Gå til innhold

Korttidsbarnehage?

Anbefalte innlegg

Gjest Maja :)
Skrevet

Aldri hørt om en korttidsbarnehage før i går - hva er spesielt med en slik barnehage? ;)

Videoannonse
Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

jeg gikk i korttidsbarnehage ett eller to år (husker ikke helt) før jeg begynte på skolen. Før det gikk jeg i parken noen timer på formiddagen. korttidsbarnehage vil si at du ikke er der lenge, slik i vanligbarnehage hvor du er fra du er liten til du begynner på skolen. (tror jeg)

Skrevet

Korttidsbarnehagen vil si at den kun har oppe en begrenset tid på dagen og kanskje ikke hver dag heller. Jeg gikk i korttidsbarnehage de to siste årene før jeg begynnte på skolen. Var der 10 til 2 Tirsdag og Torsdag. Slike barnehager var nok mer vanlig før, nå er de fleste barnehager åpne hele dagen.

Gjest Helena
Skrevet

Vet ikke om det er noen korttidsbarnehager igjen nå. Det er/var en vanlig barnehage som har litt kortere åpningstid. Jeg kjente til et par slike; den ene var åpen daglig fra kl. 9.00 til kl 15.00 og den andre hadde åpningstid daglig fra kl 8.00 til kl 14.30. Begge disse barnehagene er nå nedlagt. Begge barnehagene hadde pedagisk opplegg og førskolelærere. Den ene var kommunal og den andre var privat.

Jeg tror det fantes en del slike med kortere åpningstid før (på 90 tallet og tidligere) da ikke alle barn hadde behov for fulldagsbarnehage fordi mødrene var mye lenger hjemme eller flere jobbet deltid.

Det var også flere barneparker, med åpningstid fra 10 til 2, og disse var et tilbud til barna så de fikk leke med andre barn noen timer pr dag. Barneparkene hadde ikke/ eller måtte ikke ha pedagogisk opplegg.

Jeg har brukt begge deler til mine barn og har også jobbet i kortdagsbarnehage.

Skrevet

Kan jo legge til at i barnehagen jeg gikk var det også en avdeling med vanlige åpningstider. Så det var 2 avdelinger. En for oss som bare var der litt og en for de andre barna som hadde behov for å være der hele dagen. Barnehagen eksisterer som "vanlig" barnehage i dag.

Skrevet

Vår nærmeste bhg gikk over fra å være korttidsbhg til å vanlige åpningstider for kun få år (et par) siden. De hadde åpent fra 9-15. Nå har de utvidet og har åpent fra 7-17.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...