Gå til innhold

Vil ha eksen tilbake

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg slo opp med eksen for ca 3 måneder siden han ikke satte pris på meg, satte meg i siste rekke, ville heller se tv eller spille eller noe sånn i stede for å være med meg. Han var lat, lite sosial, hadde ikke jobb, søkte heller ikke etter jobb, jeg prøvde å hjelpe ham med å søke jobb, men han skulle alltid gjøre det senere. Nå etter at jeg slo opp har han forandret seg helt, fått jobb, blitt mye mer sosial, han har blitt et helt nytt menneske.

Og jeg savner han, men jeg lurer på om det var jeg som holdt ham tilbake. Og om jeg skal fortelle ham at jeg savner han, eller la ham gå?

Videoannonse
Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Det er ingen her som kan uttale seg skråsikkert om hva du burde gjøre og hvorfor han forandret seg slik.

Men jeg lurer på om du kanskje kan ha mast litt vel mye? Noen kvinner forventer at kjæresten skal være sammen med dem hele tiden, og lar ham ikke få noen timers pusterom foran tv/dataskjermen. Maser man da blir vel gubben bare enda mer innesluttet, og det er kanskje det som har skjedd her?

Jeg har vært i din kjærestes situasjon; jeg var arbeidsledig og tilbrakte mye tid med dataspill. Ikke fordi jeg ikke ville jobbe, men fordi jeg ikke fikk jobb.

Det verste jeg visste var når folk ringte og maste på meg om at jeg kan søke på den-og-den jobben, for den hadde de sett på NAV eller finn.no.

I de aller fleste tilfellene hadde jeg allerede sett den, og enten forkastet den eller søkt på den. Men for meg er det et nederlag å skulle fortelle til alle og enhver at "ja, jeg søkte men jeg fikk den ikke" så jeg ble mislikte når familiemedlemmer ringer meg kun for å misjonere om en jobb de har sett på nettet. Jeg har jobb nå, og det er en jobb jeg klarte å skaffe meg helt uten innblanding fra velmenende masekopper. Kanskje din ex følte det på samme måten?

Gjest AnonymBruker
Skrevet

takk for svar:)

jeg kan ha mast, men jeg tror ikke jeg gjorde det for mye. Var mest når han hadde spilt hele dagen og når jeg kommer bort skulle han bare spille en time til, som fort ble til flere. Men ja jeg kan ha vert litt irriterende å ha med å gjøre da.

Med jobbsøknader, jeg fant ingen stillinger han kunne søke på men spurte om jeg skulle være med å se etter eller å skrive søknader meg ham.

Skrevet

Har du snakket med han etter bruddet? Vet du hva han tenker om forholdet deres?

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hehe ja tida flyr når man sitter og spiller, det VET jeg :sjenert:

Jeg skulle ønske kjæresten min likte å spille dataspill sammen med meg; han er mer en friluftstype som trives ute i frisk luft, og som liker sport. Jeg har kanskje fått meg jobb, men uvanen med dataspill tviholder jeg på :ler:

Å spille i timevis når kjæresten er på besøk er respektløst, jeg avstår fra spilling når kjæresten min er hos meg. Men om du var hos ham ofte kan det jo være han begynte å ta deg for gitt?

Det kan jo godt være han har søkt på jobber i øst og vest og fått avslag på alle sammen, slik som jeg skrev jeg hadde gjort i en periode. Selv om du bare tilbyr deg å hjelpe med å skrive søknad vil da det kanskje for ham føles som et nederlag, slik ville det i hvert fall ha føles for meg. Så for alle andre virket jeg sikkert ut som en latstokk som spilte data hele dagen og levde godt med et sugerør ned i NAVs dagpengebeholdning.

Ikke er det særlig morsomt å være sosial når man er arbeidsledig heller. Man har lite penger, og alle vil jo spørre hvordan det går med søkingen, og følge opp med gode råd man har hørt ørten ganger før. :sukk:

Du kan jo sende ham en melding og spørre om han har lyst til å finne på noe? Og hvis han ønsker det, så kan du fortelle at du savner ham?

Lykke til :)

Gjest moe999
Skrevet (endret)

--

Endret av moe999
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Venter du for lenge så kan det bli for sent.

er redd det er for sent, så på facebook siden hans å der var det ei jente som hadde skrevet at hun gledet seg til i kveld. Kan jeg sende melding for det? vente et par dager kanskje?

Gjest moe999
Skrevet (endret)

-

Endret av moe999
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Vanskelig å svare på. Jeg personlig hadde nok sendt en melding. Men om det hadde vært positivt eller negativt å distrahere en potensiell date har jeg ikke noe godt svar på.

Det kan slå positivt ut hvis han savner deg, men kan slå negativt ut hvis han tenker at "nå er hun plutselig interressert, når jeg har en date". Hvis han har en date i det hele tatt.

Dessverre er det ikke noe fasitsvar på spørsmålet ditt. Folk reagerer forskjellig utifra hva følelser de sitter inne med.

Følg magefølelsen. Du kjenner han bedre enn oss forumbrukere.

tror jeg venter med den meldingen til i morgen, tror han hadde tatt det negativt ja, vis han skal på date.

tusen takk for hjelpen dere:)

Gjest moe999
Skrevet (endret)

-

Endret av moe999
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Lykke til. Håper det ordner seg for deg.

takk, jeg og

vi har snakket litt sammen di siste ukene på facebook, men de siste dagene er det bare jeg som har tatt kontakt, og jeg bestemte meg i går at jeg heller skal fortelle ham at jeg savner han når han tar kontakt.

er bare redd han ikke gjør det...

Skrevet

“I make mistakes, I am out of control and at times hard to handle. But if you can’t handle me at my worst, then you sure as hell don’t deserve me at my best.”

Gjest AnonymBruker
Skrevet

“I make mistakes, I am out of control and at times hard to handle. But if you can’t handle me at my worst, then you sure as hell don’t deserve me at my best.”

mener du at jeg ikke fortjener ham?

Gjest moe999
Skrevet (endret)

--

Endret av moe999
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Det sitatet blir for generelt.

Det er som regel to sider av en sak. Om du fortjener ham eller ikke, er opp til deg og eksen din å avgjøre. Ikke venner , venninner eller familie.

Unntaket er selvfølgelig hvis det er noe alvorlig som får alarmklokkene til å gå hos dine eller hans nærmeste.

tusen takk, drar meg alltid opp du:)

han tok kontakt i dag, så han bruke ikke så lang tid heldigvis:)

jeg sa at jeg savnet han, skal spør om han vil møte meg i morgen kanskje:)

• 2 uker senere...
Skrevet

Hvordan har det gått ordnet det seg for dere eller?? :) Åssen vet du at han har forandret seg, hatt mye kontakt etterpå??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...