Gjest Aida Skrevet 22. mai 2010 #1 Skrevet 22. mai 2010 Jeg må bare lufte tankene mine her. Min samboer og jeg har vært sammen i over to år og har det veldig godt sammen. Men det er en ting som legger en demper på gleden min. Jeg har ingen familie her vi bor, det har han. Min familie bor ca fem timer unna oss. Siden vi alle er i jobb er det ikke alltid enkelt å bare reise en tur. En helg er litt kort tid, og det er vi begge enig i. Så vi har snakket sammen og det er bedre å reise når vi har fri en fredag eller en mandag,så får vi litt tid. Men dette skjer aldri. Nå er det fri på mandag, men her sitter vi hjemme..... Gang på gang vi har langhelg så skal han noe, orker ikke, vil ikke så da blir vi hjemme. Flere ganger er jeg dratt alene, men det er jo kjekkere når han blir med. Han kommer godt overens med alle i familien, og liker seg når vi først drar. Han vet jeg savner familien min, og kan si noen dager før det nærmer seg langhelg at vi kanskje skulle reise en tur, og jeg begyner å glede meg så får jeg en skikkelig nedtur når vi ikke skal dra. Han blåser i mine følelser, vil ikke høre på hva jeg sier og nekter å gi en grunn på hvorfor han ikke vil. Vi skal ikke dra, ferdig med det... Klarer ikke skjønne hvorfor han gjør det. Fortvilet og lei meg sitter eg hjemme, han er rastløs og kjeder seg, hvorfor kunne vi ikke bare reist? Klarer ikke snakke med han om det så det var godt å få luftet seg litt her inne
Gjest Dhanu Skrevet 22. mai 2010 #2 Skrevet 22. mai 2010 Det er da du tar ansvar selv, og sier "Jeg reiser, du får velge selv om du vil bli med eller ikke".
Gjest Blondie65 Skrevet 22. mai 2010 #3 Skrevet 22. mai 2010 Eller du sier i god tid: På lørdag reiser vi hjem til mine. Lov meg at det blir. Hold han deretter ansvarlig for løftet han gav. Får det noen konsekvenser at han ikke lever i samsvar med det han sier? Jeg tror du er alt for snill og mild her - sett makt bak kravet. Hvorfor sitter du hjemme med giddesløse fyren - hvorfor er ikke du dratt?
Gjest Aida Skrevet 22. mai 2010 #4 Skrevet 22. mai 2010 Takk for svar Nei det blir nok ikke rare konsekvensene av det,noen dager der det er veldig stille og lite prat i hjemmet. Han får nok litt dårlig samvittighet, da jeg kom hjem til nyvasket hus i går. Men når han nekter å høre på meg, og ikke vil snakke så er det ikke så lett. Jeg er nok for mild og svak oven for han, har utrolig sterke følelser for han. Jeg har flere ganger pakket kofferten og truet med at jeg drar så må han gjøre som han vil. Det virket en gang... Den andre gangen måtte jeg dra alene og hadde ikke en veldig kjekk tur. Klarte ikke kose meg skikkelig. Skulle ønske det han sa ikke bare er tom prat, at han faktisk kunne forstått hvor mye det betyr for meg. Han sier jo han gjør det men handlingene hans sier noe annet
Jade Skrevet 23. mai 2010 #5 Skrevet 23. mai 2010 Stikk nå ihvertfall alene istedet for å aldri treffe familien din. Du må da kunne kose deg alene sammen med familien din uten samboeren din! Jeg skjønner at det er koselig å ha han med. Men alternativet er altså å aldri se familien din? Du er vel ikke avhengig av samboeren din? Hva sier familien din til at du velger å bli hjemme selv om du har sjangs til å reise, bare fordi det er kjekkere når han er med? Er dere aldri fra hverandre?
Pinkee Skrevet 23. mai 2010 #6 Skrevet 23. mai 2010 Du vet vel i forholdsvis god tid i forveien når det er lang-helg? Da er det jo bare å spørre, "skal vi reise til familien min helga XX?" Hvis han da sier "ja, det gjør vi", så er det bare å gå for det da! Å ombestemmer han seg, så reis alene. Hvis du gjør det slik, så kanskje han lærer å ikke love&lyge. For hvis dere bare har en diffus avtale om at kanskje muligens, så er det mye lettere for han å droppe ut. Du veit, med mannfolk så må ting være enkle Vi reiser, og så gjør vi det!!
Gjest Blondie65 Skrevet 23. mai 2010 #7 Skrevet 23. mai 2010 Du vet vel i forholdsvis god tid i forveien når det er lang-helg? Da er det jo bare å spørre, "skal vi reise til familien min helga XX?" Hvis han da sier "ja, det gjør vi", så er det bare å gå for det da! Å ombestemmer han seg, så reis alene. Hvis du gjør det slik, så kanskje han lærer å ikke love&lyge. For hvis dere bare har en diffus avtale om at kanskje muligens, så er det mye lettere for han å droppe ut. Du veit, med mannfolk så må ting være enkle Vi reiser, og så gjør vi det!! Det er svært mye sant i dette. Det er i grunnen bare å begynne å gjøre klare avtaler og forholde deg til disse. Hvis din samboer setter seg til motverge eller ikke "gidder" så reis uten han.
Gjest Aida Skrevet 23. mai 2010 #8 Skrevet 23. mai 2010 Takk for svarene:) Det blir nok en tur til familien ganske snart, om det blir alene eller sammen med han gjenstår og se Jeg drar i allefall
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå