Gå til innhold

Firstprice, Euroshopper etc.

Gjest Varpunen

Anbefalte innlegg

Euroshopper pose-potetmos! :) Såpe, shampo (håret mitt blir ofte finere med first price enn dyrere merker), men ikke tannkrem, føles ut som om man bare gnir noe gugge på tennene for så å skylle det bort :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Landlord grønn pesto og Landlord bringebærsyltetøy har begge fått "best i test" en gang, tror jeg. De er mine favoritter. Ellers liker jeg Euroshopper-pizza, FP-kylling og FP- nachochips.

Jeg synes kokt skinke fra lavprismerkene har litt for mye fett, men det hender jeg kjøper det likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest goodtwin

med tanke på prisen, sier jeg meg fornøyd med pizzaen, hvertfall med et lite ekstra oreganodryss =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker mye av FP, elsker brusen og sjokoladen! :jepp:

Sitter her med FP sjokolade og appelsinbrus nå :fnise:

Appelsinsyltetøyet er også godt. Har en boks på jobb, holder jo mye lenger enn slik på glass og det smaker jo det samme, også koster boksen bare 15kr eller noe!

Har bringebærsyltetøy fra FP i kjøleskapet, har ikke fått smakt på det enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

eggene er direkte fæle æsjjjj..Pomefrites beste i verden elsker den.

Jaha? En test av FBI på NRK1 viste at det er samme leverandør som leverer til Prior, som leverer til FP, så stor forskjell tviler jeg på at det er.(..)

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FP Kyllingfilet er Prior, så de er vel ikke farlige ;)

Og bringebærsyltetøyet er godt :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~Fantabulous_kitten~

Hei!

Igår kjøpte jeg shampoo, balsam og bodylotion fra Landlord.. noen som har prøvd dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Firstprice sminkeservietter likte jeg ikke særlig (husker ikke hvorfor)

Solvinge kyllingfilet er billig og bra (Kom fra Prior sist gang jeg sjekket)

Nordfjordkjøtt sine varer er like gode som Gilde sine (unntatt pølsene)

Kyllingvårruller fra Firstprice synes jeg var kjedelig i smak i forhold til Daloon sine som er kjempegode!

Landlord q-tips er loete

Landlord sine frosne ferdigoppskjærte hvitløksbaguetter er praktiske og gode!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Landlord har sykt gode surdeigsrundstykker i frysedisken. Prisen hugser eg ikkje, men de smarer godt og heldt meg mett lenge <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jaha? En test av FBI på NRK1 viste at det er samme leverandør som leverer til Prior, som leverer til FP, så stor forskjell tviler jeg på at det er.(..)

Mvh Yvonne :heiajente:

Det finnes jo ikke akkurat First Price-høner, liksom.. :fnise:

Toalettpapiret er en slager hos oss, det er ikke supermykt, men man får ikke brannsår i rumpa ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det forundrer meg at det så langt bare er én person som vurderer noe annet enn pris... Er helt enig med den som skrev at hun velger annen kylling av etiske årsaker, annen kjøttdeig for å slippe benrester i munnen og bacon for å slippe ekstremt store mengder vann.

Jeg kjøper aldri First Price og lignende merker, både av grunnene over og fordi jeg liker å ha muligheten til å velge blant flere produsenter når jeg handler. Fortsetter vi (dere...) å kjøpe FP, Landlord o.s.v. så vil billigmerkene skvise ut de andre produsentene av markedet, og kvaliteten på det man finner i butikkene vil synke. For noen år siden var Eldorado billigmerket i hyllene, nå er Eldorado snart et kvalitetsstempel fordi FP o.l. tar over hylleplassen.

Har allikevel smakt/prøvd en del forskjellig fra billigmerkene(har flere venninner som lever på FP-produkter), og det eneste jeg synes duger er tampongene til Landlord og faktisk tortillalefsene til FP. Verstingene av det jeg har prøvd er i mine øyne tunfisk, ost, tørkerull, dopapir, kjøttdeig, tomatsuppe, brus, chips og bacon. Kylling og kjøtt er sikkert ok, men jeg er ikke overbevist med tanke på dyras levevilkår og f.eks. hygiene hos produsentene. Har et par nasty historier fra billigkyllingproduksjon friskt i minne fra rundt et år tilbake...

Nå høres jeg garantert supersnobbete ut, men jeg har langt fra flust med penger selv og skjønner godt at det er begrenset hva en studentlommebok kan betale for. Det er bra at det finnes billige alternativer, men synes det er veldig synd om kvalitet må vike helt for kvantitet/pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det forundrer meg at det så langt bare er én person som vurderer noe annet enn pris... Er helt enig med den som skrev at hun velger annen kylling av etiske årsaker, annen kjøttdeig for å slippe benrester i munnen og bacon for å slippe ekstremt store mengder vann.

Jeg kjøper aldri First Price og lignende merker, både av grunnene over og fordi jeg liker å ha muligheten til å velge blant flere produsenter når jeg handler. Fortsetter vi (dere...) å kjøpe FP, Landlord o.s.v. så vil billigmerkene skvise ut de andre produsentene av markedet, og kvaliteten på det man finner i butikkene vil synke. For noen år siden var Eldorado billigmerket i hyllene, nå er Eldorado snart et kvalitetsstempel fordi FP o.l. tar over hylleplassen.

Har allikevel smakt/prøvd en del forskjellig fra billigmerkene(har flere venninner som lever på FP-produkter), og det eneste jeg synes duger er tampongene til Landlord og faktisk tortillalefsene til FP. Verstingene av det jeg har prøvd er i mine øyne tunfisk, ost, tørkerull, dopapir, kjøttdeig, tomatsuppe, brus, chips og bacon. Kylling og kjøtt er sikkert ok, men jeg er ikke overbevist med tanke på dyras levevilkår og f.eks. hygiene hos produsentene. Har et par nasty historier fra billigkyllingproduksjon friskt i minne fra rundt et år tilbake...

Nå høres jeg garantert supersnobbete ut, men jeg har langt fra flust med penger selv og skjønner godt at det er begrenset hva en studentlommebok kan betale for. Det er bra at det finnes billige alternativer, men synes det er veldig synd om kvalitet må vike helt for kvantitet/pris.

Jeg kjøper iallfall de produktene jeg synes smaker best, uavhengig av pris (selvfølgelig innen visse grenser da..hehe). Men det er ikke alltid høy pris og høy kvalitet henger sammen.

F.eks synes jeg gulosten fra Synnøve Finden er akkurat like ille som billigosten (husker ikke om det er First Price eller et annet merke). Og jasminrisen og pastaen fra billigmerkene klarer iallfall ikke jeg å skille fra de dyrere merkene (med unntak av fersk pasta da selvfølgelig, men det er nå ganske mye mer praktisk med tørr).

Er egentlig kyllingen fra First Price mer uetisk enn Prior/Den stolte hane? Jeg har iallfall hørt nok av skrekkhistorier fra kyllingfarmer som leverer til sistnevnte, både egg og kjøtt.

Endret av mias
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Kylling og kjøtt er sikkert ok, men jeg er ikke overbevist med tanke på dyras levevilkår og f.eks. hygiene hos produsentene. Har et par nasty historier fra billigkyllingproduksjon friskt i minne fra rundt et år tilbake...

Men når kyllingen fra Solvinge og FirstPrice kommer fra Prior da? Har de egne gårder med dårlige levevilkår som går til billigmerkene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coarvi

Men når kyllingen fra Solvinge og FirstPrice kommer fra Prior da? Har de egne gårder med dårlige levevilkår som går til billigmerkene?

Solvinge kommer ikke fra Prior.

Men jada, Prior har elendige levevilkår for hønene og kyllingene sine de og. Men det finnes merker som er bedre, f.eks Stangekylling, og den er jo ganske dyr ifht. Prior også. Og smaker til gjengjeld enormt mye bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist gang jeg sjekket (det tresifrede nummeret) så kom det fra Prior, ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...