Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann!

Har vært sammen med ei jente(93 mod. Jeg er 92) i omlag 3 månder. Dette er jo ikke lange tiden, men allerede har det dukket opp problemer..

Vi hadde en krangel for ca. 1 måned siden ang. hennes forhold til meg. Jeg la merke til at henne prøvde å skape mer "avstand" imellom oss, hun sendte færre meldinger, og hadekyss var jeg nå nødt til å spørre om.. Tok dette opp med henne og fikk bekreftet at henne hadde mistet følelsene for meg. Løsningen på dette ble vi enige om, og det vippet over mot en "pause".

Jeg var på dette tidspuktet veldig glad i jenten, og hver time uten å høre fra hun var et mareritt... Brukte tiden mest til tenking, og det gikk ikke lange stunden før jeg spekulerte på om dette bare var en feig måte å gjøre det slutt på.?! Følte på dette tidspuketet at jeg lå i saksen og ikke kom til å komme ut av dette på noen positiv måte.

Jeg ville ikke fortsette med pausen vi ble enige om (dette var kun tortur), men ville heller ikke gjøre det slutt med jenten, grunnet sterke følelser.

Jeg tok dette opp med henne og spurte om dette kun var en feig måte å slå opp på?! La også til at jeg ikke klarte å bli utsatt for pausen i flere dager, og vi endte med dette opp som "sammen igjen" (kun etter 3 dagers pause..).

Jeg var selvfølgelig glad for å få tilbake jenten, men selfølglig oppstår nye problemer...

Følelsene var nå på spor mer enn tidligere (hvertfall slik jeg oppfattet det), men hun tok fortsatt "avstand", og prioriterte veninner/venner fremfor meg. Lurer på om hun ikke tør å si at hun ikke har "fått tilbake følelsene", men holder det inn kun for å ikke såre meg..?

Jeg tok opp dette med henne etter ca. 1 uke, og fortalte at jeg trengte å bli prioritert mer enn jeg gjorde til den tiden (hun planlegget sin egen kalender uten meg i tankene, og følte jeg var nødt til å "booke" kvelder med hun flere dager i forveien).

Det har per d.d. gått 2 uker siden jeg ba henne prioritere oss mer, men uten resultater.. Tok derfor dette opp med hun i går, og hun bekreftet at henne ikke hadde fått tilbake følelsene sine. Vi ble da enige om enda en pause, som skulle være litt mer omfattende enn den forrige.

Lurer derfor på råd om hva jeg bør gjøre, vil ikke gjøre det slutt med jenten (har sterke følelser for henne, men jeg kan jo ikke tvinge henne til å like meg!?)

Ser egentlig på pausen som en åpen dør.. Og at jeg kun er en reserve dersom jenten oppfatter at "gresset ikke er grønnere på den andre siden"...?

Hjelp!!

Gutt (18)

Videoannonse
Annonse
Gjest I Grosny
Skrevet

Jeg synes du beskriver noe som ikke virker. Problemet er at jenta ikke har ett sterkt drag mot deg. Jeg tror hun synes det er lettvint å greit å få kos av deg, men ikke så spennende at hun løper til deg for egen maskin.

Hvis du prøver å få henne til deg oftere enn hun vil selv, så blir det en plikt i stedet for en glede. Altså "turnoff".

Jeg tror du skal bryte straks, fordi kjærlighetssorgen blir lettere enn hvis du lar det gå lenger.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg la merke til at henne prøvde å skape mer "avstand" imellom oss.

Henne?

Ja, gresset er som regel grønnere på den andre siden av gjerdet.

Skrevet

Noen tegn jeg bør se etter som kan tyde på at det det KAN gå den rette veien til slutt?

Var hos hun igår, og ble knust av å høre at hun foreslo den siste pausen. Skal ikke legge sjul på at jeg felte en tåre, og fikk et kyss av hun når det var på sitt verste. Spurte henne i ettertid om kysset var ment som trøst? Men fikk svaret at hun ville gi meg det fordi hun fortsatt var glad i meg, hun trengte bare "tid til å tenke"...

Trur jeg "henger på kroken" litt til, men vet ikke hvor jeg skal gi meg for å unngå det meste av kjærlighetssorgen.. Har et håp om at det kan går bra til slutt, hun har tatt kontakt med meg i det siste bare for å spørre om det går bra med meg og om jeg har fått noe søvn osv.

Dette er vell et tegn på at hun fortsatt bryr seg? (Hvertfall slik jeg tolker det)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Var hos hun igår

?

Lykke til!

Gjest Syringa_Lilac
Skrevet

Om ho allerede mistet følelsene etter under 2 mnd sammen med deg har eg vansker for å tru at de følelsene var særlig sterke til å begynne med. Og det lyder uansett dårlig for et forhold videre (då vil eg mest tru ho bare blir sammen med deg igjen fordi ho ikkje vil såre deg, pga måten du reagerer på når ho har valgt pause).

At ho spør hvordan det går med deg er jo tegn på at ho bryr seg om deg, men ikkje nødvendigvis på den måten du kanskje håper på...

Nei, bryt det av og kom deg videre i livet.

Skrevet

Noen tegn jeg bør se etter som kan tyde på at det det KAN gå den rette veien til slutt?

Var hos hun igår, og ble knust av å høre at hun foreslo den siste pausen. Skal ikke legge sjul på at jeg felte en tåre, og fikk et kyss av hun når det var på sitt verste. Spurte henne i ettertid om kysset var ment som trøst? Men fikk svaret at hun ville gi meg det fordi hun fortsatt var glad i meg, hun trengte bare "tid til å tenke"...

Trur jeg "henger på kroken" litt til, men vet ikke hvor jeg skal gi meg for å unngå det meste av kjærlighetssorgen.. Har et håp om at det kan går bra til slutt, hun har tatt kontakt med meg i det siste bare for å spørre om det går bra med meg og om jeg har fått noe søvn osv.

Dette er vell et tegn på at hun fortsatt bryr seg? (Hvertfall slik jeg tolker det)

Hun kan nok bry seg om deg, i den forstand at hun vil ditt beste og ønsker at du skal ha det bra. Men jeg synes helt ærlig at dette tilbakevendende behovet hennes for å få en "pause" i forholdet er et tegn på begynnelsen på en avslutning. Enten er man sammen eller så er man ikke sammen. Pauser innebærer desverre ofte at den som ønsker pausen, egentlig bare ønsker å helgardere seg. Jeg ønsker deg lykke til og håper at du vil møte en kvinne som ikke vil noe annet enn å være din!

Skrevet

Her skal jeg lære deg et triks du vil ha glede av resten av livet. Det kommer av den psykologiske greia vi alle har i hodet som sier at vi vil ha det vi ikke kan få.

Så lenge hun vet at du går å venter på henneså har hun all tid i verden på å gå frem og tilbake og gjøre som hun vil.Hun har makta og hun vet det godt. Hvem vil ha en tøffel?

Gjør dette, så garanterer jeg at du har henne tilbake; Si til henne at du har fått nok av vinglingen hennes, og at du ikke vet helt hva du føler for henne lenger, og at du ikke vil være sammen med henne. IKKE snakk om pause eller tenking, det er slutt!!

Ikke ta kontakt med henne etter det, og når hun kontakter deg (for det kommer hun til å gjøre etter en-to uker) så hør på henne, men ikke si at du elsker henne, savner henne, ikke noe som helst som forsikrer henne om at hun har deg. Da er det nemlig du som har makten. behovet for å bli elsket ligger i oss alle, og hvis du sier du ikke elsker henne lengre så vil hun prøve å få deg tilbake. Jeg vet dette høres risikabelt ut, men prøv, og hold ut selv om panikken slår inn når du ikke hører fra henne. Jeg vet hva jeg snakker om her. lykke til!

Skrevet

Slik jeg tolker det er hun ikkje tiltrukket av deg, men ser mer på deg som en venn. Når jentar sier de vil ha pause og tid til å tenke seg om betyr det som oftest at de er glad i deg, men de riktige "følelsene" er ikkje tilstede. Gresset er grønnere på den andre siden og dersom du gjør det slutt først vil det få mye større innvirkning på henne enn om hun styrer showet. Det er godt mulig hun innser at hun har tatt deg for gitt, men når et forhold har nådd dette stadiet og bare etter 3 måneder så er det etter mine erfaringer best å la henne gå...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...