Gjest Arlequin Skrevet 22. mai 2010 #1 Skrevet 22. mai 2010 Jeg har vært i et avstandsforhold med en gutt fra et annet europeisk land i nesten 3 år nå (9 måneder bodde vi sammen i kollektiv i landet hans, resten fra hverandre). Vi har snakket om at han skal flytte sammen med meg her i Norge til høsten, men nå begynner jeg å tvile.. Jeg er bare 21 år og kjenner at jeg ikke er klar for å binde meg på den måten enda, men samtidig kjennes avstanden mer og mer tyngende og jeg vet ikke om jeg klarer det lenger. Så det blir jo er fryktelig dilemma(!) Er det noen løsning på dette, eller er det bedre å gå fra hverandre? Jeg vet at han vil blir kjempe såret om jeg går fra han, men samtidig klarer jeg ikke tanken på å leve ut ungdomsårene mine i et usikkert avstandsforhold der jeg ikke aner når vi eventuelt kan være sammen! Er det noen som har liknende erfaringer eller bare har noen gode råd?
Gjest Sandbekken Skrevet 22. mai 2010 #2 Skrevet 22. mai 2010 Hva om han flytter til norge og bor i egen leilighet? Dere trenger ikke flytte sammen selv om han kommer til norge Du bør være veldig sikker på forholdet før dere flytter sammen, alt blir anderledes og mer seriøst når dere tar det steget.
Gjest Arlequin Skrevet 22. mai 2010 #3 Skrevet 22. mai 2010 Hva om han flytter til norge og bor i egen leilighet? Dere trenger ikke flytte sammen selv om han kommer til norge Du bør være veldig sikker på forholdet før dere flytter sammen, alt blir anderledes og mer seriøst når dere tar det steget. Takk for svar Jeg har tenkt tanken, men om han hadde gjort det ville det bare vært for min skyld, for han har jo ingen venner eller tilknytning her. Da ville jeg følt et like stort press som om han bodde sammen med meg. Så enten må han flytte sammen med meg(men det er jeg ikke klar for), eller så blir han der han har jobb og venner, men da blir det jo avstand på ubestemt tid..
leirbål Skrevet 22. mai 2010 #4 Skrevet 22. mai 2010 Når du er så usikker ville jeg utsatt det på ubestemt tid som du sier. Hvis han kommer hit, og du finner ut at det ikke er riktig blir det enda verre å si ifra. Si det nå før han ordner alt det praktiske i forbindels emed flyttingen.
Gjest AnonymBruker Skrevet 22. mai 2010 #5 Skrevet 22. mai 2010 Dette må du få klarert ganske raskt. Jeg bodde selv i Norge og var sammen med en fra et annet europeisk land, og jeg flyttet til hans land kun for å være sammen med han. Om han hadde kommet med slike tanker som du har et par mnd etter at jeg hadde kommet dit hadde jeg vært skuffa. Ville heller visst om dette før jeg faktisk FLYTTET.
Gjest Arlequin Skrevet 23. mai 2010 #6 Skrevet 23. mai 2010 Dere har helt rett, jeg ser han nå snart, så jeg får snakke med han da. Men om han da ikke kommer er det fortsatt et dilemma, for hvor lenge skal man holde liv i et avstandsforhold man ikke ser enden på?
Gjest brutal_mann Skrevet 23. mai 2010 #7 Skrevet 23. mai 2010 Ca en dag. Heer synes det som om det er lite vilje fra motparten for å endre situasjonen. Slik sett er ingen man verdt å vente på. Enten så vil en, eller så vil en ikke.
Gjest Sandbekken Skrevet 23. mai 2010 #8 Skrevet 23. mai 2010 Da mener jeg du bør gjøre det slutt. Du er 21 år og har sikkert ikke blitt helt ferdig med alle tingene du vil gjøre som singel. Og ikke tenk Negativt, det finnes en der ute som er perfekt for deg, det gjelder bare å finne ham <3 (vi er like gamle foresten, så det er litt rart å skrive akkurat dette )
ninuska_ Skrevet 23. mai 2010 #9 Skrevet 23. mai 2010 (endret) Dere har helt rett, jeg ser han nå snart, så jeg får snakke med han da. Men om han da ikke kommer er det fortsatt et dilemma, for hvor lenge skal man holde liv i et avstandsforhold man ikke ser enden på? Det spørs på dine følelser for han - og hvis du er usikker, kan det kanskje være greit å ikke gå videre med det? Endret 18. desember 2015 av ninuska_
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå