Gå til innhold

Verktøylinje, adressefelt og bokmerker/knapper er borte

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hjelp!

Jeg søker nå hjelp hos dere gode hjelpere her på forumet. Siden min samboer brukte laptopen i går, har alle knapper, verktøylinje, adressefelt etc blitt borte. Han er enda mer amatør enn meg når det gjelder data, og vet ikke hvordan han har fått det til. Antakelig er det en knapp/hurtigtast eller lignende han har kommet borti, men jeg aner ikke hvilke..

Jeg har forøvrig windows 7.

Jeg setter stoor pris på hjelp, da det er håpløst å jobbe med laptopen slik den er nå.

På forhånd takk for hjelpen!

Videoannonse
Annonse
Gjest Micka
Skrevet

trykk på vis - verktøylinjer- kryss av på den verktøylinjen du vil skal vise

Skrevet

Hei Micka!

Tusen takk for svar, men den verktøylinjen (vet ikke om det heter det..) med vis osv er heller ikke der... Og ikke pil frem/pil tilbake og alle de andre mulighetene. Derfor er jeg ganske så lost. Det er ikke adressefelt der man skriver inn feks www.vg.no heller..

Flere tips?

Skrevet (endret)

Du har ikke kommet borti F11 da? Prøv å trykk på den.

Edit: Så først nå at dette var i Mozilla. Da vet jeg ikke hva problemet kan være.

Endret av Gjesten
Skrevet

F11 har samme funksjon i Firefox, så det er nok den.

Skrevet

Hm, det skulle visst ikke være lett dette...

Takk for at dere prøver å hjelpe, altså! :)

Men når jeg trykker på f11, så forsvinner bare linja som viser de forskjellige fanene, alstå, det kommer ikke frem noen flere verktøylinjer..

Gjest Micka
Skrevet

Hvis du høyreklikker et sted i browser-vinduet. Hvilke muligheter får du opp, da?

Skrevet

Jeg får opp "sideinformasjon", med knapper/faner/menyer "generelt", "media", "tillatelser" og "sikkerhet". Har klikket på alle, men finner ikke noe sted der jeg kan velge tilbake menyer etc..

Gjest Micka
Skrevet

Hvordan går det nå? Har du fått løsning på problemet?

Skrevet

Hei igjen!

Takk som spør, Micka :)

Dessverre har jeg ikke funnet noen løsning på problemet.. Har begynt å bruke IE igjen nå, som jeg egentlig ikke liker, men savner alle favorittene og knappene mine :(

Så om noen har flere tips til hva som er løsningen, så mottas de med takk!

Alicante :)

Gjest Nedfall
Skrevet

Hei igjen!

Takk som spør, Micka :)

Dessverre har jeg ikke funnet noen løsning på problemet.. Har begynt å bruke IE igjen nå, som jeg egentlig ikke liker, men savner alle favorittene og knappene mine :(

Så om noen har flere tips til hva som er løsningen, så mottas de med takk!

Prøvd å starte firefox i sikker modus? Du finner snarveien til denne, på startmenyen (Alle programmer) - "Mozilla Firefox" - Mozilla Firefox (Sikker modus)

Skrevet (endret)

Hoy! Tror kanskje jeg kan hjelpe.

Åpne Firefox. Trykk på ALT. (Knappen på tastaturet, altså.) Verktøylinjen helt øverst, med "Fil, Rediger, Vis" etc skal dukke opp da, selv om du har gjemt den tidligere. (Prøvde nettopp selv.) Høyreklikk på denne linja, ved siden av "Hjelp", og velg å vise "Navigasjon" og "Menylinje". Om det ikke fungerer er trolig noe galt med hele installasjonen.

Endret av Klatt
  • Liker 1
Skrevet

Hoy! Tror kanskje jeg kan hjelpe.

Åpne Firefox. Trykk på ALT. (Knappen på tastaturet, altså.) Verktøylinjen helt øverst, med "Fil, Rediger, Vis" etc skal dukke opp da, selv om du har gjemt den tidligere. (Prøvde nettopp selv.) Høyreklikk på denne linja, ved siden av "Hjelp", og velg å vise "Navigasjon" og "Menylinje". Om det ikke fungerer er trolig noe galt med hele installasjonen.

Hoy! Og hurra!!! Tusen takk, dette var løsningen! Ah, så bra :)

Utrolig at man skal bli så avhengig av slike ting, men sånn er det visst.

Igjen, tusen takk for alle innspill - KG er utrolig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...