gitt meg urenheter.

Skrevet

Enten er den blank, eller så er den matt. For de som blir blanke i ansiktet, vil blank foundation gjøre dette enda tydeligere.

Forstår forøvrig ikke hvordan noen kan ønske seg blank foundation. Det er ikke særlig flatterende å gå rundt og skinne i ansiktet. Har man ikke fet hud, så ser det i hvertfall ut som om man har det.

Har man fet ut som er blank bruker man matt fondation,er man tørr så bruker man en lysreflekterende fondation med glød. Det betyr ikke at huden ser fet eller blank ut. Jeg kan fks ikke bruke en matt fondation siden jeg da ser helt dau ut i ansiktet og det er ikke flatterende iallefall ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...