Spiralis Skrevet 22. mai 2010 #1 Skrevet 22. mai 2010 (endret) Jeg kunne gjerne fått noen innspill av dere. Jeg hører ikke på musikken hennnes selv og vet fint lite om henne, så jeg trenger litt informasjon. Det jeg lurer på er hva ved musikken til Lady Gaga som fasinerer dere personlig og som gjør at dere liker henne bedre enn annen musikk innen samme sjanger Det er ikke den visuelle delen jeg er ute etter, bare den musikalske delen. Jeg er heller ikke ute etter hvordan den skiller seg fra musikk fra andre sjangere. Det gjelder en sammenligning innen den sjangeren hun tilhører. Jeg er ikke ute etter noen krangel om å elske eller hate Lady Gaga. Jeg ønsker bare å få innspill fra de som liker eller er fasinert av musikken, så er det noen med stor interesse for sjangeren så setter jeg pris på innspill. Endret 22. mai 2010 av Spiralis
Gjest Skrevet 22. mai 2010 #2 Skrevet 22. mai 2010 Hmm.. Godt spørsmål. Jeg er ikke noen ihuga fan av popmusikk/ listepop i det hele tatt, men jeg innrømmer glatt at musikken til Lady Gaga gjør meg glad og får meg til å ville danse. Jeg tror det er en kombinasjon av tekst som mange kan kjenne seg igjen i, og forferdelig fengende beats. Du kjenner LETT igjen en Lady Gaga-sang, ved at det er mye "babyspråk" og sånt i den. "Ra-ra-ah-ah-ah-" "Gaga-ohlala." "mum mum mum mumah" og sånt. Mye lek med tunge og språk her. Ordene har klare lyder som i "AlejandRRRROO" og "FeRRRRnando". "Pa-pa-parazzi", "p-p-p-poker face" Men det er da min lille "analyse" :D
Gjest AnonymBruker Skrevet 22. mai 2010 #3 Skrevet 22. mai 2010 Jeg liker bare gammel musikk, 70-80talls, men så digger jeg Lady Gaga også. Jeg er en stor fan av Queen, så det var sånn jeg oppdaget henne (Radio Gaga). Det som skiller hennes musikk fra alt annet nytt skrammel er at hennes musikk er av god kvalitet, du merker at hun faktisk mener det hun synger, hun skriver jo materialet selv, det er rett og slett ekte. Det at hun skriver om at en fyr har et monster mellom beina er jo i grunn teit, men det funker. Jeg tror faktisk hun har potensial til å skrive låter på tilnærmet samme nivå som f.eks Queen (Speechless er et godt eksempel på dette). Jeg klarer aldri å ta artister som får låter servert på fanget helt seriøst, og klarer hvertfall ikke å ta syngedamer som verken kan synge og eller skrive låter (og derfor kun spiller på sex) seriøst. Det blir ikke ekte. At noen skreddersyr en låt for deg er ikke ekte! Jeg har hørt låtene Lady Gaga har skrevet til andre artister, og de er bra, men det blir liksom ikke det samme det heller. Så jeg liker Lady Gaga for at hun skriver låtene selv, hun er god på melodier, og hun har en bra stemme. (Stilen hennes er gøy, men ikke avgjørende. Jeg synes aldri hun ser teit ut med sine minimale antrekk, tenker aldri at hun spiller på sex, selv om hun faktisk gjør det. Det er jo Lady Gaga, hun har liksom lov :gjeiper: )
Spiralis Skrevet 22. mai 2010 Forfatter #4 Skrevet 22. mai 2010 Jeg liker bare gammel musikk, 70-80talls, men så digger jeg Lady Gaga også. Jeg er en stor fan av Queen, så det var sånn jeg oppdaget henne (Radio Gaga). Bare for å få utdypet et av punktene dine.. Forstår jeg deg riktig dersom jeg oppfatter det slik at du også mener du gjenkjenner musikalske 70-80 tallselementer i musikken hennes?
Spiralis Skrevet 22. mai 2010 Forfatter #5 Skrevet 22. mai 2010 Hmm.. Godt spørsmål. Jeg er ikke noen ihuga fan av popmusikk/ listepop i det hele tatt, men jeg innrømmer glatt at musikken til Lady Gaga gjør meg glad og får meg til å ville danse. Jeg tror det er en kombinasjon av tekst som mange kan kjenne seg igjen i, og forferdelig fengende beats. Du kjenner LETT igjen en Lady Gaga-sang, ved at det er mye "babyspråk" og sånt i den. "Ra-ra-ah-ah-ah-" "Gaga-ohlala." "mum mum mum mumah" og sånt. Mye lek med tunge og språk her. Ordene har klare lyder som i "AlejandRRRROO" og "FeRRRRnando". "Pa-pa-parazzi", "p-p-p-poker face" Men det er da min lille "analyse" :D Du nevner at det er tekster mange kjenner seg gjenn i. kan du nevne noen tekster eller strofer som "treffer" deg personlig?
Gjest AnonymBruker Skrevet 22. mai 2010 #6 Skrevet 22. mai 2010 Bare for å få utdypet et av punktene dine.. Forstår jeg deg riktig dersom jeg oppfatter det slik at du også mener du gjenkjenner musikalske 70-80 tallselementer i musikken hennes? Som jeg nevnte var det først og fremst pga navnet hennes jeg sjekket henne ut (Lady Gaga - Radio Gaga), men ja, du kan høre hun er inspirert av musikk fra de tidsepokene. Jeg kan ikke gjenkjenne noe, bortsett fra Dance In the Dark hvor hun har lånt litt fra George Michael, for hun kopierer jo ikke.
Gjest AnonymBruker Skrevet 22. mai 2010 #7 Skrevet 22. mai 2010 Jeg liker lady gaga fordi sounden i musikken hennes skiller seg fra andre popsanger. Jeg oppfatter det som en slags cool galskap. Det er noe med lydene som benyttes, anderledes rytme og en mer kreativ tilnærming til musikk. Jeg oppfatter det som om hun leker seg mer enn andre, noe som gir et mer spennende lydbilde. Jeg oppfatter det som om hun ikke prøver å gjøre alt så "riktig" hele tiden, og det er positivt. Ellers er jeg enig i det med at man blir glad og får skikkelig lyst til å danse. Rytmen/beaten er utrolig fengende uten å bli kjedelig i lengden! Ellers gir jeg dama maks creds for å gjøre det hun gjør! Hun er en dame med en helt unik stil, unik lydbilde og med en slags frihet til å leve ut galskapen sin. Hun kunne fort vært en pen, pyntelig dame med pene/vakre og fryktelig riktige låter (sånn man kan se noen veldig gamle av på youtube!). Derfor maks creds at hun gjorde dette isteden!
supersopp Skrevet 22. mai 2010 #8 Skrevet 22. mai 2010 Det jeg digger med musikken til Lady Gaga er at den fenger meg uansett, jeg synes noen låter er bedre enn andre, men det blir aldri kjedelig, og jeg er kravstor . Det er den kreativiteten, motet og energien som gjør Lady Gaga til en av mine absolutte favoritt-artister, og jeg gleeeeder meg til konserten i høst!!!
Spiralis Skrevet 22. mai 2010 Forfatter #9 Skrevet 22. mai 2010 Som jeg nevnte var det først og fremst pga navnet hennes jeg sjekket henne ut (Lady Gaga - Radio Gaga), men ja, du kan høre hun er inspirert av musikk fra de tidsepokene. Jeg kan ikke gjenkjenne noe, bortsett fra Dance In the Dark hvor hun har lånt litt fra George Michael, for hun kopierer jo ikke. Jeg forstår
Gjest AnonymBruker Skrevet 22. mai 2010 #10 Skrevet 22. mai 2010 Nytt, spennende, fønky, sexy, en får lyst til å danse!
Calypso Skrevet 22. mai 2010 #12 Skrevet 22. mai 2010 Lady Gaga er laaangt unna den musikken jeg vanligvis hører på, og det er generelt lite av dagens musikk jeg hører på fordi det er for mye databruk på musikk/vokaler, osv.. Anyway, jeg kom over et klipp fra Ellen Degeneres på YouTube en gang hvor Lady Gaga sang live og da slo det meg at dama har en veldig bra stemme. Jeg er ikke blodfan akkurat, men hun er for meg et friskt pust blandt alt det andre skvipet som kommer ut i disse dager..
Gjest AnonymBruker Skrevet 22. mai 2010 #13 Skrevet 22. mai 2010 Gaga er veldig forut for sin tid. Selv om det er pop har vi ikke hørt det før. Med veldig mange andre artister føler jeg at jeg har hørt det mange ganger før, men slik er det ikke med Gaga.
Gjest AnonymBruker Skrevet 22. mai 2010 #14 Skrevet 22. mai 2010 (meg over) Må bare legge til at musikken hennes også er veldig fengende, så det hjelper jo
Gjest AnonymBruker Skrevet 23. mai 2010 #16 Skrevet 23. mai 2010 Litt OT, men jeg tenker at Lady Gaga KAN være den nye Madonna, om hun spiller sine kort riktig. Med det tenker jeg at hun kan være en som er tøff nok til å skille seg ut fra mengden og samtidig kreativ nok til å oppfinne en ny stil på nytt og på nytt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå