Gå til innhold

Frivillighetssentralen

Fremhevede innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en voksen dame som har en del fritid til overs, og ønsker å bruke den til å gjøre noe nyttig for samfunnet. Primært ønsker jeg arbeid rettet mot barn og unge, i.o.m. at det er der jeg har erfaring og utdannelse. Jeg har nå googlet Frivillighetssentralen, men føler ikke jeg får noe særlig informasjon om hva de gjør. Hjemmesiden er nokså sparsommelig med opplysninger om hvilke prosjekter de har på gang. Jeg har en sentral i nærheten av der jeg bor, og ønsker evt. å bidra der. Jeg fikk inntrykk av at de stort sett arbeider for sosialisering av eldre, og arbeid rettet mot innvandrere.

Det er også en ungdomsklubb i nærområdet, men den har ingen hjemmeside så ingen informasjon derfra utenom det som står i pressen. Jeg har erfaring fra ungdomsklubb fra før, og trivdes veldig godt. Dette var på et mindre sted, og ikke i en storby som her. Det er også en del år siden.

Er det noen her som har erfaring fra Frivillighetssentralen som dere ønsker å dele? Både positive og negative?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen erfaring med frivillighetssentralen, men vet at Røde Kors ofte har en del rettet mot barn. Har ihvertfall hørt om leksehjelp og sommeraktiviteter for vanskeligstilte barn, hva med å sjekke om de har noe sånt rundt der du bor? :)

Gjest strykebrett
Skrevet

Røde Kors går det an å kontakte ja. I tillegg kunne du kanskje sett på lokale velforeninger og ungdomssoler, de har ofte fritidsklubber der de er avhengig av at lærere og andre frivillige stiller opp. Disse klubbene er ogte kjempeviktige for ungdommene, men dessverre bare åpne en gang hver 14 dag og sånn på grunn av for få folk, så de blir nok helt sikker glad for en ekstra voksen som har lyst å stille opp.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Røde Kors er ikke interessant da det ligger for langt borte fra hjemmet, og jeg har ikke bil. Skoler er heller ikke av interesse, da jeg er på jobb når de er åpne.

Søker primært erfaringer fra Frivillighetssentralen.

Skrevet

Siden landets ca 330 frivilligsentraler, har omtrent like mange eiere, kan det være ulike måter å drive dem på, så jeg uttaler meg kun utifra hvordan vi gjør det hos oss:

Når noen kontakter oss med ditt spørsmål, inviterer vi dem til en samtale hvor ønsker og behov avklares.

De fleste sentralene har god kontakt med lag og organisasjoner og offentlige etater i nærmiljøet, og vil kunne hjelpe deg og finne en aktivitet hvor dine evner, kompetanse og innsats vil bli verdsatt.

Lykke til! :) Jeg håper det blir en suksesshistorie.

Gjest strykebrett
Skrevet

Skoler er heller ikke av interesse, da jeg er på jobb når de er åpne.

Jeg siktet mer til sånn type "åpen skole" opplegg som er på kveldene. Men kan hende du jobber på kvelden da :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...