Gjest AnonymBruker Skrevet 22. mai 2010 #1 Skrevet 22. mai 2010 Hei. Jeg er 21 år, student og kjøpte nå nettopp min 1. leilighet. Den har separat kjøkken og disponibelt rom (oppfyller ikke krav til soverom) og overraskende nok en ganske stor stue til å være så liten. Jeg er i det hele tatt veldig fornøyd med rominndelingen/utnyttelse av plassen. Kjøkkenet: Ca 10 kvadrat Disponibelt rom: Ca 5 kvadrat Stue: Ca 12 kvadrat Grei entre (rundt 4-5 kvadrat) Og bad: ca 4 kvadrat (dette er lite!) Jeg har en del ideer, men vil gjerne ha innspill fra andre til hvordan dette kan innredes så bra som mulig.
Cand alt Skrevet 22. mai 2010 #2 Skrevet 22. mai 2010 Hvis du bor i oslo så bør du ta deg en tur innom IKEA, masse gode råd der. Evt. bestill en katalog hvis du bor langt unna en IKEAbutikk.
addict Skrevet 22. mai 2010 #3 Skrevet 22. mai 2010 Veldig vanskelig å innrede uten planløsningen. Men er 4 kvadrat så lite da? Vi flytter i leilighet med bad på 4 kvadrat nå, og det er da stort nok det vil jeg tro.. Men dusjen er sånn hjørnedusj av typen den man kan lukke inn mot veggen holdt jeg på å si, og det er eget innhuk til vaskemaskinen.
Gjest AnonymBruker Skrevet 22. mai 2010 #4 Skrevet 22. mai 2010 Veldig vanskelig å innrede uten planløsningen. Men er 4 kvadrat så lite da? Vi flytter i leilighet med bad på 4 kvadrat nå, og det er da stort nok det vil jeg tro.. Men dusjen er sånn hjørnedusj av typen den man kan lukke inn mot veggen holdt jeg på å si, og det er eget innhuk til vaskemaskinen. Nei, det er kanskje ikke så lite, men det er ikke opplegg til vaskemaskin der, må ha den på kjøkkenet. I tillegg tar dusjhjørnet litt stor plass. Er sikkert bare jeg som er vant til stor plass hjemmefra. Jeg har sett mye på hyller fra IKEA. Jeg tenker at det er greit å unngå høydehyller (mange sånne får det til å se mindre ut), og ha noen enkle møbler. Vil gjerne at leiligheten skal se så stor ut som mulig. Noen som vet om et sted man kan finne søte små kjøkkenbord? Eller et fint, lite glassbord?
addict Skrevet 22. mai 2010 #5 Skrevet 22. mai 2010 IKEA har et veeldig greit kjøkkenbord til leiligheter med liten plass, som du bare legger ned når du ikke bruker det! De har egen kategori som heter "spise på liten plass". Vil tro noen av løsningene kunne sett fine ut med et strøk hvitmaling feks? http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/20104718 Dette kan du slå opp på begge sider, og legge ned begge sidene når du ikke bruker det, samt at det er oppbevaring på midten.
Gjest AnonymBruker Skrevet 22. mai 2010 #6 Skrevet 22. mai 2010 IKEA har et veeldig greit kjøkkenbord til leiligheter med liten plass, som du bare legger ned når du ikke bruker det! De har egen kategori som heter "spise på liten plass". Vil tro noen av løsningene kunne sett fine ut med et strøk hvitmaling feks? http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/20104718 Dette kan du slå opp på begge sider, og legge ned begge sidene når du ikke bruker det, samt at det er oppbevaring på midten. Jeg vil ha et skikkelig bord med fire stoler (god plass til det). Den kombinerte bord/pultløsningen så kul ut, da. Skjønner at jeg bør saumfare IKEA for det det er verdt.
Gjest Ciara* Skrevet 22. mai 2010 #7 Skrevet 22. mai 2010 Jeg lurer på om det finnes noen prisbegrensninger? Hvis ikke, er det jo mange interiørbutikker som har utrolig søte kommoder o.l! Bruk litt tid på å surfe på nettet, så finner du nok noen tips. Et av mine beste råd er å kjøpe en treseter (sofa) med puff til, gjerne en puff som man kan legge ting ned i. Da får du raskt 2 sitteplasser uten å ta opp for mye rom! Ellers har eksempelvis IKEA mange lite finere hyller hvis du ser etter det. Denne for eksempel: http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/S79856274 Har selv lys leilighet, men har bestemt meg for å unngå hvitt møblement (iallfall hvitt bord etc.) fordi jeg synes disse ser veldig billige ut. Jeg har funnet mye fint på Bohus og Skeidar, for eksempel. Litt dyrere enn IKEA, men det er det verdt, hvis du skal bo der selv. Har du vurdert å ha et langt speil i entreen, for eksempel? Speil får rom til å se større ut. Selv leser jeg interiørblader som bare det. Selv om mange av reportasjene er myntet på større leiligheter, er det utrolig hvor mange små triks man kan snappe opp. Jeg har også et ganske lite bad, større enn ditt, men likevel lite, etter min mening. Jeg har kjøpt noen fine plastikkgreier i lilla som jeg kan ha strikk etc.i, og henge opp på veggen. Det ser ganske kult ut, egentlig. Med matchende håndklær, såpebeholdere, søppelbøtte etc., kan det se ganske innbydende ut. Et annet tips er å ikke ha et stort teppe på gulvet. Ha heller en litt større håndduk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå