Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg en ei relativ voksen dame som for ca. et halv år siden møtte en mann via nettet. Hadde skrevet en del sammen før vi møttes. Virka til å være en likandes og voksen mann, akkurat etter min smak. virka å ha hodet på rett plass. Villa vente (!!!) med sex til han var sikker og ikke blande onger inn alt for tidlig.

Han virker å være tilbakeholden med å snakke om følelser og sånn. Og dermed blir jeg også tilbakeholden med å si så veldig mye. Vi snakker mest om vær og vind skulle jeg til å si når vi møtes. Snakker om det som har skjedd siden sist og sånn. Har sagt til han to ganger på denne tiden at jeg er glad i han og da har det virka som han har trukket seg litt unna i etterkant... av en aller anna grunn...

Saken en den at i det siste, la oss si siste tre uker så har han blitt så "rar" synes jeg. Det kommer ikke lenger nattameldinger eller andre kosemeldinger like ofte som før. vi har pleid å taste via facebook hver dag, ofte flere ganger hver dag, men nå senest i kveld så har han ikke vært på bortsett fra noe få øyeblikk. virker som han logger seg fort av når han ser at jeg er pålogget.Tasta med han i går kveld littegrann og prøvde dertter å ringe han på tlf. da var det opptatt i laaange tider. skrev det til han chaten om kanskje tlf var uten strøm eller noe men da bare logga han seg av for natta. Ringte meg dog i morges med en forklaringa at tlf hans hadde kortslutta eller noe. Vet ikke hvor mye jeg skal tru på den da akkurat.

Spurte han på fredag om han hadde lyst til å ha besøk av meg på kvelden men da skulle han bort en tur til foreldra sine før de skulle reise til syden i dag. Måtte se de før de dro da sa han. Greit nok det men han var ikke der. Der var han i dag istedenfor. Sa at da kunne jeg kanskje komme en tur på lørdag da, ikveld, istendenfor. nei det kunne han ikke svare på enda sa han for han visste ikke hvilke planer han hadde for lørdagen enda.

Alt dette tilsammen gir meg et inntrykk at han begynner å bli lei av meg og prøver å unngå meg. men hvorfor ikke da si det til meg istedenfor å bare unngå meg? Greit han har tydeligvis ett problem å snakke om følelser men å være så feig da at han bare prøver å unngå meg for å slippe å snakke med meg om det. Har vært borti en sånn type før. Han bare kutta meg helt ut sånn helt plutselig. Svarte ikke på tlf eller mail eller noe. Skjønte jo fort tegninga da så jeg slutta å ta kontakt. Og det ser ut som det samme skjer igjen!!!! Blir så frusttrert og forbanna på sånne typer som ikke kan være mann nok til å si det face-to-face at de ikke gidder mere. Er fullstendig klar over at det er en vanskelig samtale å ta men synes at jeg fortjener såpass respekt!!!

Men samtidig så tenker jeg som så at det kan jo være en forklaring på at han oppfører seg som han gjør å da. De gangene vi har møttes i det siste så har jeg ikke sett noen tegn til at han begynner å gå lei heller. Han har vært like kosete som han pleier å sånn. Det er bare den kontakten vi har hatt pr tlf og nettet som har vært annerledes. Vet jeg er nødt til å ta en alvorsprat med fyren ansikt til ansikt og det i morgen den dag!! Selv om jeg gruer meg for hva han sier for jeg er hjelpeløst gla og forelsket i fyren da. Mulig jeg griper etter halmstrå her men alt kan jo ha sin logiske forklaring. Men jeg frykter det verste. Da faller min verden sammen!! Kan kanskje være at han ikke lenger ser nødvendigheten av nattameldinger og sånn lenger fordi han vet at han har meg på kroken... Han har nedlagt sitt bytte, for det var han som jakta på meg til å begynne med. Da var jeg litt tilbakeholden for jeg var veldig usikker. Ser også det at det kan være kun for sex'en sin skyld også da, for den en bare helt rå. Har planer om litt krumspring på det området om kort tid, noe som vi begge har drømt om å gjøre som vi har snakka masse om at vi har lyst til å gjennomføre... og som vi begge gleder oss til skal skje :-)))

Vet ikke helt hva jeg vil med dette men hvis noen har noen innspill og kommentarer så kom gjerne med de. Hva tror dere? Holder jeg på å miste han? eller er det bare jeg som analyserer og tenker alt for mye?

Videoannonse
Annonse
Gjest navnelapp
Skrevet

Been there, done that, got the t-shirt... Eg veit ikkje kva som feiler folk, men det går altså vaksne menn rundt som framstår som oppvakte, vennlege og interesserte, men slike situasjonar taklar dei ikkje. Eg kan ikkje gje råd, og eg kan heller ikkje seie om du misser han eller ikkje, eg kan berre fortelje deg at han er ikkje unik. Det finst fleire av sorten der ute. Eg veit ikkje ein gong korleis ein skal gå fram for å unngå dei, og halde seg til dei som faktisk er så kjenslevare og omtenksomme at dei ikkje oppfører seg slik.

Skrevet

jeg er hjelpeløst gla og forelsket i fyren da. Mulig jeg griper etter halmstrå her... men jeg frykter det verste. Da faller min verden sammen!!

Disse tingene tror jeg du bør finne ut av før du kan ha et realistisk håp om et sundt forhold.

1.Få ting er så turn off som klamring.

2. Det du tar med inn i et forhold, blir gjerne også værende i forholdet. Et samboerforhold er ikke magi.

Skrevet

Takk for svar så langt.

Ja hvor er egentlig de oppegående mennene som er omtenksomme og tør å vise følelser og ikke minst snakke åpen og ærlig om det?? Og som kan å behandle folk med den respekten de fortjener?? Ikke vet jeg men de finnes sikkert der ute en eller annen plass

Jeg er fullstendig klar over at et samboerforhold ikke er magi. Nå er ikke vi samboere heller da og har heller ikke kommet så langt, hvis vi noen gang kommer dit, noe som synes tvilsomt. jeg bor alene med mine onger og trives med å ha det sånn også, ihvertfall en god stund til. Jeg har vært samboer i 14 år så jeg vet hva det vil si. ikke noe kommer rekende på ei fjøl.

Skrevet

Takk for svar så langt.

Ja hvor er egentlig de oppegående mennene som er omtenksomme og tør å vise følelser og ikke minst snakke åpen og ærlig om det?? Og som kan å behandle folk med den respekten de fortjener?? Ikke vet jeg men de finnes sikkert der ute en eller annen plass

Jeg er fullstendig klar over at et samboerforhold ikke er magi. Nå er ikke vi samboere heller da og har heller ikke kommet så langt, hvis vi noen gang kommer dit, noe som synes tvilsomt. jeg bor alene med mine onger og trives med å ha det sånn også, ihvertfall en god stund til. Jeg har vært samboer i 14 år så jeg vet hva det vil si. ikke noe kommer rekende på ei fjøl.

Så vidt jeg vet snakker du med en nå. For meg høres det ut som han kan ha funnet en annen som har fanget oppmerksomheten hans. Kanskje han er en av de som går den veien vinden blåser,

rir på toppene, skummer fløten. I såfall er det vel greit å finne det ut før du innvolverer ungene. Lykke til.

Gjest nettluring
Skrevet

Det er jo mange damer på nett, og det er vanskelig å være tilgjengelig for begge hele tiden.

Gjest navnelapp
Skrevet

Den alvorspraten må du nok ta, ja. Du må fortelje han at du toler å høyre at han ikkje lenger er interessert, for det er som regel det dei trur, at du fell saman som eit sandslott, eventuelt blir veldig sint.

(Ein del) menn taklar ikkje damer som gret og er ulukkelege, eller damer som blir sinte og skuffa over dei. I begge tilfella så tenker dei at det er betre å berre stenge alle kanalar, la vere å ringe, la vere å ta telefonen og å svare på mail/sms/juneimit fordi då slepp han å høyre/sjå henne gråte/bli sint.

Det umiddelbare ubehaget unngår dei utan tanke for at det set deg i ein umogeleg situasjon der du er forvirra, sint og frustrert. Dei framstår som komplette idiotar, men formålet med handlingane deira er altså berre å unngå det umiddelbare ubehaget, å sleppe å sjå deg i auga og seie sanninga. Det er ein underleg sort.

Skrevet

Alt dette tilsammen gir meg et inntrykk at han begynner å bli lei av meg og prøver å unngå meg. men hvorfor ikke da si det til meg istedenfor å bare unngå meg?

Men samtidig så tenker jeg som så at det kan jo være en forklaring på at han oppfører seg som han gjør å da.

Ja, han er lei av deg eller i det minste svært usikker på hva han vil.

Nei, det finnes ingen andre forklaringer.

Ta hintet - og glem han.

Sorry, dette svir kanskje. Men er det beste rådet jeg kan gi basert på egne erfaringer er at kvinner sitter som en brukt vaskeklut og finner "unnskyldninger" for hvorfor mannen oppfører seg som en feig 5-åring. :kjefte:

Skrevet

Ja jeg skjønner jo hvilken vei det bærer dette her men synes bare det er så frustrende at han ikke kan se meg i øynene å si det som det er!!! Jeg vil ihvertfall ha en forklaring!

Som Nettluringen sier, mange damer på nett, men det finnes mange menn også :-) Flere fisk i havet!!

Skrevet

Been there, done that, got the t-shirt... Eg veit ikkje kva som feiler folk, men det går altså vaksne menn rundt som framstår som oppvakte, vennlege og interesserte, men slike situasjonar taklar dei ikkje. Eg kan ikkje gje råd, og eg kan heller ikkje seie om du misser han eller ikkje, eg kan berre fortelje deg at han er ikkje unik. Det finst fleire av sorten der ute. Eg veit ikkje ein gong korleis ein skal gå fram for å unngå dei, og halde seg til dei som faktisk er så kjenslevare og omtenksomme at dei ikkje oppfører seg slik.

Må dessverre bare si meg enig her. Har t-skjorta jeg også...

Og "alvorspraten" fikk jeg aldri anledning til å ta. Det hender nemlig at de bare kutter ut all kontakt sånn helt plutselig.

Så er det bare å prøve å tenke at ikke alle menn er like feige, men det holder hardt av og til.

Skrevet

Ja har vært borti en fyr som plutselig kutta kontakten jeg også.. gjorde seg totalt utilgjengelig. Utrolig feigt og barnslig gjort spør du meg. Har totalt mista trua på mannfolk jeg no ihvertfall. Har det bedre da aleine og slipper all hjertesorg...

Snakka forresten med han karen det er snakk om her på tlf i sted. ringte han og spurte han hva han gjorde i går da. Nei han var bare hjemme med sønnen han og drev å spilte playstation. Og jeg hadde jo spurt om jeg kunne ta meg en tur til han i går kveld.. men det kunne jeg da altså ikke... spurte om jeg kunne komme nå til kvelden men da skulle han bort. Nei vel da så, sa jeg. Virker som du ikke vil treffe meg sa jeg, prøver å unngå meg. Nei da sa han, gjorde slett ikke det. Vel, handlinger snakker bedre enn ord!!!!

Skrevet

Jeg kan selv lett få litt panikk om det blir for mye på én gang, og er heller ikke den beste til å takle en slik situasjon. Om jeg blir stilt til veggs, kutter jeg absolutt all kontakt, jeg takler press utrolig dårlig.

Om jeg derimot får lov til å ta en pust i bakken, tar jeg gjerne initiativ til å ta kontakt selv. Det handler sjelden om at jeg ikke vil møte vedkommende, men noen ganger kan det gå for raskt fremover.

Send en hyggelig melding til ham, ikke mas. Du skal selvsagt nevne at du vil fortsette å snakke med ham/treffe ham, men en negativ tone kan skremme ham bort selv om han liker deg aldri så godt.

(Det kan selvsagt godt hende at han bare gir blaffen i deg, men gå ikke automatisk ut fra at det er det som har skjedd.)

Skrevet

Dårlige vibber. Jeg ville ikke tatt det så høytidelig at det blir lenger mellom kosemeldinger og småskravling på FB eller MSN. Tror nok det er mest intenst i "bli kjent" fasen da man gjerne vil snakke mest mulig med hverandre og få vite mest mulig om hverandre. Så akurat den delen tror jeg ikke du trenger å bekymre deg for. Det er sånt som pleier dabbe av etterhvert.

Derimot høres det ikke bra ut hvis han stadig finner unnskyldninger for ikke å treffe deg på tidspunkter der dere ellers har hatt for vane å møtes. Men et forhold går gjerne i bølger og hvis dere har tilbragt mye tid sammen i det siste så kan det være han føler for å ha litt egentid. Dessverre er det ikke sånn at man automatisk er i syklus med hverandre på akkurat det. Hadde vært veldig greit om begge hadde behov for egentid samtidig, men ofte ønsker den ene mer samvær på et tidspunkt der den andre vil ha litt tid for seg selv og da blir det ugreit.

Er imidlertid enig i at han burde være mann for å si hva det er, uansett.

Gjest Gjest
Skrevet

Menn som sier de vil vente med sex er gjerne impotente! haha. Nei, var jeg vel stygg..

Men du kan vel spørre han? Må da uansett være bedre med svar, enn å kaste bort tiden....

Skrevet

ja det sant det at det er gjerne i bli-kjent-fasen at man skravler på fb og msn. og at kanskje kosemeldingene blir lengre og lengre i mellom. Men jeg synes no det koselig jeg da. Fikk en sånn melding fra han på fredag morgen da :-)

Vet at et forhold gjerne går i bølger oxo men vi har aldri tilbringt så fryktelig mye tid sammen heller. Tror på den halve året som har gått at vi har tilbringt ei hel helg sammen, ellers er det kanskje en kveld eller to i uka vi er sammen noen timer pluss en overnatting i ny og ne(hver 14. dag pga barn)så det høres litt merkelig ut hvis det er alenetid han savner og trenger, det har han nok av synes jeg ihvertfall...

"menn som vil vente med sex er gjerne impotente" - nei er det noe han ikke er så er det impotent!!! Så langt derifra :))

Vil jo gjerne spørre han men det er ikke enkelt når han ikke vil treffe meg da. Vil ikke ta en sånn type samtale pr tlf, vil se han i øya og se ansiktsuttrykk osv... Får vel ta meg en tur til han i kveld og tvinge han til å snakke.. hehe.. enten han vil eller ikke... Jeg føler ihvertfall for å få noen svar, visshet, enten det går den ene eller andre veien. Bedre det enn å gå å tenke og gruble seg blå på hva som skjer.

Skrevet

Bare en liten oppdatering på hva som har skjedd for de som er interessert i det.

Har som sagt ikke fått fyren i tale på ett par daga. Idag skreiv jeg til han på fb men ikke noe svar. prøvde å ringe han men tok ikke tlf. No i kveld så ble jeg lei av å vente på livstegn så jeg dro meg en tur hjem til han. Han var da ikke hjemme men jeg satt i bilen og ventet litt for å se om han kom hjem. På en plass hvor han ikke så meg da...hehe. Og ikke lenge etter kom han kjørende hjem. Ventet ei lita stund før jeg ringte på døra hans. virka litt overrasket når han så meg men fikk både komme inn og fikk kaffe. Snakka litt om løst og fast før jeg spurte han om hvorfor han ikke hadde svart meg. Og fikk jo det svaret jeg hadde ventet da. Han hadde ikke de rette følelsene for meg og da var det ikke rettferdig overfor hverken meg eller ongene at vi var sammen. Ser den jeg oxo da. Han hadde prøvd å finne de rette følelsene men de var ikke sterke nok til å bygge en fremtid på sa han så best å gjøre det slutt no, mente han. Jeg har jo egentlig merka det på han at det har vært noe som ikke helt stemte så det var ikke noen stor bombe det han sa da.

Er veldig glad no for at jeg tok turen til han i kveld og fikk noen svar på det jeg lurte på men kanskje egentlig innerst inne visste svarene på selv. Er selvfølgelig trist og lei meg men skal nok bra å komme over han vil jeg tru... håper jeg. Slipper ihvertfall å gå å\ gruble og tenke på det lenger, kan heller se tilbake på gode minner, selv om det er litt sårt da å tenke på hvordan det kunna ha blitt.. men shit happends.. livet går videre!!!

Var jo redd for at han var en den feige sorten mannfolk som istedenfor å ta den praten her så heller velger de å kutte all kontakt. Har vært borti den sorten før og det er ikke noe moro å sitte der med tusen spørsmål som du aldri hadde fått svar på. Han sa at han hadde tenkt å ringe meg i morra for å be om en prat men det får jeg jo aldri vite om han virkelig hadde gjort da for jeg kom jo han i forkjøpet... Sa til at jeg var redd for at han var av den feige sorten men det kunna han aldri i verden ha gjort sa han. Jeg fortjente såpass at han hadde kommet til å ta konntakt å sagt hvor landet lå. Men det får jeg jo som sagt aldri vite om han virkelig hadde vært da.

Så selv om det er litt sårt akkurat no så går liver videre og jeg er en erfaring rikere.

Gjest navnelapp
Skrevet

Då vart resultatet som forventa, altså. Trist for deg, det er nærliggande å føle det som eit "bortkasta" halvår. Men kvifor skal det vere nødvendig å hoppe på magen på dei for å få dei til å innrømme at kjenslene ikkje er som dei skal vere? Det forstår ikkje eg. Kor vanskeleg kan det vere å løfte røret eller sende ein mail og seie korleis landet ligg? Mystisk.

Skrevet

Ja, snodig at voksne menn må presses til å si det som det er.

Bedre å gjøre kort prosess enn å la dama gå og håpe og pines, men det tenker de visst ikke på nei.

Var jo redd for at han var en den feige sorten mannfolk som istedenfor å ta den praten her så heller velger de å kutte all kontakt. Har vært borti den sorten før og det er ikke noe moro å sitte der med tusen spørsmål som du aldri hadde fått svar på. Han sa at han hadde tenkt å ringe meg i morra for å be om en prat men det får jeg jo aldri vite om han virkelig hadde gjort da for jeg kom jo han i forkjøpet... Sa til at jeg var redd for at han var av den feige sorten men det kunna han aldri i verden ha gjort sa han. Jeg fortjente såpass at han hadde kommet til å ta konntakt å sagt hvor landet lå. Men det får jeg jo som sagt aldri vite om han virkelig hadde vært da.

Men han var jo den feige sorten, selv om han ikke innrømmer det engang. Hvis ikke du hadde tatt den turen til han, så hadde han aldri tatt kontakt for "å gjøre det slutt". Trust me.

Han som bare forduftet for meg skrev til meg at jeg måtte ikke tro han bare forsvant uten å gi lyd fra seg, ånei, den typen var ikke han. Tre uker etter - borte, uten en lyd. Så han var jo den typen.

Det positive er jo at du kan putte han i glemmeboksen med én gang, i stedet for å gå og lure, selv om det er kjipt uansett.

Vi får ønske bedre lykke neste gang!

Skrevet

Uff, dette er ikke moro. Det er akkurat som jeg skulle skrevet innlegget selv! Bare at jeg er 25 år og har ikke barn.

Du er heldig som fikk pratet med han, selvom du måtte presse det ut av han!

Jeg sitter igjen her som et spørsmålstegn etter at han jeg har drevet med i 4 måneder og nesten blitt kjæreste med plutselig ikke gir lyd fra seg. Det siste han skrev til meg da jeg skrev jeg ville prate var : Jeg er opptatt nå. Snakkes senere. Unngår ingen jeg.

Dette er halvannen uke siden. Jeg prøvde å ringe han på fredag, men han svarte ikke. Utrolig feigt!!

Han var også av den typen som sa at han aaaaldri ville gjort noe sånt, han var så ærlig og åpen og kom ALDRI til å såre meg uansett! Og nå sitter jeg her og har mange spørsmål jeg gjerne skulle hatt svar på, men det virker som jeg aldri vil få de... Har lyst til å oppsøke han, men siden han bor flere mil unna der jeg er fra så kan jo det bare virke psyko.. Men jeg har SÅ lyst. Har gitt han så mye. Helt utrolig at mannfolk kan være så feige. Unner ingen å oppleve det :(

Det finnes bedre mannfolk der ute enn disse typene, man får bare ikke gi opp helt eller miste all tillit til menn... Selvom jeg tror det er for sent for min del, hehe.

:klemmer:

Skrevet

Ts her.

en liten videre oppdatering for de interesserte...

For en forbanna drittsekk av en fyr altså. Er det så vanskelig å være ærlig da?

Når jeg dro hjem til han her om dagen for å kreve svar så spurte jeg han om det var noen andre inn i bildet, om det var derfor han var blitt så rar i det siste. Nei det var det ikke sa han. Han hadde vært alene i 5 år no og trivdes egentlig med det.

Han var en snartur innom meg i kveld fordi han hadde lovet sønnen min at han skulle få noe av han på et tidligere tidspunkt og som jeg sa til han at han burde holde det han hadde lovt overfor han. Han var smilende og blid som vanlig han, fikk klem før han dro herfra igjen.

Men så snart han kom hjem fra meg så begynte det å hagle ut ting på veggen hans på fb. Da la han ut drøssevis med hugs og diverse andre ting han hadde fått fra ei dame og skrev at han savna henne som takk.Hæ??? liksom... og så kom det en nattaklem fra "sotrypa di" som det stod.

Og plutselig kom det på veggen at .... var i et "åpent forhold" Enda mere hæ????? og det tre dager etter at han dumpa meg liksom...

og han som bedyret at det ikke var noen andre!! Jommen sa jeg smør!!! Virker som han ville vente til han hadde vært til meg no ikveld før han offentligegjorde noe på fb av den grunn at han skulle slippe ubehagelige spørsmål fra meg. Og det hadde det jammen blitt om han hadde offetnliggjort det der før han kom til meg ja... eller kanskje han ikke hadde turt å komme da..hehe

Har så innmari lyst til å skrive ett eller anna på veggen hans eller noe... klem i han at han flyr til den en blomsten før han er ferdig med den andre eller noe sånt... så alle, inkludert hun nye, ser det. Er jo ikke sikkert at hun nye vet om meg.

Så det som irritere meg aller mest er at det ikke går an å se meg i øynene og være ærlig. Hadde vært bedre det enn å lese det på fb tre dager etter. Ble først veldig skuffa men no er jeg bare forbanna!!!

Nei faen meg ta altså... feige,voksne mannfolk!!!!!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...