Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg her VELDIG lite greie på tekniske ting og data. Men trenger hjelp. Har tre laptop i familien som jeg vil sikkerhetskopiere over til en ekstern hardisk. Har prøvd flere ganger men har ikke peil hva jeg driver med. Hvordan gjør man dette på enklest mulig måte og uten å blande de tre pcene ? Trenger basic forklaring på hva jeg skal gjøre. :sjenert:

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Gjest Stachtari83
Skrevet

Regner med at dette gjelder bilder, dokumenter o.l.

Skal pröve aa forklare saa enkelt som mulig (ut ifra hva jeg selv gjör):

-Plugg i harddisken. Du vil sannnsynligvis naa bli spurt hva du vil gjöre. Velg "vis mapper" (eller tilsvarende), og minimer (legg ned) vinduet slik at det ikke er i veien.

-Gaa saa eksempelvis til Dine bilder. Velg mappen du vil kopiere. Höyreklikk paa denne, velg "send til" og navnet paa hardisken. Vent til overföring er ferdig. Gjör det samme med det andre du vil kopiere.

-Naar du er ferdig, aapne vinduet til harddisken igjen og sjekk at du har faatt kopiert alt du ville. Saa höyreklikker du et vilkaarlig sted i vinduet, og velger "ny" og "mappe". Denne kan du feks kalle "PC 1", navn paa den som bruker pc'n e.l. Dra saa de kopierte elementene over i denne mappen.

-Saa gjör du det samme med neste pc.

-Neste gang du kopierer noe legger du det i mappen for den pc'n det gjelder, saa har du full kontroll :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...