Gå til innhold

Bofelleskap, kjæreste har så og si flyttet inn...

Anbefalte innlegg

Gjest GirlDreamer
Skrevet

Jeg bor i et jentebofelleskap, hvor vi er tre jenter, og det er moren til hun ene som eier leiligheten. Nå har datteren til utleier fått seg kjæreste som så og si har flyttet inn, og de er her HELE tiden. Datteren, som er den som har skrevet husreglene, spesifiserte i reglene når jeg flytta inn at vi ikke fikk ha overnattingsbesøk mer enn 4-5 dager i måneden. Kjæresten hennes har overnattet mye mer enn det for å si det sånn, og hun har ikke spurt oss andre om det er greit en gang. Kjæresten bidrar til å øke fellesutgifter siden han dusjer her og trenger noe å spise med som må vaskes opp osv. Jeg har fått intrykk av at hun ikke har fortalt moren sin om kjæresten, aner ikke hvorfor.

Poenget mitt er at jeg synes dette er veldig ubehagelig, og jeg aner ikke hvordan jeg skal ta det opp med henne. Jeg er også veldig konfliktsky, så vil helst ikke si noen ting. Men synes dere at det er dumt hvis jeg tar opp dette med moren, siden hun er utleier? Jeg synes jo at så lenge kjæresten er her, så burde jeg betale mindre husleie og mindre strøm... Er faktisk veldig fristet til å si at jeg betaler 1/4 av husleien og strømmen på neste regning siden vi praktisk talt er 4 her nå...

Råd og tips taes godt imot!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prat med personen det gjelder. Funker ikke det, prater du med moren.

Skrevet

Ta det først opp med datteren. Si at hun også må følge de regelene dere har. Og ja, dersom han er der så mye, så burde han bidra. Du skal ikke måtte betale for at han dusjer osv.

Skrevet

Dette er et velkjent fenomen som kan ødelegge et hver bofellesskap. Dette vet jeg av egen erfaring. Snakk med jenta, før dere blir griseuvenner. Jeg gjorde ikke det, vi bare gikk og irriterte oss hele tida, men så hadde min bofelle kjæresten der hele tida og de lå og velta seg i sofaen hele kvelden.. Ble til at vi to andre satt på rommene våre eller var ute, og til slutt ble hele fellesskapet oppløst...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...