Gjest Serena Skrevet 23. mai 2010 #1 Skrevet 23. mai 2010 Decleor solkremen aroma sun 30 fikk stryk i test: http://www.aftenposten.no/helse/article3660987.ece What? Jeg hadde den solkremen i fjor. Decleor er et bra merke, trygt for mange som har like kresen hud som meg. Solkremen strøk på uva filteret. Uva strålene er de som forårsaker rynker og gjør man får sånn "over sola" preg i ansiktet. Skuffet
Gjest AnonymBruker Skrevet 23. mai 2010 #3 Skrevet 23. mai 2010 Helt ærlig så er jeg ikke overrasket.
Jade Skrevet 23. mai 2010 #4 Skrevet 23. mai 2010 Da har vi sikkert lært at et produkt ikke nødvendigvis er bra bare fordi det heter Decleor, MD Formulations, Dermalogica eller andre merker som koster skjorta! Mye av det er kjempebra, men vi bør ikke ta det for gitt at alt er bra og "trygt" bare fordi merket anbefales av hudpleiere og andre som har greie på slikt
Gjest Serena Skrevet 23. mai 2010 #5 Skrevet 23. mai 2010 Helt ærlig så er jeg ikke overrasket. Og du er ikke overrasket fordi...?
light Skrevet 23. mai 2010 #6 Skrevet 23. mai 2010 Decleor solkremen aroma sun 30 fikk stryk i test: http://www.aftenposten.no/helse/article3660987.ece What? Jeg hadde den solkremen i fjor. Decleor er et bra merke, trygt for mange som har like kresen hud som meg. Solkremen strøk på uva filteret. Uva strålene er de som forårsaker rynker og gjør man får sånn "over sola" preg i ansiktet. Skuffet har du prøvd piz buin? jeg har veldig sensitiv hud, jeg tåler den og den oppfylte kravene.
Gjest SmallTalk Skrevet 23. mai 2010 #7 Skrevet 23. mai 2010 (endret) har du prøvd piz buin? jeg har veldig sensitiv hud, jeg tåler den og den oppfylte kravene. Denne inneholder helt sykt mye mineralolje og er kvisebombe deluxe. Synd de ikke tok med Decleor i med lavere faktor. Jeg bruker ikke så mye som 30, og har ikke noen interesse av å vite hvordan disse gjør seg i tester. Endret 23. mai 2010 av SmallTalk
Gjest Serena Skrevet 23. mai 2010 #8 Skrevet 23. mai 2010 har du prøvd piz buin? jeg har veldig sensitiv hud, jeg tåler den og den oppfylte kravene. Har brukt den til kroppen før og den funket bra. Har en Jan Marini spf 30 til ansiktet som jeg tåler. Så jeg er sikret, det er bare irriterende å vite at det jeg brukte ifjor strøk på kravene Hadde vært kjekt med en sammenligning over prisen på solkremer som oppfyller kravene.
Gjest AnonymBruker Skrevet 23. mai 2010 #9 Skrevet 23. mai 2010 Og du er ikke overrasket fordi...? Fordi ingen merker er perfekte og Decleor er litt hypet. Dette er vel en av de første feilene vi har funnet nå, forutenom personer som reagerer allergisk. Noe måtte jo det være.
Gjest AnonymBruker Skrevet 23. mai 2010 #10 Skrevet 23. mai 2010 Så den beskytter ikke slik den lover? Får skaffe meg en ny en da.. Er jo en grunn til at jeg kjøper faktor 30. Nettopp fordi jeg vil ha god beskyttelse.
Gjest AnonymBruker Skrevet 23. mai 2010 #11 Skrevet 23. mai 2010 Decleor sin beskytter ikke bra nok mot UVA, og ingrediensene i Md sin med faktor 20 er absolutt ikke bra ifølge Grønn Hverdag og mange andre! Ingrediens nr 2 i denne, altså stoffet det er nest mest av, står på EUs prioriteringsliste over ingredienser som bør forbys) Så yess da, hurra for de såkalte trygge merkene!
Gjest AnonymBruker Skrevet 23. mai 2010 #12 Skrevet 23. mai 2010 Men de som er skrevet opp som bra nok, er de både for ansikt og kropp? Jeg vil ha en egen solkrem til ansikt, som oppfyller kravene..
Shopoholiker Skrevet 23. mai 2010 #13 Skrevet 23. mai 2010 Hvordan i all verden skal man nå vite hvilke som faktisk gjør jobben da!?
Gjest AnonymBruker Skrevet 23. mai 2010 #14 Skrevet 23. mai 2010 Man må vel google endel for å få opp slike tester som gir info om beskyttelse, og ellers er det jo en god idé å sjekke ingredienslista på baksiden! Den gir jo også mye info! Kanskje ikke om den faktiske uva-beskyttelsen, men hvertfall om andre skadelige ingredienser! Grønn Hverdag har også endel tester!
Pjukset Skrevet 23. mai 2010 #15 Skrevet 23. mai 2010 Noen som har testet solkremen til Green People? Har bare sett den i faktor 15 på Vita, men vet man kan få den i høyere faktor over nettet. Tenkte å teste den i år, siden den er organisk, noen som har prøvd og har mening om den?
Gjest AnonymBruker Skrevet 23. mai 2010 #16 Skrevet 23. mai 2010 Vita har nettopp tatt inn en versjon til! Tror det er faktor 25 og uten duft... Hvis jeg ikke husker feil! Har ikke prøv den, men green people sine produkter er jo veldig gode! After Sun'en er supergod!
Pjukset Skrevet 23. mai 2010 #17 Skrevet 23. mai 2010 Vita har nettopp tatt inn en versjon til! Tror det er faktor 25 og uten duft... Hvis jeg ikke husker feil! Har ikke prøv den, men green people sine produkter er jo veldig gode! After Sun'en er supergod! Enig, jeg elsker Green People! Bruker ikke annet, hodebunn, hår, og hud elsker det. Savnet en periode de gode luktene fra f.eks Chanel, men det er jo bare kjemikaler som irriterer. Hurra for Green People, godt for miljøet også P.S, prøve den nye organiske sjampo/balsam-serien av Jonathan du får kjøpt på Vita. HIMMELSK!
Gjest AnonymBruker Skrevet 23. mai 2010 #18 Skrevet 23. mai 2010 Enig, jeg elsker Green People! Bruker ikke annet, hodebunn, hår, og hud elsker det. Savnet en periode de gode luktene fra f.eks Chanel, men det er jo bare kjemikaler som irriterer. Hurra for Green People, godt for miljøet også P.S, prøve den nye organiske sjampo/balsam-serien av Jonathan du får kjøpt på Vita. HIMMELSK! Godt for miljøet er vel diskuterbart. Mindre belastende i allefall.
Pjukset Skrevet 23. mai 2010 #19 Skrevet 23. mai 2010 Godt for miljøet er vel diskuterbart. Mindre belastende i allefall. Ja det aller beste for miljøet hadde vel vært om vi ikke hadde elektrisitet, vasket oss i bekken, ikke brukte såpe, osv. Men ja, mindre belastende
Gjest hudenmin Skrevet 23. mai 2010 #20 Skrevet 23. mai 2010 (endret) Testen gjelder solkrem kjøpt inn i 2009, jfr. http://www.aftenposten.no/helse/article3660987.ece . Decleor har erstattet denne med ny solserie. Ånei Denne har jeg akkurat kjøpt meg! Hvis du har kjøpt fra den nye serien til Decleor, så er det ikke den som er testet. Fra http://www.dermanor.no/cat/187.aspx/669 Mer effektive ingredienser, lettere konsistenser, friske dufter og en ”fresh” forpakning – Decléors solserie har nå fått et realt løft! Den nye Aroma Sun Expert serien erstatter den eksisterende solserien og er en komplett serie med alt som trengs for en sikker soleksponering. Solserien gir en jevnere og mer holdbar brunfarge. Konsistensene har blitt lettere, friskere og absorberes raskt, og har en herlig sommerduft. Selv forpakningen har fått et ansiktsløft og følger nå Decléors nye, moderne linjer. Endret 23. mai 2010 av hudenmin
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå