Gå til innhold

E-mail fra stasjonær Pv over til laptop

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg har online email på min stasjonære Pc. Imidertid begynner denne Pc'n å se sine beste dager. Hvordan få emailen over til laptopen? Har online adressen, men ikke det gamle passordet. Har nå fått nytt passord via sms, men nytter ikke bare å legge dette inn på laptopen. Må det også legges inn på den stasjonære Pc'n? Og hvordan gjør jeg i så fall dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du *nettopp* fått det nye passordet? Mener det kan ta en time eller noe sånt før endringen er fullstendig gjennomført i alle systemer.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Har du *nettopp* fått det nye passordet? Mener det kan ta en time eller noe sånt før endringen er fullstendig gjennomført i alle systemer.

Takk for svaret. Du hadde rett. Nå får jeg sendt e-mail, men hvordan motta e-mail? Prøvd å sende fra min stasjonære, men mottar ikke denne på laptopen. Kanskje dette ikke går?

Skrevet

Du prøver å sende og motta på samme adresse? Den blir ikke bare umiddelbart hentet inn på maskinen du prøver å sende fra?

Du skal gjerne legge inn ulike servere på utgående og inngående. Får du noen feilmeldinger, eller er det bare fravær av mail?

Skrevet

Du prøver å sende og motta på samme adresse? Den blir ikke bare umiddelbart hentet inn på maskinen du prøver å sende fra?

Du skal gjerne legge inn ulike servere på utgående og inngående. Får du noen feilmeldinger, eller er det bare fravær av mail?

Du spør så vanskelig. Hvordan legge inn ulike servere på utgående og inngående? Jeg er helt grønn på området. Du må se meg som nybegynner

Skrevet

Prøver du å sende til samme mailadresse som du sender fra? F.eks. at du sender fra [email protected] til [email protected]

Da er det godt mulig at den stasjonære du sender fra henter inn mailen selv, før den bærbare rekker å hente den. Når den først er hentet på den ene maskinen vil den vanligvis ikke være mulig å hente på den andre. Om den blir hentet av avsendermaskinen vil du se at den havner i innboksen ser.

Hvilket mailprogram har du? Outlook Express? Telenor sier dette om inngående/utgående:

"Dersom du skal sette opp e-postprogrammet ditt for Telenors e-postservere skriver du pop.online.no i feltet Server for innkommende e-post (POP3). I feltet Server for utgående e-post (SMTP) skriver du smtp.online.no"

Skrevet

Prøver du å sende til samme mailadresse som du sender fra? F.eks. at du sender fra [email protected] til [email protected]

Da er det godt mulig at den stasjonære du sender fra henter inn mailen selv, før den bærbare rekker å hente den. Når den først er hentet på den ene maskinen vil den vanligvis ikke være mulig å hente på den andre. Om den blir hentet av avsendermaskinen vil du se at den havner i innboksen ser.

Hvilket mailprogram har du? Outlook Express? Telenor sier dette om inngående/utgående:

"Dersom du skal sette opp e-postprogrammet ditt for Telenors e-postservere skriver du pop.online.no i feltet Server for innkommende e-post (POP3). I feltet Server for utgående e-post (SMTP) skriver du smtp.online.no"

Takk for hjelp. Alt fungerer faktisk. Tok bare litt tid før meldinga fra stasjonær til laptop kom. Nå ser det ut som alt fungerer. Så nå kan "gamlingen" få sove i fred om den bestemmer seg for det. Har vært en trofast følgesvenn over flere år.

Det neste blir å få skriveren over til laptopen. Huff.. Det får bli neste kapittel. God natt :klemmer:

Skrevet

Det neste blir å få skriveren over til laptopen. Huff.. Det får bli neste kapittel. God natt :klemmer:

I'll be waiting :) God natt ja

Skrevet

Som teknisk slask, får jeg alltid fnatt av måten folk ordlegger seg på og snakker tvetydig.

At du har "online email" kan bety at du bruker webmail, dvs at du logger deg inn via http i nettleseren i stedet for pop/imap-basert tilkobling med spesiell mailsoftware som Thunderbird, Opera mail eller til nød Outlook Express hvor da mailen faktisk/fysisk blir lagra på din egen pc.

Med webmail så ligger jo mailen på en eller annen server - gjerne hos yahoo, gmail eller hotmail (til evig tid tror man... Gled dere til dette begynner å koste penger sånn at Yahoo, Google og Microsoft kan bli enda rikere.

Det med "online email" oppklarer du forsåvidt selv når du i neste setning skriver "online adresse". Da skjønner vi at du har Telenor som nettleverandør.

Men det forklarer ikke om du skal laste ned mailen eller bare ha tilgang til webmailen.

Alle kverulanter vil forresten spørre om du har Linux, Windows eller OSX osv. selv om de naturligvis skjønner at alle som spør på denne måten har Windows. Du sier jo at du har pc...

Tilgang til webmail gjennom nettleser krever kun to ting (brukernavn og passord, og tydeligvis sms-bekreftelse for å få dette i gang). Nedlasting av mail med mailsoftware krever oppsett av inngående og utgående mailserver i tillegg. Husk bare at utgående mailserver er den som ISP'en tilbyr, men det er vel gitt i dette tilfellet.

Det er forresten morsomt når folk får ny pc og for å være på den sikre siden så tar de backup av snarveien/ikonet som peker til nettadressen. Var nylig borti ei dame som hadde kopiert ikonet over til eksterdisken. Ikonet inneholdt 'yahoo.com'.

Også har vi "få skriveren over til laptopen".

Det første jeg tenker på er da å 'installere skriveren/driveren på laptopen', men vi vet jo ikke om du har tenkt å koble skriveren direkte til maskinen eller om den er nettverkstilkobla og da gjerne trådløst.

Jeg gjetter på det første, men gjetting i blinde er ikke min sport. Det er litt for mange muligheter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...