Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Serena
Skrevet

Huden min er kresen. Fuktfattig, rødlig, kvisete. Den reagerer lett på ting. Jeg har aldri funnet en flytende foundation jeg har tålt. Mineral foundation går greit.

Men jeg har lyst til å prøve å finne en flytende foundation. Det er søl og tar ekstra tid med mineralfoundation.

Finnes det faktisk trygge foundationer i flytende form, og som kan passe huden min?

Videoannonse
Annonse
Gjest Sandbekken
Skrevet

Henger meg på her! En flytende foundation som ikke blokker porene hadde vert genialt :)

Skrevet

Jeg kjenner meg igjen i beskrivelsen av huden din, Serena, vil si at nesten det samme gjelder meg. Slet leenge med å finne en ordentlig flytende foundation som fungerte for meg, pudder gjorde ikke noe godt for min fuktfattige/tørre hud. Nå for tiden bruker jeg Dior sin Nude, farge 010 siden jeg har ganske lys hud, og kunne ikke vært mer fornøyd. Den tørker ikke ut eller blokkerer porene. Har en tendens til å bli litt fet i huden av den når jeg bruker fuktighetskrem under, men da tar jeg et raskt strøk med pudder, for eks i.d. over, og det fungerer kjempefint! Jeg ville anbefalt den, men kan jo aldri garantere at den fungerer like bra for andre som for meg heller da ;)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Den ene som huden min faktisk tolererer er GOSH sin X-ceptional foundation.

Har ikke gitt meg kviser selv når jeg har vært på det mest sensitive (opprørt hud overveldet med scrubing osv.) Denne passer veldig bra om du har tørr hud, den er en av de få jeg har prøvd som ikke tørker ut. Den lyseste er lyys og passer hvis du er rimelig blek.

Gjest lolita___
Skrevet

Du kan blande mineral foundation i hudkremen din,da blir den flytende.

Eller vet jeg at glo minerals har en flytende foundation av rene mineraler.Jeg har ikke prøvd denne,men har hørt den skal være bra.

Skrevet

Huden min er kresen. Fuktfattig, rødlig, kvisete. Den reagerer lett på ting. Jeg har aldri funnet en flytende foundation jeg har tålt. Mineral foundation går greit.

Men jeg har lyst til å prøve å finne en flytende foundation. Det er søl og tar ekstra tid med mineralfoundation.

Finnes det faktisk trygge foundationer i flytende form, og som kan passe huden min?

ja Glo minerals liquid foundation. Hvilken mineral foundation har du prøvd tidligere?

Glo minerals inneholder bismuth som kan irritere. Denne har full dekkevne og er veldig drøy, og dekker som en concealer. alt for stor dekkevne for min smak. men på kviser er den veldig bra

Skrevet (endret)

Jeg bruker glo sin, men etter å ha brukt den over flere dager i t-sonen fikk jeg masse uren hud i samme området. Letingen fortsetter dermed :kjefte:

Endret av Nienna83
Gjest Sandbekken
Skrevet

jepp, jeg har funnet ut at det er svert få, eller ingen mineralsminker jeg tåler :(

jeg har søkt meg frem til noen lister med hvilke ingredienser som kan gi tette porer og utbrudd, og jeg må si det er sinnsykt mye man må unngå, for de finnes jo både i fuktighetskremer og foundationer.. men hvis noen hadde funnet en foundation uten de farligste stoffene hadde det jo vert supert!

http://www.caryskincare.com/acnecomedogeniclist.html <---- lista

Skrevet

det finnes også mineralfoundation i flytende form, jeg bruker mineral liquid foundation fra maybelline new york i fargen ivory. jeg elsker den foundationen, fordi den har så lyse farger og den smelter liksom inn i huden

Gjest Serena
Skrevet

Prøvd Jane Iredale? De har en som heter "Liquid minerals", og den skal visstnok være ganske god. Ikke inneholder den bismuth heller!

Hilde Christina har testet den her: http://www.hildechristina.com/review-jane-iredale-liquid-foundation

Har ikke prøvd glo eller jane iredeale sin flytende. Noen nevnte at glo inneholder bismuth, og da er den utelukket.

Av mineralsminke har jeg prøvd ID, ga meg grå kløende hud, tåler ikke bismuth. Prøvd EM, men fant ikke farge match, for tiden bruker jeg Tikei hvor fargen min er c2.

Av flytende har jeg prøvd "det meste" Maybeline, Helena Rubenstein, Chanel, loreal, max factor. Huden er altfor kresen til å tåle ingrendiensene i disse.

Skrevet

Jane Iredale oppgir ingrediensene på hjemmesiden:

Water/Eau/Aqua, Titanium Dioxide, Glycerin, Algae, Sodium Hyaluronate, Oat Kernel Extract, Glyceryl Polymethacrylate, Willow Bark Extract, Calendula Officinalis Flower Oil, White Tea Leaf Extract, Aloe Barbadensis Leaf Juice, Radish Root Extract, Carrageenan Extract, Hyaluronic Acid, Magnesium Ascorbyl Phosphate (Vitamin C), Squalane, Ubiquinone (Coenzyme Q10), Boron Nitride, Stearic Acid. May Contain: Mica, Iron Oxides, Chromium Oxide Greens.

http://www.janeiredale.com/bases_lm.html

46$ (ca. 300kr) på BeautyBridge og til 319kr på StrawberryNet (StrawberryNet har gratis frakt). Finnes også i Norge, men er usikker på hvor og til hvor høy pris.

Gjest lolita___
Skrevet

det finnes også mineralfoundation i flytende form, jeg bruker mineral liquid foundation fra maybelline new york i fargen ivory. jeg elsker den foundationen, fordi den har så lyse farger og den smelter liksom inn i huden

Vil ikke skuffe deg men mabyline er ikke ekte mineral foundation.Ta å les hva den inneholder.Der er det bar 80%mineraler resten er som i vanlig foundation.

Disse billig merkene mabyline,loreal osv ingen av de har ekte mineral sminke.

En mineral foundation skal ha 100% mineraler.

Skrevet

Hei :)

huden min er veeeldig kresen, og jeg får kviser av det meste.

hittil har jeg funnet to flytende foundationer som ikke gir meg utbrudd.

disse er Jane Iredale sin flytende mineralfoundation som noen har nevnt over her, og NARS sheer glow, som jo er skrytt opp i skyene på youtube.

NARS sin selges ikke i Norge, så det er jo litt tricky å finne riktig farge...

jeg var heldig og traff på første forsøk ;)

det eneste jeg ikke liker med jane iredale sin, er at den består av "kuler" med mineraler i en slags væske. dette gjør desverre at den er litt "ujevn" i konsistensen, altså noen ganger er den litt tynn, andre ganger litt tykk.

Gjest gloria
Skrevet

Signerer på Nars sheer glow. Vet riktig nok ikke hvorvidt om den kan fremkalle urenheter o.l., men jeg har ikke reagert på den, og har fet hud som lett får kviser o.l.

Denne er likevel super. Lett, men dekker bra, og gir en naturlig finish.

Skrevet

For et års tid siden gikk jeg tilbake til vanlig flytende foundation etter å ha brukt mineralfoundation fra forskjellige merker i et par år, siden jeg ikke var fornøyd med mineralmakeup- ville ha noe mer dekkende, og enda viktigere, mer holdbart. Etter at jeg begynte å bruke foundation med mineralolje og andre skumle greier igjen har ikke huden min blitt verre overhodet- jeg er nøye med å fjerne foundationen så snart som mulig, og bruker en oljebasert sminkefjerner før vanlig rens for å virkelig få vekk alle rester av foundation, og dette fungerer utmerket.

Gjest Anjelika
Skrevet (endret)

Jeg har en hud som reagerer på alt, og har brukt Dermalogica Treatment Foundation i årevis og er superfornøyd. Aldri fått utbrudd av den, føler faktisk den gjør huden bedre (er vel det den lover også). I tillegg er den god på tørr hud, men man må selvsagt bruke en fuktighetskrem først.

Dekkevnen er ikke den største, får nesten litt følelse av at det er mer en tinted moisturizer enn foundation, men det blir jo også til gjengjeld veldig naturlig. Bruker du svamp blir det veldig tynt, bruker du fingrene dekker den bedre. Perfekt til hverdags, men bruker gjerne andre foundations (eller mineralsminke oppå dermalogicaen!) når jeg virkelig skal dyppe trynet i malerskrinet for en tur på byn etc.

Fargeutvalget er ikke verdens største, men de har i hvert fall en serie med gule undertoner som er bra på rødlig hud.

Endret av Anjelika
Skrevet (endret)

46$ (ca. 300kr) på BeautyBridge og til 319kr på StrawberryNet (StrawberryNet har gratis frakt). Finnes også i Norge, men er usikker på hvor og til hvor høy pris.

Beautybridge selger ikke til Norge :( Og strawberrynet er tom for fargen Bisque ser det ut til. De hadde den tidligere i uken, men jeg bestilte selvsagt ikke tidsnok.

Det ser ut til at strawberrynet har få farger inne, noen som vet om de har flere til vanlig?

Og om de selger til Norge?

Den koster litt over 600 kr i Norge.

Er Jane Iredale - Liquid Minerals jeg mener, ser at det ikke kom fram i teksten :)

Endret av FruFryd
Skrevet

Beautybridge selger ikke til Norge :( Og strawberrynet er tom for fargen Bisque ser det ut til. De hadde den tidligere i uken, men jeg bestilte selvsagt ikke tidsnok.

Det ser ut til at strawberrynet har få farger inne, noen som vet om de har flere til vanlig?

Og om de selger til Norge?

Den koster litt over 600 kr i Norge.

Er Jane Iredale - Liquid Minerals jeg mener, ser at det ikke kom fram i teksten :)

Huh? Beautybridge sendte til Norge før, iallefall? Vil imidlertid ikke anbefale å bestille derfra, har fått produkter derfra som åpenbart hadde passert holdbarhetsdatoen for lenge siden.

Sjekket Ebay?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...