Gå til innhold

Ungkarsleiligheter: rottereir?

Gjest AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Airi Chikako

Det er greit at studenter har studentmøbler og bor "som en student!".

Voksne menn som jobber og nærmer seg 40, med game furumøbler som ikke ligner grisen og som har en gammel furulignende bristende, tynn, seng i et skrekkelig rotete og skittent soverom..!?

Snakk om turn-off! :kjefte:

Skjønner godt at man nedprioriterer interiør og slikt om man bor alene, jeg da. Men det skal jo helst ikke være helseskadelig skittent da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men er vel kanskje ikke så rart at det er flere single menn nå i dag. Damer blir jo bare mer og mer storforlangende.

:skratte: Er det storforlangende å forvente at menn vasker hjemme hos seg selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Jo, men hva er studentmøbler? Jeg forstår ikke helt begrepet. Er det gamle og slitte møbler, som studenter kanskje har fordi de har "arvet" dem og ikke har råd til å kjøpe nye?

Ja, så klart! Mye arvet kan være fint...men det er loppemarkedsfølelsen framfor moderne design.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, så klart! Mye arvet kan være fint...men det er loppemarkedsfølelsen framfor moderne design.

Ja, at det ikke henger sammen. Det blir vel litt "eklektisk". :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *smak*

Samboeren min bodde i typisk ungkarsleilighet da jeg traff han. Men jeg tenkte jo at vi ikke kom til å bo der resten av livet. Og så likte jeg gutten, derfor overså jeg at han feks. brukte esker til bord ol. Nå bor vi i en flott enebolig i rekke, med fine møbler og vi trives begge to. I steden for å henge seg opp i hvordan det ser ut i boligen til mannen bør dere tenke at det er midlertidig og etterhvert som han er ferdig studert og har fått jobb, kan dere få en mye triveligere bolig med møbler du liker. Kanskje dere går glipp av en skikkelig godbit av en mann, med å være så kritiske?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Samboern min og jeg bor fra hverandre i år av praktiske årsaker (jeg jobber i en annen del av landet, han flytter etter til sommeren), og jeg må innrømme at når jeg skal hjem så minner jeg ham på å skifte sengetøy :sjenert: Jeg vet ikke hvor ofte (sjelden) han hadde skiftet av seg selv, men i hvert fall ikke hver 14. dag. Ellers er han ryddig, men er ikke akkurat storforbruker av støvsuger, og vasker nok ikke badet så ofte heller av seg selv (men er ikke typen som tisser på gulvet, eller som ikke skjønner hva dobørsten er til).

Da jeg møtte ham da begge studerte, var det nok støvete på hybelen, men jeg tror han skiftet sengetøy sånn jevnlig. Var sikkert fordi han var singel og tenkte at det måtte til for å beholde draget på damene/dama :fnise: Husker også han vasket badet sitt noen ganger, riktignok etter at jeg påpekte at det trengtes den ene gangen. Kunne godt ønsket meg en litt mer huslig mann, men... han gjør i hvert fall ting på oppfordring.

Vi har forøvrig også hatt studentmøbler ganske lenge, men regner med å oppgradere nå. Det har å gjøre med at vi har bodd litt langvarig midlertidig et sted, slik at det ikke har vært noe vits i å kjøpe møbler i dyre dommer. Han er faktisk litt interessert i interiør, og jeg tror nok at hvis jeg hadde møtt ham seinere i livet, så hadde han forhåpentligvis hatt det ganske ok (men med høøøøy prioritet til multimedierommet...). Når vi er i møbelbutikker er vi ofte ganske enige om ting, selv om vi ikke kjøper noe...

Når det gjelder summen av punktene trådstarter ramser opp høres det jo ganske stusslig ut, spesielt det med skitt synes jeg. Om han ikke har så mye fine møbler kan jo det bare gjøre det lettere for dama å bestemme interiøret selv, enn hvis han på død og liv skal beholde den dyre stresslessen. Men om alt henger på halv tolv og er møkkete og i ustand - tja, det synes jeg er trist. Det er i mine øyne en grunn til at menn og ungkarer gjerne lever mer usunt og kortere enn kvinner, er mer deprimerte og oftere tar livet av seg :sjenert:

For all del, jeg er ikke den beste på rutiner selv, og har det ofte litt rotete og støvsuger med ujevne mellomrom, spesielt i perioder jeg har mye jobb/studier (er dog flink til å vaske kjøkken, skifte sengetøy ofte osv). Men det har jo også litt med sosial intelligens å gjøre at en rydder og gjør det litt trivelig rundt seg til en får besøk. Jeg merker også at det er bra for min egen del å komme ajour med rot og sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest AnonymBruker

I steden for å henge seg opp i hvordan det ser ut i boligen til mannen bør dere tenke at det er midlertidig og etterhvert som han er ferdig studert og har fått jobb, kan dere få en mye triveligere bolig med møbler du liker. Kanskje dere går glipp av en skikkelig godbit av en mann, med å være så kritiske?

og igjen:

Tråden omhandler menn som nærmer seg 40 og er ferdig med studiene for lenge siden. De er i full jobb og har vært det i noen år...tror vi kan forvente litt mer fra den gruppen enn fra en student.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anjelika

og igjen:

Tråden omhandler menn som nærmer seg 40 og er ferdig med studiene for lenge siden. De er i full jobb og har vært det i noen år...tror vi kan forvente litt mer fra den gruppen enn fra en student.

Nå er jeg godt under 40 så jeg har ikke datet folk på den alderen enda. Men blant de mellom 25-30 så har jeg vært i relativt fine ungkarsreder. Kanskje ikke den største teften og interessen for interiør, men det har vært rent og pent og ryddig.

Har vært borti noen ekle hjem som student. Helt greit at standarden på bolig og møbler ikke er så høy da, men han kan i det minste vaske dassen når han får damebesøk. Forstår ikke at de tør invitere damer hjem engang til sure laken og bremsespor i toalettskåla.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår ikke at de tør invitere damer hjem engang til sure laken og bremsespor i toalettskåla.

Og tar man en titt i kjøleskapet i håp om frokost, så er hele innholdet en inntørket brødskalk, en tube kaviar og en 6-pakning øl.

Okei - dette var i tredveårene da. De førtisene jeg vet av har barn halve tiden og dermed ting på stell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Jeg har vært inne i noen ungkarsleiligheter. Og mitt inntrykk er at det varierer veldig fra mann til mann hvor ryddig de har det hjemme. Har vært hjemme hos de som har det nærmest sykelig ryddig, og det morsatte, de som bor i en svinesti. Ingen av de ytterpunktene er egentlig å foretrekke, for det sier en del om hva slags menneske det er i begge tilfeller.

Det mest ekstreme tilfellet, var en mann i 40 årene, som jeg var sammen med en periode. Hjemmet hans var dynget ned med søppelhauger i alle rom, mugne klær og gamle matrester over alt. Toalettet var innsauset med gammel møkk og urin. Dusj og servant hadde et tykt lag med såperester. På kjøkkenet kunne man ikke se hva slags farge det var på komfyren, da denne hadde et tykt lag med brent fett på seg. Sengetøyet var muggent og fillete, og det var krypdyr i det. Leiligheten hadde ikke blitt rengjort på flere år, ble jeg fortalt. :spy::spy:

Slikt vitner om total mangel på ansvarsfølelse, noe denne mannen beviste på andre områder også. Etter en stund orket jeg ikke mer av ham, og det ble slutt. Dette var et ekstremt tilfelle, men jeg har bitt meg merke i at mange menn driter i hvordan de har det rundt seg. Har ingen lært dem å ta ansvar hjemme? Foreldrene deres må ha forsømt seg noe alvorlig på dette området.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestdeluxe

Det mest ekstreme tilfellet, var en mann i 40 årene, som jeg var sammen med en periode. Hjemmet hans var dynget ned med søppelhauger i alle rom, mugne klær og gamle matrester over alt. Toalettet var innsauset med gammel møkk og urin. Dusj og servant hadde et tykt lag med såperester. På kjøkkenet kunne man ikke se hva slags farge det var på komfyren, da denne hadde et tykt lag med brent fett på seg. Sengetøyet var muggent og fillete, og det var krypdyr i det. Leiligheten hadde ikke blitt rengjort på flere år, ble jeg fortalt. :spy::spy:

Slikt vitner om total mangel på ansvarsfølelse, noe denne mannen beviste på andre områder også. Etter en stund orket jeg ikke mer av ham, og det ble slutt. Dette var et ekstremt tilfelle, men jeg har bitt meg merke i at mange menn driter i hvordan de har det rundt seg. Har ingen lært dem å ta ansvar hjemme? Foreldrene deres må ha forsømt seg noe alvorlig på dette området.

Hvordan holdt du ut mer enn en halvtime etter å ha sett en leilighet som det?!

Det vitner om fullstendig ansvarsløshet når det ikke er rent og ryddig i en bolig.

I en kjøkken lager man gjerne mat, og da er det en selvfølge at personen som bor der vet at viften skal være ren, ovnen skal alltid være ren, benkene rene og selvsagt skal kjøleskapet være rent og fylt med holdbar (og relativt sunn) mat. Det er turn-off med øl, usunn mat og dato som har gått ut for lenge siden i et kjøleskap, synes nå jeg. Oppvaskmaskin er en fin oppfinnelse.

Et bad må bare være rent...vask, dusj, badekar, gulv, speil, toalett, you name it.

Soverommet...bør være strøkent, ryddig, rent og luftig.

Det er en selvfølge at mannen har det rent og pent, så det finnes i grunnen ingen unnskyldning her, synes jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kanskje ikke så rart at det ikke alltid er helt strøkent når man bor alene. Da går jo rotet kun utover en selv. Ofte er man jo da også mye på farta, fordi man ikke har familie/samboer hjemme.

MEN, jeg har vært i diverse ungkarsboliger hvor de ikke engang har såpe på vasken på badet! Dette har jeg opplevd mange ganger, og det forteller jo kun at de faktisk aldri vasker seg på hendene med såpe, annet enn når de dusjer. Regner med at de ikke strekker armen inn i dusjen etter såpe hver gang de har vært på do. Og akkurat det synes jeg er ganske turnoff.

Om møblene er nye eller gamle bryr meg fint lite, da synes jeg vi snakker jåleri, hvis det skal være så vedlig avgjørende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestdeluxe

Det er kanskje ikke så rart at det ikke alltid er helt strøkent når man bor alene. Da går jo rotet kun utover en selv. Ofte er man jo da også mye på farta, fordi man ikke har familie/samboer hjemme.

MEN, jeg har vært i diverse ungkarsboliger hvor de ikke engang har såpe på vasken på badet! Dette har jeg opplevd mange ganger, og det forteller jo kun at de faktisk aldri vasker seg på hendene med såpe, annet enn når de dusjer. Regner med at de ikke strekker armen inn i dusjen etter såpe hver gang de har vært på do. Og akkurat det synes jeg er ganske turnoff.

Jeg bor alene selv og synes ikke det at man "er på farten" er noen unnskyldning for å ha det urimelig rotete. Vi har alle det litt rotete av og til - men i det store og hele mener jeg en ungkar (akkurat som en single kvinne) bør ha det rent og ryddig.

At menn ikke vasker seg på hendene med såpe etter toalettbesøk er bare veldig, veldig turn-off. Var det ingen som lærte de det da de vokste opp?

Endret av gjestdeluxe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ungkarer og kvinner er nok litt forskjellige, men det er muligens ikke pga kjønnet de tilhører. Jeg kjenner ryddige menn og skikkelig sluskete damer som nærmest bor i et verksted. Meg gjør det ingenting om det er fullstendig bombet, bare jeg får en relativt grei sitteplass spadd frem hos den jeg besøker. Antagelig er det en stor del av personligheten som sprenger seg frem på dette viset også.

Den verste plassen jeg besøkte, var en enslig kars enebolig. Der var det rene sodoma og gomorra-tilstander over alt, og nå mener jeg at foruten utrolige mengder av søppel som lå fremme, lå det også alt av slikt som en vanligvis gjemmer når en har fremmede folk på besøk. Bevare meg vel og lenge - og ham også, når jeg først tenker i de baner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om møblene er nye eller gamle bryr meg fint lite, da synes jeg vi snakker jåleri, hvis det skal være så vedlig avgjørende.

Stort sett enig i det du sier. Litt rot bryr meg ikke, dvs. det kommer an på hva slags rot det er. Er det bøker og blader som flyter litt utover hos en bokorm, eller verktøy og duppeditter på bord og benker hos en som er hekta på elektronikk så plager det meg ikke. Men er det skitne sokker og tomme melkekartonger får jeg straks mer noia. Da går det over fra å være rotete til å være uhygienisk. Og er det direkte skittent (uvasket bad og hauger med oppvask og gulv som ikke har sett vaskefille på år og dag) da trigger det "løøøøøp-refleksen" ganske godt hos undertegnede.

Gamle eller nye møbler bryr meg fint lite så fremt de ser rimelig rene ut. Om jeg synes noe er direkte stygt, så kan det jo være at leilighetens beboer ikke akkurat har interiør som sin store interesse og synes det er greit så lenge sofaen er god å sitte i og bordet holder kaffekruset oppe.

Men må igjen påpeke at de ungkarshulene jeg har vært innom har vært rene og normalt ryddige - og til og med pent møblert ;) , selv om jeg ikke alltid er har vært enig i vedkommendes smak og fargevalg.

Endret av Cata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Hvordan holdt du ut mer enn en halvtime etter å ha sett en leilighet som det?!

Godt spørsmål. Jeg skulle selvsagt ha snudd på halvtimen da jeg så hvordan det var hos ham. Men kjærlighet gjør som kjent blind... :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har tydligvis vært heldig. Så og si alle ungkarer jeg kjenner og har truffet har hatt det veldig ryddig og ganske rent hjemme hos seg. Trodde en stund at mannen min bare var skikkelig grundig hver gang jeg besøkte han, men oppdaget kjapt at han var veldig huslig :hjerte:

Ellers så reagerer jeg ikke så mye på slitte møbler, alternative løsninger på bordfronten ol. Men skitne hjem, usj, det er ekkelt uansett om det er kvinner eller menn!! Og jeg er ikke noe vaskedame selv, men et sted går grensen, å støvsuge en gang i måneden er vel ikke så slitsomt :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj her var det mange gold diggers.

En ting er om mannen har det grisete... MEN ladys, om det er en flott fyr med bra interesser. Bra jobb osv hva har det å si at han har gamle møbler.

Motsatt er jo om en mann møter en kvinne som samler på bamser og porselensdukker og nips. Det er seriøst turnoff, men det er tross alt summen av personlighet, interesser og kropp som teller.

IKKE hvor flink man er med design og interiør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags møbler en mann har bryr jeg meg lite om, men liker det ikke hvis det er skikkelig skittent. Litt rot er og helt greit. Men de børr ha en viss form for hygiene.

Har ennå ikke vært hjemme hos noen hvor jeg har blitt skremt av hvordan de har hatt det. De har som regel hatt greie møbler, men kanskje ikke sånn veldig stilig og att alt matcher, litt rot, men rent og pent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...