Smørblomsten Skrevet 22. mai 2010 #1 Del Skrevet 22. mai 2010 Noen som vet hvordan man blir kvitt ørten områder med trekløver som har invadert den stoore plenen vår?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smørblomsten Skrevet 23. mai 2010 Forfatter #2 Del Skrevet 23. mai 2010 Ingen som vet?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jolie Skrevet 23. mai 2010 #3 Del Skrevet 23. mai 2010 Jeg trodde kløver var en del av gressplenen, jeg. Men etter et kjapt google-søk kommer jeg fram til at man kan forsøke "plenrens" (de vet sikkert hva det er på et hagesenter) eller man kan gjødsle med en gjødsel som ikke inneholder så mye nitrogen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 23. mai 2010 #4 Del Skrevet 23. mai 2010 Omvendt, du må vel gjødsle med relativt mye nitrogen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smørblomsten Skrevet 23. mai 2010 Forfatter #5 Del Skrevet 23. mai 2010 Skal man da bli kvitt eksisterende flekker med kløver, eller unngå fremtidig? For de eksisterende er i hopetall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 23. mai 2010 #6 Del Skrevet 23. mai 2010 Du blir nok ikke kvitt kløveren for godt, for de har ofte mye frø i jorda som spirer etter flere år. Men hvis du gjødsler med nitrogen får gresset en fordel framfor kløveren (som fikserer nitrogen selv og derfor klarer seg bra med lite nitrogengjødsel - den er derfor en nytteplante også), og jeg vil tro du ikke får så mye kløver over tid. Jeg er enig i at kløver hører med i en plen jeg også, men hvis dert er veldig mye kløver og lite gress er det mulig du kan gjøre flere ting for at gresset skal få det bedre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smørblomsten Skrevet 23. mai 2010 Forfatter #7 Del Skrevet 23. mai 2010 Du blir nok ikke kvitt kløveren for godt, for de har ofte mye frø i jorda som spirer etter flere år. Men hvis du gjødsler med nitrogen får gresset en fordel framfor kløveren (som fikserer nitrogen selv og derfor klarer seg bra med lite nitrogengjødsel - den er derfor en nytteplante også), og jeg vil tro du ikke får så mye kløver over tid. Jeg er enig i at kløver hører med i en plen jeg også, men hvis dert er veldig mye kløver og lite gress er det mulig du kan gjøre flere ting for at gresset skal få det bedre. 10000 takk for godt svar! Du kan tydeligvis dette! FLOTT for meg Får ut og kjøpe gjødsel som har nitrogen i seg og strø utover...Kanskje dumt at jeg i forrige uke gjødsla plenen med et flytende middel som enkelt kunne kobles til hageslangen Dunken er kasta så jeg vet ikke hva den inneholdt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jolie Skrevet 23. mai 2010 #8 Del Skrevet 23. mai 2010 Omvendt, du må vel gjødsle med relativt mye nitrogen. Aha, JEG har jo ikke peiling - bare gjenfortalte andres meninger Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå