Gå til innhold

Tilbehør til grillet laks

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er veldig glad i en varm salat med nypoteter og de sommergrønnsakene som er å få til en hver tid. Koker poteter i biter, samt sommerkål, asparges, små gulrøtter eller det jeg har. Damper det godt, og har over en vinaigrette med god olivenolje, sitron, sennep og masse urter. Fast sommertilbehør her i huset. :)

Skrevet

Jeg er veldig glad i en varm salat med nypoteter og de sommergrønnsakene som er å få til en hver tid. Koker poteter i biter, samt sommerkål, asparges, små gulrøtter eller det jeg har. Damper det godt, og har over en vinaigrette med god olivenolje, sitron, sennep og masse urter. Fast sommertilbehør her i huset. :)

Mmmm, hørtes godt ut, må prøves neste gang :)

Skrevet

Du kjører ikke noe olje i den laken?

Nei, ikke olje. Og dillen kan godt byttes ut med persille innimellom! Kos deg!! :)

Skrevet

Mangosalsa:

1-2 modne mangoer, 1 chili, rødløk, (1 gul paprika), saft av en lime, litt lys soyasaus, salt, pepper og sukker. Masse frisk hakket koriander.

• 1 år senere...
Skrevet

Jeg ser at denne er litt gammel, men gidder ikke lage en ny når jeg alt fant en som handler om omtrent det samme!

Vi har blitt enige om at vi skal spise mer fisk og siden sambo er glad i laks blir det det i første omgang. Selv liker jeg ikke fisk så det blir en tilvenningssak. Derfor tenkte jeg at vi kan grille laks i dag(må jo benytte oss av finværet når det er her!). Det jeg lurte på er hva kan jeg ha av poteter til og hva slags "saus" skal jeg bruke. Tenkte å lage agurksalat til, det liker jeg i alle fall.

Jeg har melkeallergi så de fleste posesauser, rømme, kesam, ja tine produkter, fløte osv er utelukket. Jeg kan lage noe på egenhånd med risfløte, soyarømme osv. Er ikke sånn veldig fan av soyaproduktene alene.

Skrevet

Du kan jo lage ovnsbakte poteter. Olivenolje, salt, pepper, timian eller rosmarin, i ovnen til de er gjennomstekte (jeg steker under folie med hull i, tar litt lenger tid, men de blir ikke tørre).

Saus, du kan jo steke grønnsaker i en panne inne, ha i litt balsamico, pestodressing, også bruke søen som saus.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...