Gå til innhold

Negativ test men gravid?

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 3 dager over tiden (bruker bestandig å gå mensen med 27 dagers mellomrom) Tok en test i dag, men den viste Ikke gravid.

Det jeg lurer på er om det er noen av dere som har opplevd å få positiv test lenge etter IKM? Eller er det slik at en test på dette tidspunktet er sikker?

Grunnen til at jeg lurer på dette er at jeg skal på fest i kveld, å lurer på om jeg må holde meg helt unna alkohol (blir vel så jeg gjør det alikevel, bare for sikkerhets skyld)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke om dette er noe særlig til hjelp, men jeg har iallefall begynt å stole på resultatet av testene, etter å ha blitt veeldig skuffet når TR har kommet to uker over tiden, og med negative tester (har da håpt at testene har vist feil)

Lykke til! :)

Skrevet

En test ved IKM er forsåvidt sikker, men det er avhengig av at du vet når du hadde EL. Den kan ha blitt forskjøvet, og da vil syklusen din bli lenger også.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 10 dager etter IKM selv og tok test 2 dager over IKM som viste negativ. Slutta på p-piller for et halvt år siden og har hatt helt stabil syklus på 33 dager siden jeg slutta. Kan det være så enkelt som at pillene bare klusser til nå først?

Jeg bruker PFC som nå spør etter mens hver eneste dag og mener jeg hadde eggløsning rundt 1.5. Så nå går jeg bare å venter til PFC'en blinker at jeg kanskje er gravid før jeg gidder å ta ny test.

Hørte noen sa at legen dems ba dem vente til rundt 2 uker over IKM med å ta ny test fordi for noen tar det såpass lang tid før HCG-nivået stiger. Andre steder har jeg lest at rundt IKM skal det være ganske sikkert. Ville anbefalt deg å bare vente og se hva som skjer :) Og en alkohol-fri kveld skader vel ikke?

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg testet negativt på de to første testene jeg tok. Fikk ført positiv test ca 10 dager etter IKM

Gjest AnonymBruker
Skrevet

TS her

Det ble en alkoholfri kveld i går, sånn bare for sikkerhetskyld..

Synes dette er veldig rart, for nå er mensen 4 dager forsinket, og jeg har bestandig hadt veldig stabil syklus. Er vel ikke annet å gjøre en å smøre seg med tolmodighet å ta en ny test i neste uke dersom mensen ikke har dukket opp før den tid.

Tusen takk for alle svar.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

TS her.

Takk og lov for at jeg ikke drakk i helgen :)

Sitter nemlig her med en test som viser et nydelig + tegn :) :) :)

må kjøpe noen digitale tester i morgen bare for å få en ny bekreftelse :)

men jeg er hoppende glad her, å håper at testen denne gangen er riktig :)

Skrevet

Åh, så gøy!!!:D Gratulerer!!!:) ..Det sies at en positiv test aldri er feil, så du kan nok begynne å glede deg!:):klemmer:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...