Gjest Ellisiv Skrevet 20. september 2003 #1 Skrevet 20. september 2003 Jeg har bestilt en del ganger både fra lookfantastic og strawberrynet. Har merket meg at pakkene fra strawberrynet tar mye lenger tid, og som oftest har de et klistermerke med "åpnet for toll" klistret utenpå. Derfor bestiller jeg alltid til under 200 kr derfra. Som regel går det 10-15 dager fra jeg bestiller til jeg får pakken. Pakkene fra lookfantastic derimot, har jeg aldri opplevd at blir stoppet. Derfra bestiller jeg for over 200 kr per pakke, den kommer uansett etter 3 dager. Er veldig glad for det. Er det fordi pakkene fra str.b.net er merket Hong Kong, og de fra lookfa. er fra England? Eller? Og hvorfor må jeg fremvise legitimasjon for å hente pakke fra Strawberrynet, men ikke fra Lookfantastic?
missfidget Skrevet 20. september 2003 #2 Skrevet 20. september 2003 For min del kan jeg si at når det gjelder posten så vet jeg ingenting. Jeg får en del pakker fra utelands og noen ganger (f. eks. juletid) så pleie de å toller alt mulig men vanligvis det meste slipper inn uten at jeg må betaler toll. Det er nok en ganske løye systemet! Tror dette tema har blitt tok opp tidligere ogg.
Gjest gjesta Skrevet 20. september 2003 #3 Skrevet 20. september 2003 Jeg har samme erfaring som deg Ellisiv: Strawberry net pakkene mine har jeg måtte fortolle (begge to..) men fra lookfantastic har jeg ikke måttet det. Og der har jeg bestilt mange ganger.
Fakse Skrevet 20. september 2003 #4 Skrevet 20. september 2003 Har bestillt noen ganger fra strawberrynet nå, både over og under tollgrensa. Alle pakkene som har hatt en verdi over tollgrensa har blitt skrevet ned av strawberrynet, og ingen av dem jeg har mottatt har blitt åpna. Stort sett får jeg pakkene etter kort tid, bestillte forrige søndag og hadde pakken på onsdag denne uka!
Gjest Anonymous Skrevet 20. september 2003 #5 Skrevet 20. september 2003 Og hvorfor må jeg fremvise legitimasjon for å hente pakke fra Strawberrynet, men ikke fra Lookfantastic? Pakkene fra Strawberrynet er rekommandert sending, altså må du vise legitimasjon. Pakkene fra Lookfantastic kommer som vanlig brevpost.
Ursula Skrevet 20. september 2003 #6 Skrevet 20. september 2003 Jeg har bestilt fra strawberrynet 3-4 ganger og har så langt aldri hatt problemer med toll. Strawberryne har alltid skrevet prisen ned, og pakken har aldri blitt åpna.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå