Realisten Skrevet 23. mai 2010 #1 Skrevet 23. mai 2010 Hei! Jeg lurer på om noen sitter inne med tips om de nærmeste og beste "innvandrerkolonialene" nær St. Hanshaugen i Oslo? Er på utkikk etter sånne 5 kilosposer med ris, bønner, linser, matolje, poteter, etc. til halve prisen av hva ica og meny selger for. Vil også ha tips for frukt og grønt. Er MYE fysisk aktiv, men er student. Har regnet på det og jeg dekker ikke energibehovet mitt, rett og slett fordi jeg ikke har råd til å kjøpe sunn og proteinrik mat. Trenger derfor tips til hvor jeg finner våre nye-landsmenn som kan hjelpe meg Ikke så kjent på St. Hanshaugen enda, har vært litt rundt og sett men ikke funnet noe. Har studentkort så kan ta buss o.l. Tips taes i mot med takk på forhånd
Gjest navnelapp Skrevet 24. mai 2010 #2 Skrevet 24. mai 2010 Ta 37-bussen til Grønlands torg. Der finn du det meste til halv pris. Det er ein butikk på Bjølsen/sagene og, rett ved Mysterud, men den er dyrare.
Gjest AnonymBruker Skrevet 24. mai 2010 #3 Skrevet 24. mai 2010 Er det typisk norsk å "go out of his way" for å få noe billigst mulig?
MarilynM Skrevet 24. mai 2010 #4 Skrevet 24. mai 2010 (endret) Er det typisk norsk å "go out of his way" for å få noe billigst mulig? For en latterlig ting å spørre om?? TS er student (har lite penger), og ønsker å spise sunn mat. Hva har det med typisk norsk å gjøre? Det er ikke gjerrig å prøve å få pengene til å rekke til.. Tufs! TS; det høres ut som en god plan, jeg bor ikke i området, så jeg kan ikke bidra desverre. Men hvis du skulle ha bruk for kosttilskudd f.eks, så er iherb.com en sikker og billig side! Og en ting til: Matolje er ikke tingen å kjøpe så billig som mulig, billige oljer på plastflasker er ofte så kjemisk forandrer og ødelagt at du like gjerne kunne spist pommes frites. Det er basically transfett. Så spar inn på grønnsaker og linser og sånn, men kjøp skikkelig olje. Endret 24. mai 2010 av MarilynM
MarilynM Skrevet 24. mai 2010 #6 Skrevet 24. mai 2010 Jeg skjønte det takk, ser fortsatt ikke poenget.. Lag deg din egen tråd da vel!
Gjest AnonymBruker Skrevet 24. mai 2010 #7 Skrevet 24. mai 2010 Jeg kjøper de store posene med bønner og linser på innvandrerbutikker, de er mye billigere og smaker mye bedre enn de vasne greiene man kjøper på boks på Rema o.l. Det er kjempesunt også, og slankende Billig krydder har de også, nam
Gjest AnonymBruker Skrevet 24. mai 2010 #8 Skrevet 24. mai 2010 Ingenting er slankende per se, det er MENGDEN som avgjør hvorvidt du går ned i vekt.
Realisten Skrevet 24. mai 2010 Forfatter #9 Skrevet 24. mai 2010 Takk for svar Alt Godt! Visste jo strengt tatt at Grønland Torg ruger på godene, men tenkte å finne ut om det var noe nærmere. Om det er typisk norsk å prøve å leve så billig som mulig så vil jeg heller si nei, tvert i mot. Ikke hva jeg har inntrykk av ihvertfall. De store kjedene er vinnerne, også blandt studentene, og vi fråtser i dyr pils og gatekjøkkenmat fra torsdag til søndag morgen. Også prøver jeg ikke slanke meg, tvert i mot, jeg prøver å opprettholde vekta på en sunn måte. Om ikke vil jeg snart bli energiløs.... Og DET trenger man ikke når man leser og jobber syv dager i uken..!
Realisten Skrevet 24. mai 2010 Forfatter #10 Skrevet 24. mai 2010 For en latterlig ting å spørre om?? TS er student (har lite penger), og ønsker å spise sunn mat. Hva har det med typisk norsk å gjøre? Det er ikke gjerrig å prøve å få pengene til å rekke til.. Tufs! TS; det høres ut som en god plan, jeg bor ikke i området, så jeg kan ikke bidra desverre. Men hvis du skulle ha bruk for kosttilskudd f.eks, så er iherb.com en sikker og billig side! Og en ting til: Matolje er ikke tingen å kjøpe så billig som mulig, billige oljer på plastflasker er ofte så kjemisk forandrer og ødelagt at du like gjerne kunne spist pommes frites. Det er basically transfett. Så spar inn på grønnsaker og linser og sånn, men kjøp skikkelig olje. Hmm.... Har faktisk ikke tenkt den tanken i det hele tatt...! Takk for tipset! Får sette meg inn i olje, det har jeg faktisk null peiling på! Takk
Realisten Skrevet 28. mai 2010 Forfatter #11 Skrevet 28. mai 2010 En liten update: Er skuffet over Grønland Torg. De har bare store sekker med pakistansk ris til 10-15 kr billigere enn Euroshopper sin. Linser og bønner hadde dem også bare i små poser... Men de har billig spaghetti i normale pakninger, og stort utvalg av oljer. Dessverre er jo butikken smekkfull av folk så var umulig å spørre betjeningen om noe. Jaja. Andre tips?
Gjest AnonymBruker Skrevet 28. mai 2010 #12 Skrevet 28. mai 2010 Linser og bønner hadde dem også bare i små poser... Virkelig? Alle de butikkene jeg har vært i har hatt 2-kilos poser til bare noen få tiere. Trodde alle hadde det. Hvor mye var det i de posene du så?
Gjest navnelapp Skrevet 28. mai 2010 #13 Skrevet 28. mai 2010 Gå i dei store sjappene i Tøyengata, der er det veldig bra utvalg. Inne på Grønlands torg er det dyrare.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå