Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg har akkurat bestilt en pakke fra elf cosmetics. Dette er jo kjempebillig make up, og har hørt flere som er veldig fornøyde med kvaliteten.

Lurer litt på hva slags kvalitet jeg kan forvente å få i posten nå!

Har du prøvd? Hva er bra, og hva er ikke så bra? :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Klipper og limer noe jeg har skrevet i en tidligere tråd (hvis du søker litt er det et hav av tråder om dette fra før...):

Jeg bestilte en stor pakke derfra en stund før jul, hvor jeg testet ut alt fra foundation og pudder, til øyenskygge, lipgloss og eyeliner. Tror jeg prøvde litt av nesten alt... Likte kun 2 ting utav de rundt 25 jeg testet, og det var den vannfaste eyeliner-tusjen og en minty lipgloss (eller hva den het).

Resten bar preg av å være billig og dårlig kvalitet, foundation og pudder var skikkelig oransje (og det var i lyseste farge), øyenskyggene var smuldrete og svakt pigmenterte. De kostene jeg prøvde var stive og dårlige. Eyeliner-blyantene var steinharde og jeg fikk ikke av noe farge i det hele tatt. Mineralrougen derfra føltes som den hadde store korn, på en måte; ikke finmalt i det hele tatt, og ble liggende som et unaturlig lag på kinnene.

Nei her får du det du betaler for; jeg anbefaler å heller kjøpe litt færre ting, og kjøpe skikkelig kvalitet, selv om det kan være fristende med så lave priser.

Endret av Rosebud
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar!

Fant ikke så mye ved å søke på elf, men sikkert bare mine søkeferdigheter som er litt svake :)

Heldigvis var eyeliner-tusjen en av de tingene jeg bestilte, så håper jeg blir fornøyd! :)

Skrevet

En av mine favorittkvinner på YouTube, har laget en bra

av svært mange ELF-produkter. Kjempebra! Jeg liker å søke på YouTube hvis det er noen produkter jeg ikke kjenner til. Da får man ofte flere meninger og ikke minst også mulighet tl å se produktene på osv.
Skrevet

Jeg elsker eyeliner-tusjen og er også fornøyd med vanlig eyeliner. Jeg synes neglelakkene er ganske gode, de holder seg fine i ca 4 dager og tørker veldig raskt noe som er et stort pluss!

Derimot liker jeg ikke eye transformer eller complexion perfection i det hele tatt. Heller ikke rouge/solpudderet..

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Noen som har prøvd make up kostene deres? :)

Skrevet

Jeg har prøvd den største kosten deres, All over brush tror jeg den heter.

Den har en fin størrelse, men røyter en del. Hårene er også ganske grove.

Også har jeg smudgebrushen, den funker helt fint.

For den prisen er kvaliteten helt ok. Men jeg hadde aldri betalt mer for de.

Skrevet

Noen som har prøvd make up kostene deres? :)

Jeg har prøvd noen av dem, og synes de var veldig stive og røytet mye. Følte de skrapte huden, på en måte, når jeg testet dem. Ikke verdt det lille jeg betalte for dem engang. Har prøvd koster fra HM som var bedre. Men vil du ha rimelige (og gode!) koster anbefaler jeg Sigma :)

Skrevet

Den orginale øyenskyggekosten synes jeg er ganske bra (hvitt skaft). Er ikke hard, og røyter ikke nevnverdig.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg har prøvd noen av dem, og synes de var veldig stive og røytet mye. Følte de skrapte huden, på en måte, når jeg testet dem. Ikke verdt det lille jeg betalte for dem engang. Har prøvd koster fra HM som var bedre. Men vil du ha rimelige (og gode!) koster anbefaler jeg Sigma :)

Sigma er rimelig? :O

Man får ikke noen av de "kits" de har på www.sigmamakeup.com/ under 200. Og over 200 blir det jo tollgebyr og moms, så da blir det dyrt.

Skrevet

Sigma er rimelig? :O

Man får ikke noen av de "kits" de har på www.sigmamakeup.com/ under 200. Og over 200 blir det jo tollgebyr og moms, så da blir det dyrt.

De har disse "travel kit", med en 7-8 gode koster, hvor man får det meste man trenger dersom man ikke er veldig avansert. Disse koster rett under $50 (rett over 300 kr for såpass mange kvalitetskoster), men Sigma skriver uansett en annen verdi på pakken og merker som "gift", så jeg har aldri opplevd noen ekstra utlegg med dem, i alle fall. Ellers kan man jo kjøpe koster enkeltvis ettersom hva man trenger, da kan du eventuelt også bestille i flere omganger... Så ja, jeg vil påstå at Sigma er rimelig, og at her er det lite sammenheng mellom pris og kvalitet - man får mer enn man betaler for :)

Skrevet

Jeg har også bestilt kosmetikk fra ELF, men er i grunn ikke så veldig fornøyd. Det er veldig billig, og dermed er ikke kvaliteten god. Hvert fall ut fra hva jeg synes :) Eneste var har vært fornøyd med lipglossen. Husker ikke hva den heter, men den var grei. Ellers "faller" pudderet fort av.

Så, nei. Ikke noe for min del :-)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

De har disse "travel kit", med en 7-8 gode koster, hvor man får det meste man trenger dersom man ikke er veldig avansert. Disse koster rett under $50 (rett over 300 kr for såpass mange kvalitetskoster), men Sigma skriver uansett en annen verdi på pakken og merker som "gift", så jeg har aldri opplevd noen ekstra utlegg med dem, i alle fall. Ellers kan man jo kjøpe koster enkeltvis ettersom hva man trenger, da kan du eventuelt også bestille i flere omganger... Så ja, jeg vil påstå at Sigma er rimelig, og at her er det lite sammenheng mellom pris og kvalitet - man får mer enn man betaler for :)

Men da så! Da er jo dette verdt å prøve!

Jeg vet det var et selskap som drev og merket pakken men en mindre verdi enn det virkelig var, så tollvesenet begynte å ta stikkprøver. Men det er kanskje verdt å prøve. Ordentlige koster må man ha!

Tusen takk for tipset!!

Skrevet

Det beste rådet jeg kan gi deg er å kaste det med en gang du får det. Bruk heller litt ekstra penger på kvalitet og trygghet, du skal jo ha deg selv resten av livet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...