Gjest AnonymBruker Skrevet 22. mai 2010 #1 Skrevet 22. mai 2010 Har en Europeiske Reise forsikring og skal på reise til Afrika og Thailand i 2 uker. Står at den dekker "medical expenses og repatriation". Noen som vet mer i detalj om den så dekker: - Innsjekket bagasje som ikke kommer/blir forsinket - Tannlegebesøk ved akutt behov - Legebesøk/sykehusopphold ved akutt behov - Frastjålet Visa/Masterkort/kontanter Er det så andre tenkelige situasjoner en kan få bruk for denne forsikringen, i såfall hva? Noen erfaringer?
Gjest AnonymBruker Skrevet 22. mai 2010 #2 Skrevet 22. mai 2010 Den dekker vel ikke reiser utenfor Europa, siden det heter Europeiske?
Anglofil Skrevet 22. mai 2010 #3 Skrevet 22. mai 2010 (endret) Regner med at det er helårsforsikringen du har. Inn under denne forsikringen gjelder: * Avbestillingsforsikring som dekker avbestillingskostnader for inntil 40 000 kr pr. pers eller inntil 100 000 kr per familie. Sakset fra Europeiske: Forsikringen dekker det innbetalte beløp som ikke refunderes når en reise må avlyses av følgende grunner: akutt sykdom, ulykkesskade eller dødsfall som rammer deg selv, din eneste reiseledsager eller noen i din eller reiseledsagers nærmeste familie, eller når du ikke kan reise grunnet innbrudd, brann, m.m. i din bolig, forretning eller kontor. * Forsinkelser * Reisegodsforsikring som dekker tapt bagasje for inntil 30 000 kr per pers eller 60 000 kr for familie. * Reisesykeforsikring dekker utgifter i forbindelse med akutt sykdom/ulykkesskade/dødsfall. Her det en ubegrenset sum, og som det står videre; Forsikringen dekker også akutt tannsykdom eller ulykkesskade, avbrutt reise/tapte feriedager, tilkalling av familiemedlem, nødvendig sykeledsagelse, samt merutgifter grunnet akutt sykdom/ulykkesskade hos din eneste reiseledsager. Med andre ord: du trenger ikke å være redd om du blir syk i utlandet. Europeiske har også egne eurosentre som har godkjent mange tusen sykehus i hele verden, og man blir kun sendt på sykehus på de som er godkjent med god standard. * Ulykkesforsikring * Ansvarsforsikring * Rettshjelp * Veterinærutgifter for kjæledyr * Varighet - Forlengelse Europeiske reiseforsikring er en av de beste forsikringene du kan få, og jeg har denne selv. Min bestefar og bestemor var på ferie, der bestefar har forsikring gjennom Sparebank 1, mens bestemor har gjennom Europeiske. De ble begge syke og måtte på sykehus. De fleste reiseforsikringer krever at man betaler først og får tilbake penger i etterkant, altså at man må ha med alle kvitteringer hjem og gjøre opp etter ferien. Europeiske har ikke dette kravet, de betaler alt mens man er der nede, så man slipper å tenke på slikt mens man ligger der og er syk. Det endte faktisk med at Europeiske betalte sykehusoppholdet til bestefar, og fakturerte Sparebank1 i etterkant, for verken bestemor og bestefar hadde råd til å betale regningen der og da og få igjen pengene i etterkant. Bare for å ha sagt det, jeg har selv hatt forsikring gjennom Sparebank1, Vesta og Europeiske. Europeiske er desidert den jeg synes er best, dessuten føler jeg meg trygg på dem pga f.eks eurosentrene de har. Sakset fra Europeiske; De enkelte Euro-Centere har utviklet sitt eget lokale nettverk. Dette gir dem i tillegg til meget god kunnskap om det landet de "representerer", også kjennskap til øvrige land på kontinentet. Euro-Centeret fungerer derfor som Europeiskes og Euro-Alarms forlengede arm når reisende har blitt utsatt for alvorlig sykdom eller ulykke. Euro-Centeret hjelper også reisende ved mindre alvorlige hendelser. Refusjoner av regninger i forbindelse med legebesøk eller hvis din bagasje er stjålet. Ved tyveri av bagasje kan Euro-Centeret blant annet hjelpe til overfor de lokale myndigheter som skal orienteres, men om nødvendig også utbetale erstatningen "der-og-da". Dette er noe jeg synes er vanvittig bra, for det er ikke alltid bare-bare å orientere seg i et fremmed land hvor man kanskje ikke snakker språket. Og til anonym: selvsagt gjelder Europeiske reiseforsikring for hele verden. De har eurosentre over hele verden blant annet. Mvh Yvonne Endret 22. mai 2010 av Yvonne
Gjest AnonymBruker Skrevet 22. mai 2010 #4 Skrevet 22. mai 2010 Det er helårsforsikring. Takk til Yvonne!
Gjest SmallTalk Skrevet 23. mai 2010 #5 Skrevet 23. mai 2010 Jeg ville heller sjekket om om den gjelder i hele verden.
Anglofil Skrevet 23. mai 2010 #6 Skrevet 23. mai 2010 Jeg ville heller sjekket om om den gjelder i hele verden. Den gjelder hele verden. Sakset fra vilkårene; Forsikringen gjelder for reiser/leieforhold i hele verden. Den forsikrede reise/leieavtale må være betalt i Norden før utreisedato og må starte fra bostedsadresse i Norden. Mvh Yvonne
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå