lilledelfin Skrevet 23. mai 2010 #1 Skrevet 23. mai 2010 Jeg har en sønn på 5, og sambo har en sønn på 12. Alle spør om de skal være brudesvenner, og da vet jeg ikke helt hva jeg skal svare. Hva gjør egentlig en brudesvenn? Hadde det vært jenter kunne de jo strødd blomster, men det er ikke noen oppgave for våre gutter...
Kirsebær Skrevet 23. mai 2010 #2 Skrevet 23. mai 2010 Kan de ikke ha oppgave med å bære ringene deres frem til alteret? At de bærer hver sin f.eks.
Kirby Skrevet 23. mai 2010 #3 Skrevet 23. mai 2010 Eller så kan de jo stå sammen med forloveden din oppe ved alteret før du kommer? Da tar de jo del uten å egentlig gjøre noe.
lilleGrethe Skrevet 24. mai 2010 #4 Skrevet 24. mai 2010 Må de gjøre noe? Min kjæres niese og nevø skal være brudepike og brudesvenn, men de skal ikke ha noen oppgaver utenom å gå opp bak meg og pappa.
fru sp Skrevet 24. mai 2010 #5 Skrevet 24. mai 2010 Sønnen vår skal være brudesvenn. Han skal gå mellom våre to brudepiker nedover kirkegulvet, er kleddd nesten likt som pappa/brudgommen. På vei ut av kirken skal han gå mellom meg og mannen min. De trenger egentlig ikke noe spesielle oppgaver, blir bare litt mer innvolvert i vielsen. De kan også tenne lys, om man velger det.. Lykke til
Gjest loren Skrevet 24. mai 2010 #6 Skrevet 24. mai 2010 Har en sønn som vil være nesten 4 når vi gifter oss. Han skal bære ringene opp, samt at kusinene hans skal være brudepiker (de er da 5 og 7). Ned fra alteret skal han gå sammen med oss har vi tenkt...
Prestekrage Skrevet 25. mai 2010 #7 Skrevet 25. mai 2010 Vi skal ha 2 brudepiker og 2 brudesvenner, hvert par er jevngammle. De skal bare gå forann oss i kirken, ellers har de ikke noen oppgaver. De skal få leke og kose seg som ellers!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå